Comwell A/S

Det er aldrig for sent at begynde på et nyt kapitel

Del

Ditte Winther skaber gode oplevelser, og hun er dygtig til det. Som tjener har hun serveret, serviceret og sørget for, at møder, konferencer og selskaber forløb med nærvær og professionalisme. Men da hendes knæ sagde stop, blev hun nødt til at finde en ny vej – og den førte hende heldigvis dybere ind i Comwell, hvor hendes erfaring er en gave for både kollegaer og gæster.

PR Foto: Comwell Hotels
PR Foto: Comwell Hotels

Et liv i service
Ditte er næsten født ind i servicebranchen. Med en far og farfar, der begge var tjenere, og en mor, der var smørrebrødsjomfru, blev hun tidligt introduceret til hotelverdenen – og i 1988 blev hun færdiguddannet tjener fra Hotel Postgården i Sorø.

“Jeg elsker at se folk hygge sig,” fortæller hun og tilføjer: “Og når jeg bidrager til det, er det fedt at være tjener!”

Gennem årene har hun været alt fra klassisk tjener til konferencetjener, morgentjener og AV-tjener – og da Comwell overtog Granpark, blev hun en del af kæden. I dag er hun på Comwell Klarskovgaard, og hendes tilgang og filosofi matchede Comwells fra dag et:

”Det er en fed fornemmelse at give gæsterne lidt mere, end de forventer.”

Når kroppen siger stop

I 2016 blev arbejdsglæden sat på prøve, da Dittes knæ gik af led og måtte opereres. Og selv med et nyt knæ, hjælpemidler og gode kolleger ved sin side, blev det aldrig helt det samme.

”Til at starte med prøvede jeg virkelig at klare det og blev måske lidt bange for at søge nye udfordringer. Jeg var jo heller ikke helt ung mere.”

Men da en stilling som selskabskoordinator opstod på Comwell Klarskovgaard, greb Ditte alligevel chancen. Hun foreslog en delt rolle som tjener og koordinator, og Comwell takkede ja. Kort efter blev det til en fuldtidsstilling som Meeting Designer, hvor alle omkring Ditte har glæde af, at hun kendte systemerne og huset, inden hun begyndte.

Den nye rolle

I dag planlægger Ditte møder og konferencer, rådgiver kunder og sørger for, at alle detaljer er på plads, allerede før gæsterne træder ind ad døren hos Comwell. Og hendes erfaringer som tjener er i spil hver eneste dag.

”Jeg ved, hvad der er muligt, og hvad vores gæster ønsker. Jeg kan også være på forkant med, hvad der er vigtigt for mine kollegaer – for jeg har selv været der.”

Og når hun taler om sin nye rolle, bliver det – som altid – tydeligt, at hun har service i sin DNA:

”Det er så fedt at glæde gæster på en anden måde, end jeg plejer.”

Erfaring er altid en styrke

Hos Comwell er alder en kvalitet i sig selv, og Ditte er et levende bevis på, at mange års indsigt skaber værdi på nye måder. Og for Ditte selv har skiftet gjort, at hun føler sig værdsat:

“Jeg bliver set som et menneske og ikke bare en hjælp, der kan udskiftes,” siger hun og tilføjer: “Og jeg er glad for, at jeg kan blive i hotelverdenen – og hos Comwell – for det er her, jeg hører hjemme.”

På Comwell Klarskovgaard er der plads til udvikling, sammenhold og mennesker, der brænder for at skabe noget særligt. Og det gør Ditte Winther. For gæsterne betyder det, at de ikke bare booker et mødelokale – de får en oplevelse, der er gennemtænkt til mindste detalje af et menneske, der forstår service på et dybere plan.

Mangfoldighed i alle aldre – også hos Comwell

Hos Comwell er mangfoldighed ikke bare et princip – det er en strategisk styrke. Vi har et øget fokus på at tiltrække og fastholde erfarne medarbejdere med mange år på arbejdsmarkedet, fordi vi ved, at livserfaring, faglig tyngde og stærke relationelle kompetencer skaber værdi for både gæster og kolleger.

Vores ambition er klar: I 2025 skal medarbejdere over 60 år udgøre mindst 8 % af vores samlede arbejdsstyrke. Allerede i dag er 13,7 % af Comwells ansatte 55 år eller ældre – en stigning på 1,2 procentpoint siden 2023 – og vi arbejder målrettet på at løfte det tal yderligere.

Det handler ikke kun om alder, men om at skabe et mere inkluderende og repræsentativt arbejdsmarked. Derfor har vi også skærpet fokus på at rekruttere bredt på tværs af alder, køn og etnicitet – så vi sammen kan afspejle den mangfoldighed, vi møder blandt vores gæster hver dag.

Nøgleord

Kontakter

Om Comwell

Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med hoteller i hele Danmark samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I cirka 55 år har Comwell drevet møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.

Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens trænede MeetingDesignere. Comwell servicerer også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events og råder over cirka 2.800 værelser samt 370 møde- og konferencelokaler.

Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S

Comwell Hotels sætter endnu en omsætningsrekord og styrker ESG-strategien6.5.2025 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels offentliggjorde i dag kædens årsresultat for 2024. Comwell går frem på både top- og bundlinje med en omsætning på 1.322,4 mio. kr. mod 1.290,6 mio. kr. i 2023 og et årsresultat før skat på 47,3 mio. kr. mod 34,2 mio. kr. i 2023. Kæden har desuden styrket sit bæredygtighedsfundament og ser lyst på fremtiden, der blandt andet inkluderer flere nye hotelprojekter.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye