Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse
Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.

Med placeringer som nummer to og fem har Netto og føtex fået flot anerkendelse i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025. I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent.
Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder.
- Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser. Denne anerkendelse som Danmarks næststærkeste brand er et resultat af årtiers arbejde og konstant innovation. Netto har formået at kombinere sin historiske styrke som discountkæde med en moderne tilgang til detailhandel. Vi har gennemført butikskonverteringer i de seneste år og har et topmoderne butiksnetværk, og det er dejligt at se, hvor godt danskerne tager imod det, siger Braw Bakir.
Placeringen som nummer fem gør også direktør for føtex, Morten Møberg stolt, og som kan se sin kæde ende som nummer fem på listen over stærkeste danske brands ifølge Brand Finance.
- For at bevare vores position er det vigtigt, at vi forbliver relevante og tydelige i de ting, vi foretager os, og med en ny og ambitiøs strategi har vi sat retningen for fremtidens føtex, som skal forfine og styrke det fundament, som vi står på i dag. Vi glæder os over, at føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i føtex er høj service og kvalitet, som vores kunder fortsat kan forvente på tværs af alle landets føtex’er, siger Morten Møberg.
Se mere om opgørelsen her: LEGO leads as most valuable Danish brand, Tulip doubles in value, while industrial giants drop | Press Release | Brand Finance
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hver anden dansker sover dårligt: Salling Group vil gøre nattesøvnen bedre13.8.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et helt nyt søvnunivers i Bilka - Salling NatteRo vil Danmarks største dagligvarekoncern gøre det nemmere at prioritere en god nattesøvn – og som en af de første i Norden lancerer dagligvarekæden nu også søvnprodukter med fiber, som er mærket og anbefalet af Asthma & Allergy Nordic.
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
Salling Seeds åbner for investeringer i startups og innovatører11.8.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group åbner nu officielt for ansøgninger til koncernens nye investeringspulje, Salling Seeds. Med en samlet investeringsramme på 500 millioner kroner ønsker Salling Group at styrke koncernens adgang til ny viden, teknologier og bæredygtige løsninger.
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum