Too Good To Go ApS

Too Good To Go indgår samarbejde med Vuffeli og lancerer lykkepakker med hundefoder

Del

Der bor over 800.000 hunde i de danske hjem, og deres foder fylder både i budgettet og i klimaregnskabet. Nu indgår madspildsvirksomheden Too Good To Go et samarbejde med den danske hundefoderproducent Vuffeli, der skal sikre, at overskudsfoder til hunde ender i hundeskålen, i stedet for skraldespanden.

TGTG og Vuffeli lykkepakke
TGTG og Vuffeli lykkepakke

Hundemad har indtil nu været et overset område i kampen mod madspild. Det ændrer sig nu. Madspildsplatformen Too Good To Go har indgået et samarbejde med den danske hundefoderproducent Vuffeli, som skal sikre, at restpartier af hundefoder ikke længere går til spilde, men bliver solgt videre til reduceret pris.

Vuffeli er en dansk abonnementsbaseret hundefoderløsning, der skræddersyr foderplaner til den enkelte hund baseret på oplysninger som race, alder, vægt og aktivitetsniveau. Foderet er udviklet i samarbejde med dyrlæger og ernæringseksperter og produceres i Holland med fokus på naturlige ingredienser og høj ernæringsværdi. Ud over kvalitetsfoder tilbyder Vuffeli fleksibel levering, personlig rådgivning og adgang til et engageret fællesskab af hundeejere.

Overskudsfoder fra Vuffeli bliver fremover tilgængeligt som lykkepakker i Too Good To Go-appen. Det er det samme foder, som virksomheden normalt sender ud til sine kunder, men som af praktiske årsager, for eksempel på grund af ændret emballage, fejlet mærkning eller en nært forestående holdbarhedsdato ikke kan sælges på normal vis.

"Hos Vuffeli arbejder vi hver dag for at gøre livet lidt nemmere og meget bedre for både hunde og hundeforældre – og det handler også om at tage ansvar. Derfor giver samarbejdet med Too Good To Go så god mening. I stedet for at lade god hundemad gå til spilde, kan vi nu sende det videre til logrende haler, der stadig får glæde af det. Vi er også ret stolte af at være deres allerførste danske samarbejdspartner i kæledyrsverdenen." siger Mads Gleitze Smith, der er co-founder hos Vuffeli. 

Lykkepakkerne kan bestilles direkte i appen og enten leveres til døren eller afhentes på et af Too Good To Gos afhentningssteder. Indholdet varierer, men prisen er op til 60 procent lavere end normalprisen. 

Kæledyrsfoder er også en klimafaktor

Det er ikke kun kærligheden til de firbenede venner, der er stor. Det samme gælder klimabelastningen. Produktionen af dyrefoder til kæledyr står globalt set for omkring 151 millioner ton CO₂e om året. Det svarer til cirka tre procent af den samlede udledning fra verdens landbrug.

Derfor er det ikke uvæsentligt, hvad der sker med de produkter, der ikke bliver spist, og her mener Too Good To Go, at potentialet er tydeligt.

"Når vi taler om madspild, tænker de fleste på brød, frugt og grønt. Men der ligger også et stort og ofte overset potentiale i kategorier som kæledyrsfoder. Med det her samarbejde tager vi et konkret skridt i retning af at udnytte ressourcerne bedre – og samtidig gøre det lettere for hundeejere at træffe et bæredygtigt valg" siger Ken Vanhoegaerden, landedirektør for Too Good To Go i Danmark.

Der findes omkring 808.000 hunde i Danmark, og 43% af alle danske husstande har ét eller flere kæledyr (Dansk Statistik, 2021). 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Om Vuffeli

Vuffeli er en dansk hundefoderproducent, der hjælper hundeforældre med at skabe det gode hundeliv – nemt, kærligt og kompetent. Ved at tage højde for hundens alder, race, vægt og aktivitetsniveau skræddersyr Vuffeli en foderplan, der passer præcist til den enkelte hunds behov. Foderet er af super premium kvalitet, udviklet i samarbejde med dyrlæger og ernæringseksperter og produceret i Holland med fokus på naturlige ingredienser og høj ernæringsværdi. Som medlem får man fleksibel levering, personlig rådgivning og adgang til et engageret fællesskab af hundeejere.

Om Too Good To Go

Too Good To Go er en certificeret B Corp social impact-virksomhed med en mission om at inspirere og give alle mulighed for at bekæmpe madspild sammen. Gennem sin markedsplads forbinder Too Good To Gos fællesskab usolgte fødevarer fra en række forretningspartnere, herunder detailhandlere, bagerier, caféer, restauranter og producenter. Siden 2016 har Too Good To Go hjulpet med at redde over 400 mio. måltider fra at gå til spilde, hvilket svarer til 1,1 mio. tons CO2.

Too Good To Go er vokset til over 100 mio. registrerede brugere og 175.000 aktive forretningspartnere på tværs af 19 lande i Europa, Nordamerika og Australien, hvilket gør selskabet til den førende teknologivirksomhed i kampen mod madspild.

Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

10.345 skoleelever deltog sidste år: 'Smag på Overskuddet' skal uddanne flere børn i madspild i 202422.10.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse

Smag på Overskuddet, et undervisningsinitiativ udviklet af Madkulturen, Too Good To og Lidl, vender tilbage i 2024 med ambitionen om at nå endnu flere børn og skoler. Initiativet, der debuterede i 2023, med en flot tilslutning på 16% af de danske folkeskoler, har til formål at bekæmpe madspild ved at engagere skoleelever i kreativ og madspildsreducerende madlavning.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye