Bilka gør det enkelt at følge kriseråd
Kun omkring én ud af tre danskere har fulgt myndighedernes opfordring om at have et lille hjemmelager af mad og drikke, der kan række tre dage. Nu gør Bilka det lettere for kunderne at følge opfordringen ved at samle de anbefalede varer i en kasse, der let og hurtigt kan hentes færdigpakket i Bilka eller leveres hjemme på kundernes dørtrin.

En nylig Epinionsundersøgelse viser, at kun omkring en tredjedel af landets befolkning har fulgt myndighedernes råd om at forberede sig på krisetider ved at opbygge et hjemmelager til tre dage. Selvom der findes en detaljeret vejledning til, hvordan lageret kan sammensættes, har forskellige barrierer tilsyneladende afholdt mange fra at handle på anbefalingen.
Bilka ønsker nu at gøre det nemmere for kunderne at opbygge et hjemmelager ved at tilbyde en færdigpakket prepping-kasse. Det eneste, man som kunde skal gøre, er at køre en tur i Bilka og hente kassen – eller bestille den via ToGo og dermed få den leveret lige til døren.
Kassen indeholder de varer, som myndighederne anbefaler, man har i hjemmet, og er blevet til efter rådføring med Beredskabsforbundet.
- I en travl hverdag kan det være svært at overskue andet end det, man mangler i hjemmet nu og her. Det, at få købt lidt ekstra, er måske ikke førsteprioritet. Det vil vi nu gøre lettere ved at lave en færdigpakket løsning, hvor kunderne blot skal forholde sig til, hvorvidt de selv ønsker at afhente kassen, eller vi skal levere den på hjemmeadressen, siger Mark H. Nielsen, direktør i Bilka.
I kassen finder man bl.a. konservesmad, toiletpapir, nødder, tændstikker og andre varer – alle nøje udvalgt efter rådføring med Beredskabsforbundet med afsæt i myndighedernes anbefalinger om, hvad man bør have i hjemmet for at kunne klare sig i tre dage. Powerbanks, gasblus og batterier kan let tilkøbes, hvis man ønsker det.
- Dagligvarehandlen er kritisk infrastruktur, og vi har et samfundsansvar i at sikre, at danskerne i videst muligt omfang kan få de dagligvarer, de har brug for uagtet situationen. Så når landets myndigheder opfordrer os alle til at have lidt ekstra derhjemme, er det naturligt for os at gøre det lettest muligt for vores kunder, siger Mark H. Nielsen
Kassen, der koster 600 kroner og er sammensat til to personer, vil være tilgængelig fra fredag d. 16. maj i alle landets Bilka-varehuse og på BilkaToGo.dk, hvor den kan bestilles til afhentning eller levering til hoveddøren.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 57.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
Salling Group og Clever når milepæl: Over 1.000 ladeudtag på tværs af Danmark9.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group og Clever har nået målet om at opsætte 1.000 ladeudtag og gør det dermed nemmere for elbilister at besøge butikkerne.
Salling Group styrker sit digitale beredskab og åbner for bedre offlinebetalingsløsninger i Bilka, føtex og Netto3.10.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt, udvidet samarbejde med Nets sikrer, at kunder i Salling Groups butikker fremover vil kunne betale med stort set alle betalingsformer under en eventuel krisesituation.
Salling Group gør status: 400 butikker har nu en fast madspildspartner29.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ved stor fælles indsats på tværs af butikker og madspildsaktører har 400 føtex, Bilka og Netto-butikker i dag fået en fast madspildspartner, der ugentligt kommer forbi og henter overskudsmad.
Salling Group udvider bestyrelsen med to internationale profiler26.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekoncern styrker bestyrelsen med to erfarne profiler fra international detailhandel med tyske Aliz Tepfenhart og hollandske Giny Boer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum