Salling Group

Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse

Del

Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.   

Netto og føtex er placeret flot i branding-undersøgelse.
Netto og føtex er placeret flot i branding-undersøgelse.

Med placeringer som nummer to og fem har Netto og føtex fået flot anerkendelse i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025. I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent. 

Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder. 

- Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser. Denne anerkendelse som Danmarks næststærkeste brand er et resultat af årtiers arbejde og konstant innovation. Netto har formået at kombinere sin historiske styrke som discountkæde med en moderne tilgang til detailhandel. Vi har gennemført butikskonverteringer i de seneste år og har et topmoderne butiksnetværk, og det er dejligt at se, hvor godt danskerne tager imod det, siger Braw Bakir.   

Placeringen som nummer fem gør også direktør for føtex, Morten Møberg stolt, og som kan se sin kæde ende som nummer fem på listen over stærkeste danske brands ifølge Brand Finance.  

- For at bevare vores position er det vigtigt, at vi forbliver relevante og tydelige i de ting, vi foretager os, og med en ny og ambitiøs strategi har vi sat retningen for fremtidens føtex, som skal forfine og styrke det fundament, som vi står på i dag. Vi glæder os over, at føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i føtex er høj service og kvalitet, som vores kunder fortsat kan forvente på tværs af alle landets føtex’er, siger Morten Møberg. 

Se mere om opgørelsen her: LEGO leads as most valuable Danish brand, Tulip doubles in value, while industrial giants drop | Press Release | Brand Finance  

Kontakter

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye