DI - Dansk IndustriDI - Dansk Industri

Årets eCom Talent Award 2025 vindere er fundet

Del

PostNord og Dansk Industri har i dag fundet danmarksmestrene i onlinehandel. Der er blevet uddelt priser i kategorierne; Frontrunner, innovation og ledelse.

Fra venstre: Vinder af AI-innovationsprisen, Cernel, repræsenteret ved Andreas Busch, founder & CEO. Vinder af frontrunnerprisen Cecilie Lundberg fra POWER. Vinder af lederprisen: Brian Andersen fra Matas.
Fra venstre: Vinder af AI-innovationsprisen, Cernel, repræsenteret ved Andreas Busch, founder & CEO. Vinder af frontrunnerprisen Cecilie Lundberg fra POWER. Vinder af lederprisen: Brian Andersen fra Matas. ©Thomas Arnbo

For anden gang har PostNord og Dansk Industri (DI) uddelt priser til landets største talenter inden for onlinehandel til dette års eCom Talent Award.

For når verden omkring os er urolig, har det sjældent været vigtigere at styrke det, vi selv kan gøre noget ved. Vi skal investere i mennesker og udvikle vores forretninger, så de er rustet til en omskiftelig verden. Derfor skal e-commerce i førersædet, så vi kan tage vores samhandel ind i fremtiden, sikre vækst og få danske e-commerce virksomheder på verdenskortet.

Årets vindere er nu fundet ud fra det mindset, at de går forrest som vækstdriver, leder os til fornyet succes og tager vigtige skridt ind i fremtidens løsninger for onlinehandel.

Årets eCommerce innovation: Cernel

For første gang uddeler vi innovationsprisen. Prisen går til Cernel, der har skilt sig ud ved at udnytte kunstig intelligens til at optimere produktdata, øge organisk trafik og accelerere international skalering. Deres netværk af AI-agenter identificerer og udbedrer optimeringsmuligheder autonomt, hvilket har resulteret i betydelig tidsbesparelse og øget klikrate for deres kunder. 

- Cernel er et fremragende bevis på, hvordan kunstig intelligens kan transformere e-commerce-landskabet og skabe en smartere og mere effektiv fremtid. Virksomheden er grundlagt i 2023 og viser dermed også, at med en god idé og teknologisk viden har AI en demokratiserende kraft – alle har en chance. Man behøver ikke være den største virksomhed med mest kapital men blot have forståelse for, hvordan teknologien kan skabe løsninger på problemer, der skaber mening og værdi for kunderne, siger jury-forperson for innovationskategorien, Anders Bæk.

Årets eCommerce leder: Brian Andersen fra Matas

Brian Andersen, Executive Vice President for Digital and Loyalty hos Matas, har spillet en helt central rolle i at forvandle Matas fra en presset detailkæde til en digital frontløber i dansk retail. Da han trådte ind i virksomheden, bestod e-commerce-teamet af blot fire personer – i dag står han i spidsen for en stærk digital organisation med over 100 specialister. Med mod, en klar kurs og stærkt lederskab har han løftet e-commerce fra en alibistrategi til en vækstmotor og gjort Matas til en omnichannel-pioner, som resten af branchen måler sig op imod.

Under Brians ledelse er onlineandelen vokset fra 15 til 55 %, og Matas er blevet danskernes foretrukne webshop, og den digitale forretning bidrager nu markant til både omsætning og indtjening.

- Brians ledelsesstil er moderne, menneskelig og resultatorienteret. Han skaber tydelige mål, høj psykologisk tryghed og giver plads til både læring og innovation. Med nul opsigelser i hans ledergruppe vidner det om en kultur, hvor mennesker trives og præsterer. Han har formået at kombinere innovation med forankring, strategi med tillid og ambition med nærvær. Brian er et skoleeksempel på, hvad værdidrevet ledelse kan udrette, når det kobles med dyb forretningsforståelse og digitalt udsyn, siger jury-forperson for lederkategorien, Stine Halberg.

Årets eCommerce frontrunner: Cecilie Lundberg fra POWER

Cecilie Lundberg CRM-specialist hos POWER, er årets frontrunner. Hun har skabt en af Danmarks mest succesfulde CRM og loyalitetsprogrammer – ikke bare med imponerende vækst, men med reel forankring på tværs af online og butikker. Hun bygger bro mellem e-commerce, marketing og salg og viser, hvordan automatisering og data kan blive en strategisk drivkraft, når det bruges rigtigt. På under ét år har hun tredoblet medlemstallet i kundeklubben MyPOWER – fra 400.000 til over 1,1 millioner – og bevist, at loyalitetsprogrammer kan være en direkte motor for øget salg og kundeloyalitet.

Cecilia er både underspillet og ambitiøs, ydmyg og målrettet – og en kæmpe gevinst for den virksomhed, hun arbejder i.

- I juryen er vi helt enige om, at hun er et helt særligt talent. Hun har skabt tydelige resultater og arbejdet med kernen af e-commerce. Vi er overbeviste om, at hun vil være med til at definere fremtidens e-commerce, siger Anna Katrine Matthisen, der er jury-forperson for frontrunner-kategorien.

Vi har brug for e-commerce talenterne

Prisuddelingen er en hyldest til dansk erhvervslivs talenter. Hele eCom Talent Award’s formål er at sætte fokus på det talent, der skal bringe danske virksomheder videre og frem til at være ”best in class” på e-commerce, uanset i hvilken form og hvilket land danske virksomheder vil sælge i.

Ved at give talenterne et udstillingsvindue for deres stærke arbejde, står det som en inspiration til hele branchen, så alle kan blive endnu bedre til det, vi allerede lykkes så godt med i dansk erhvervsliv – digital udvikling i verdensklasse.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Fra venstre: Andreas Busch, Founder & CEO af Cernel og Anders Bæk, juryforperson for kategorien: AI-innovation
Fra venstre: Andreas Busch, Founder & CEO af Cernel og Anders Bæk, juryforperson for kategorien: AI-innovation
©Thomas Arnbo
Download
Årets eCommerce leder: Brian Andersen, Executive Vice President for Digital and Loyalty hos Matas
Årets eCommerce leder: Brian Andersen, Executive Vice President for Digital and Loyalty hos Matas
©Thomas Arnbo
Download
Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i Dansk Industri
Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i Dansk Industri
©Thomas Arnbo
Download
Kim Pedersen, adm. direktør i PostNord Danmark
Kim Pedersen, adm. direktør i PostNord Danmark
©Thomas Arnbo
Download
Årets eCommerce frontrunner: Cecilie Lundberg, CRM-specialist hos POWER
Årets eCommerce frontrunner: Cecilie Lundberg, CRM-specialist hos POWER
©Thomas Arnbo
Download

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

DI: Nationalt Risikobillede viser behov for stærkere offentlig-privat samarbejde10.4.2025 13:01:16 CEST | Pressemeddelelse

Den netop offentliggjorte rapport Nationalt Risikobillede 2025 fra Styrelsen for Samfundssikkerhed tegner et alvorligt billede af de trusler, Danmark står overfor – fra hybride angreb og cybertrusler til forstyrrelser i forsyningskæder og klimakatastrofer. Dansk Industri (DI) understreger, at det kræver et tættere samarbejde mellem myndigheder og erhvervsliv, hvis Danmark skal være ordentligt rustet til fremtidens kriser.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye