Tredje generation er grøn: Løgstrup Auto er AutoMester E+
Når man er tredje generation, kan man let få en berøringsangst af frygt for at ændre ved noget, der er mange følelser omkring. Rasmus Slej Mikkelsen, der ejer Løgstrup Auto, har det lige modsat, nu hvor han er blevet AutoMester E+: “Man skylder næsten at udvikle værkstedet, så det også har en plads i fremtiden”

Da Rasmus Slej Mikkelsens bedstefar slog dørene op til værkstedet hos Løgstrup Auto i 1948, havde han nok ikke forestillet sig, at der 77 år senere skulle køre elbiler ind ad vognporten. Men det er nu virkeligheden under tredje generation af værkstedet, der er blevet AutoMester E+.
“Udviklingen går utroligt hurtigt. Særligt i øjeblikket. Det er jo en elbilsrevolution, der ruller ind over os nu,” oplever 52-årige Rasmus Slej Mikkelsen, der ejer Løgstrup Auto. Han udtaler: “Der er ikke mange brancher, hvor det går så stærkt. Så vi skal hele tiden være klar på at lære og tage fat på noget nyt. Det sætter vi en stor faglig stolthed i. Så vi har været på kurser, investeret i nyt værktøj og fået en masse erfaring.”
AutoMester E+ betyder blandt andet, at Løgstrup Auto også kan håndtere el- og hybridbiler, online bookinger og fremmer miljøvenlige tiltag til glæde og gavn for både kunder og klima.
Tro på fremtiden
I det hele taget er Rasmus Slej Mikkelsen ikke bange for fremtiden og investerer gerne i den. Også når det gælder fremtidens mekanikere. For udover seks svende og en lagermand, så har han også tre lærlinge på gulvet.
“Man kan ikke forlange at få svende ansat, hvis man ikke vil bidrage til, at de bliver udlært. Jeg har det sådan, at det er en gave, fordi de kan deltage i den daglige drift. Så når de kommer ind fra gaden, giver jeg dem allerede ansvar for noget, kigger dem i øjenene og siger, at jeg tror på, at du kan det her. Ni ud af 10 kan, når man bare giver dem lov.”
Han har selv oplevet på egen krop, hvad det betyder, når nogen tror på én. Sådan var det på mekanikeruddannelsen, hvor han - uden sammenligning - var den ældste i klassen:
“Det var en rigtig god oplevelse, for de var gode til at stille andre krav til mig i forhold til dem, der kom lige fra folkeskolen eller gymnasiet og ikke havde kørekort. Så jeg blev udfordret på lidt andre måder og skulle f.eks. undervise de andre i en mekanisk del på bilen. Så det kan jeg i den grad anbefale andre, der overvejer det.”
“Det har aldrig været i kortene”
Når man hører om virksomheder, der er ført videre i flere generationer, så har det typisk været givet på forhånd, at næste søn i rækken skulle overtage. Men sådan var det ikke for Rasmus Slej Mikkelsen:
“Jeg ville være politibetjent eller jagerpilot. Det har aldrig været i kortene, at “Når du engang bliver stor, så skal du overtage værkstedet”. Det er jeg mega glad for,” fortæller værkstedsejeren. Alligevel endte han med at gå i bedstefarens og farens fodspor og få olie på hænderne: “Et af mine første minder er, at jeg rydder op på værkstedet. Jeg kan tydeligt huske at min far og svendene gik og arbejdede, mens jeg hang værktøjet op på tavlerne og følte mig som en del af holdet. Så jeg har arbejdet med biler altid, og jeg er enormt stolt af at kunne noget med hænderne. Men jeg har taget mekanikeruddannelsen ret sent. Efter værnepligten blev jeg hængende i millitæret en del år, og så var det først, da min far ringede og spurgte, om ikke jeg kom hjem, at jeg overvejede det.”
I 2018 overtog Rasmus Slej Mikkelsen værkstedet efter sin far, der dog stadig er en del af værkstedet.
“Han kommer hver dag og kører biler til syn eller sikrer, at vi ikke mangler noget. Det er de små ting, man ikke tænker over, men som man ikke kan undvære,” griner værkstedsejeren. Spørger man ham, så er de succeshistorien for, hvordan man foretager et generationsskifte: “Man hører tit om, at de ikke kan finde ud af det. Men jeg synes, det er dejligt at have en, der har noget erfaring, som jeg kan spille bold op ad. Der er jo ting, man ikke diskuterer med sine medarbejdere eller sin hustru. Og han giver mig også plads til at gøre mig mine egne erfaringer, mens han er klar på at hjælpe og støtte og lytte. Selvfølgelig er der følelser på spil for ham efter et helt arbejdsliv, og selvfølgelig betyder det da meget for mig, når det har været i familien i alle år. Men man skylder næsten at udvikle værkstedet, så det også har en plads i fremtiden.”
Navnet forpligter
At være tredje generation presser ikke, men det forpligter, mener Rasmus Slej Mikkelsen og henviser til, at den høje standard gerne skal holdes i hævd:
“Vi går aldrig på kompromis med kvaliteten, og det skaber selvfølgelig høje forventninger. Det gælder også, når vi er en del af AutoMester E+, som folk jo kender. Så det er vigtigt for mig, at de får en god oplevelse, og at jeg kan leve op til tilliden.”
På Trustpilot har Løgstrup Auto da også 4,9 ud af fem stjerner og med ord som service, fleksible, professionelle, hurtige, imødekommende, fair pris og lavet til perfektion, lader det til, at kunderne er mere end tilfredse med Løgstrup Auto.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkOm AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Blev AutoMester E+ i april - nu strømmer det til med kunder5.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er flere ting, der er med til at sikre succes for Taha Nema og hans værksted TS Autoteknik. Det gælder både hans høje karakterer, hans tommelfingerregler for god service - og sidst men ikke mindst, at han er blevet AutoMester E+. “Jeg kan tydeligt se forskel,” fortæller han
Fra millionordrer til motorhjelm: “Ibo” er stolt værkstedsejer31.3.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Det kan umiddelbart være svært for de fleste at forstå, hvorfor man skifter en velbetalt stilling i Novo Nordisk ud med at blive værkstedsejer. Men for 35-årige Ibrahim Ittaouil fra Glostrup handler det om et behov for at skabe med hænderne, kærligheden til det gode håndværk og ikke mindst relationen med de lokale kunder. Det lærte han for alvor, da livet slog fra sig
Fra hobbyværksted til prisvindende kæde: BCN Autocenter er AutoMester17.3.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det startede i et lille hobbyværksted, hvor en ung Mustafa Bicen rodede med biler sammen med sin far. I dag, i en alder af 33, står han som ejer af BCN Autocenter i Taastrup – nu som en del af den prisvindende AutoMester-kæde, kendt for sit høje serviceniveau og tillid fra kunderne
Ordblindhed blev værkstedsejerens vej til succes14.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Martin Jensen havde svært ved at læse og skrive i folkeskolen og blev i stedet skarp til at fikse cykler og knallerter for skolekammeraterne. I dag ejer han Janderup Autoservice, et 570 kvadratmeter stort autoværksted, der som AutoMester E+ nu også er uddannet i at håndtere el- og hybridbiler
Brian har været mekaniker i 40 år, nu laver han værkstedet om6.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Online booking, nyt logo og arbejdstøj samt flere tiltag der er lidt grønnere end alternativet. Det er den nye virkelighed for Åbyhøj Autoservice, der bliver AutoMester E+ for klimaets, sønnens og kundernes skyld
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum