Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti
Nemlig.com offentliggør nu sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online.
I en tid hvor danske forbrugere i stigende grad kræver gennemsigtighed og høj kvalitet, vælger Nemlig som en af de første dagligvareaktører åbent at dele tallene bag deres tilfredshedsgaranti.
I 2024 krediterede Nemlig i alt 634.325 varer på tværs af alle varegrupper, hvilket svarer til 0,45 % af samtlige solgte varer eller 0,74 % af virksomhedens omsætning. De fleste krediteringer skyldes manglende varer, så ser man isoleret på tilbagebetaling, der skyldtes dårlig kvalitet, var tallet 108.520 varer, svarende til 0,08 % af omsætningen, eller cirka 2 mio. kr.
I kategorien frugt og grønt, hvor udfordringer med friskhed naturligt er størst, nåede andelen 0,29 % af omsætningen i den kategori. Konkret betyder det, at en kunde i gennemsnit skal købe en vare inden for frugt og grønt cirka 350 gange på Nemlig, før de møder én, der ikke lever op til friskhedsgarantien. Virksomheden tror så meget på deres friskhed, at de i øjeblikket kører en stor kampagne med budskabet ’Fuld tilfredshed på friskhed eller pengene tilbage’.
”Vi lægger tallene frem, fordi vi ønsker at bidrage til mere åbenhed omkring, hvad det reelt koster at give kunderne den nødvendige sikkerhed, når de handler online. Netop usikkerheden ved ikke selv at kunne vælge varen med hænderne er en af de største barrierer for danskernes onlinehandel med dagligvarer. Vi håber selvfølgelig også, at tallene kan berolige forbrugerne derude – det er heldigvis ikke tit, at der er behov for at bruge garantien,” siger Cathrina Dybdahl, ESG- og kommunikationsdirektør hos Nemlig.
Virksomheden understreger samtidig, at investeringerne i garantien og en tilgængelig kundeservice er helt centrale for deres succes. Kunder hos Nemlig kan komme hurtigt i kontakt med kundeservice på både chat og telefon, hvor kunderne i gennemsnit kun venter 1 minut og 1 sekund på at komme igennem. Virksomheden fastholder, at denne personlige betjening er afgørende for høj kundetilfredshed:
”Selvom AI-teknologi bliver mere og mere udbredt, er personlig kontakt og service stadig nøglen til vores høje kundetilfredshed. Vores garantiregnskab viser, at det ikke blot er små procenttal, men en reel investering, der direkte påvirker vores bundlinje. Det er prisen for, at kunderne trygt kan handle friske varer online hos os,” siger Cathrina Dybdahl.
Med offentliggørelsen ønsker Nemlig at sætte en ny standard for transparens i online dagligvarebranchen og understøtte danskernes voksende forventninger til åbenhed fra virksomhederne.
Kontakter
Cathrina DybdahlESG- og Kommunikationsdirektør
Tlf:51767292cdy@nemlig.comOm nemlig.com
nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.
Med over 9.500 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1500 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af BT i foråret 2025.
----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Nemlig sætter rekord: Over hver fjerde vare er nu økologisk8.5.2025 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nemlig når markant milepæl med mere end dobbelt så høj økologisk andel som gennemsnittet i dansk detailhandel - og det giver appetit på mere.
Nemlig gør klar til ny strategi: Henter direktør til ESG og Kommunikation20.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med udarbejdelsen af en ny vækststrategi, udvider onlinesupermarkedet Nemlig direktionen med Cathrina Dybdahl i en nyoprettet stilling som ESG- og Kommunikationsdirektør. Cathrina tiltræder stillingen d. 20. januar, 2025.
Nemlig vækster 9% i nyt regnskab5.12.2024 07:17:21 CET | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte regnskab for finansåret 2023/24 har Nemlig øget omsætningen til 2,73 mia. kr., svarende til en vækst på 219 mio. kr. Stigningen i omsætningen og en fokuseret indsats for at øge lønsomheden har yderligere resulteret i et overskud på 1,4 mio. kr. på det justerede EBITDA mod et minus på 168,5 mio. kr. i sidste finansår - en forbedring på 170 mio. kr.
Nemlig kåret som Årets Plantebaserede Supermarked af Dansk Vegetarisk Forening27.11.2024 06:48:44 CET | Pressemeddelelse
Nemlig vinder den prestigefyldte pris som Årets Plantebaserede Supermarked grundet et stort og målrettet fokus på det plantebaserede sortiment.
Nemlig øger omsætning i nyt regnskab30.1.2024 08:08:01 CET | Pressemeddelelse
Nemlig er tilbage i vækst, og virksomheden har i det netop afsluttede finansår 2022/23 øget omsætningen til 2,51 mia. kr., hvilket er en stigning på 30 mio. kr. i forhold til sidste finansår. Omsætningsvæksten på helåret blev sikret i finansårets sidste fem måneder fra marts til juli med en gennemsnitlig vækst på 20%. En tendens der er fortsat ind i det nye finansår 2023/24, der startede i august 2023 og derfor tegner godt for dette år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum