DLG Group

Transformationsprogram skal fremtidssikre DLG Group

Del
Group CEO, Peter Giørtz-Carlsen
Group CEO, Peter Giørtz-Carlsen DLG Group

For at forbedre resultaterne og sikre virksomhedens langsigtede udvikling har DLG Group lanceret det mest omfattende transformationsprogram i sin historie. 'ReGen', som programmet kaldes, sigter mod at levere 1 milliard kroner i omkostnings- og indtjeningsforbedringer over de næste tre år. 

Som svar på vedvarende strukturelle ændringer på markedet og et betydeligt behov for intern optimering vil ReGen-programmet forbedre DLG Groups konkurrenceevne, styrke kerneforretningen og bidrage til at skabe en stærkere og mere moderne virksomhed for fremtiden. 

I marts igangsatte DLG Group en grundig analysefase for at kortlægge potentialet til gennemførelsen af et transformationsprogram. Analysen viser, at med betydelige effektiviseringer kan der hentes 1 milliard kroner i omkostnings- og indtjeningsforbedringer over de næste tre år. 

Over de næste tre år vil 600 millioner kroner blive geninvesteret i virksomheden for at muliggøre og opretholde transformationen. Investeringerne vil fokusere på digitale værktøjer og systemer for at øge den interne effektivitet, nye kompetencer der skal danne grobund for resultater og innovation, samt nye kommercielle muligheder for at fremme fremtidig vækst.  

“Transformation er afgørende for at fremtidssikre DLG Group og skabe langsigtet værdi for vores ejere. Vi vil opleve betydelige strukturelle forandringer både nu og fremover. Derfor må vi tage endnu mere kontrol over vores egen fremtid ved at drive en mere enkel, stærk og frontlinjefokuseret virksomhed. Vores analyse viser, at der er betydeligt potentiale for at forbedre konkurrenceevnen ved at udnytte skaleringsmuligheder og synergieffekter inden for gruppen fuldt ud, implementere ’best practices’ og drive forretningen med større transparens og fremsynethed for at udnytte strategiske muligheder i markedet. Kort sagt skal vi gøre tingene anderledes fremadrettet for at være succesfulde og konkurrencedygtige på den lange bane," siger Group CEO Peter Giørtz-Carlsen. 

En omfattende transformation på tværs af forretningsområder og aktiviteter Transformationsprogrammet kommer til at gå på tværs af alle koncernens forretningsområder og aktiviteter - fra indkøb og handel til produktion og logistik. Målet er at forløse det fulde potentiale ved at forenkle og effektivisere, sætte organisationen op til succes og derigennem styrke produktiviteten og resultaterne, forbedre arbejdskapitalen for at finansiere transformationen, samt udnytte synergier og stordriftsfordele på tværs af gruppen. 

”I de seneste år er forandringerne uden for DLG Group sket hurtigere end inde i virksomheden. Det, vi nu igangsætter, er derfor en omfattende transformation for at skabe fremtidens DLG Group. Vi vil modernisere måden, vi driver virksomheden på, forbedre vores konkurrenceevne betydeligt, styrke vores kommercielle muskel og bringe gruppen tættere sammen. Det vil muliggøre en mere stabil overskudsdeklarering til ejerne og samtidig give dem et nyt og stærkere DLG. Samtidig skaber vi en endnu mere inspirerende arbejdsplads med fokus på udvikling og trivsel,” siger Peter Giørtz-Carlsen og fortsætter: 

”ReGen er ikke kun en spareøvelse, men en transformation, hvor vi øger værdien af det, vi laver. Jeg er stolt af, hvordan kolleger fra hele koncernen rykker sammen for at skabe fremtidens DLG Group, og jeg glæder mig til at se, hvad vi sammen kan udrette.” 

Kontakter

Om DLG

DLG-koncernen er en førende europæisk virksomhed, der opererer inden for de tre forretningsområder Food, Energy & Hosuing, og derigennem opfylder nogle af de mest basale behov hos mennesker og samfund. Virksomheden er et andelsselskab ejet af 25.000 danske landmænd. Selvom vi har danske rødder, har vi et globalt udsyn. Fra tidligere udelukkende at operere i Danmark er DLG-koncernen vokset markant de seneste 20 år og vi er i dag 7.000 medarbejdere, har aktiviteter i 18 lande og salg til 70 lande over hele verden.

Drevet af vores ønske om at muliggøre en bedre fremtid for kommende generationer, udvikler og leverer vi løsninger og produkter, der kan hjælpe vores kunder og ejere med at omstille sig til en grønnere fremtid, samtidig med at vi transformerer vores egen drift

I 2024 havde DLG-koncernen en omsætning på 60 mia. kr., hvilket gør os til en af Danmarks største virksomheder målt på omsætning. Cirka 65 % af vores omsætning genereres i Tyskland, som er vores største marked.

Følg pressemeddelelser fra DLG Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DLG Group

Den juridiske hjørnesten i DLG, Robin Philip, fylder 60 år.9.5.2025 15:23:58 CEST | Pressemeddelelse

Den advokat-uddannede Robin Phillip fik sin første sag for DLG som helt ung advokatfuldmægtig i 1991. Det var den såkaldte paragraf syv sag, hvor en række medlemmer blev ekskluderet og rejste et erstatningskrav mod DLG. Sagen vedrørte EU-ret, der var Robin Philips speciale fra universitet. DLG vandt sagen, og lige siden har Robin Philip været DLG’s trusted advisor. Han var med i 2002, da et konsortium af grovvareselskaber købte KFK, og siden har han været med til over 100 køb og salg af virksomheder – herunder etableringen af de strategiske partnerskaber med Lantmännen og købet af Team i Tyskland. Mens Robin Philip rådgav DLG, blev han optaget som partner i Bruun & Hjejle i 1998. Herfra var han med som juridisk rådgiver på en række ikoniske sager såsom stiftelsen af Rejsekortet, opsplitningen af KMD mellem KL og Danske Regioner samt salget af Danisco Sugar, ligesom han var advokat for Molslinen i forbindelse med deres turn-around. I 2018 fik han og DLG så endelig papir på forholdet, da

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye