femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.

femina lancerer nu et digitalt plus-univers, så man for første gang kan abonnere på den digitale journalistik. Det sker i et stort sats på at skabe endnu mere kvalitetsjournalistik, hvad enten det handler om ligestilling, livsstil, mode eller mad.
Samtidigt erkender man, at det var en fejl, da femina sidste år udkom med den sidste udgave på papir. Siden har det nemlig vist sig, at efterspørgslen på det trykte produkt stadig er stærk hos læsere og annoncører. Og derfor kommer femina nu tilbage som et månedsmagasin.
“Vi vil gerne give de læsere, der foretrækker femina som trykt magasin, muligheden for at være en del af det kvindeunivers, vi har bygget op de seneste år. Vi får stadig henvendelser og reaktioner fra læsere, der savner det på papir, og vi kan se, at vi nu – med lanceringen af vores digitale plus-univers – har så mange stærke historier, at vi kan lave et fremragende magasin,” siger chefredaktør på femina, Anne Wittorff.
For femina er det netop nu, der er brug for et ægte fællesskab om kvalitetsjournalistik, hvor man kan fordybe sig i historierne og vende tilbage til indholdet igen og igen.
“Vi er begejstrede over, at vi får lov til at starte på en frisk i en medievirkelighed, hvor mange andre går den modsatte vej. Det gør vi selvfølgelig, fordi vi synes, vi har noget helt unikt at tilbyde læserne,” fortæller Anne Wittorff.
femina bliver det første danske livsstilsbrand til kvinder, der lancerer et plus-univers. Her kan man få lange, dybdegående interviews, baggrundsartikler og guides, som man kan få adgang til gennem et abonnement. Det gør man i en tro på, at troværdigt kvalitetsindhold er vigtigere nu end nogensinde før.
”Vi har en meget stærk tro på brandet femina, som vi mener kan favne alt, hvad enten det er digitalt, på print eller en kombination. Vi vil også se på tiltag som flere events, video og podcast indenfor plus-universet. I en verden, der er præget af hurtige kliks og masser af konflikter, er der behov for et medie, der dækker både samfundsdagsordener og livsstilsemner seriøst og nuancerede,” siger mediechef for Aller Livsstil, Emil Norsker.
På den anden side af sundet lancerede feminas svenske udgave også et digitalt plus-univers i begyndelsen af april. I et medielandskab, hvor annoncemarkedet svinger kraftigt, og amerikanske aktører tager markedsandele, er plus-universet en stærk modvægt til det.
“Styrkelsen af femina er en del af vores nordiske strategi for brandet. Vi har en rigtig god position, som vi gerne vil styrke og udbygge, og det er en stor glæde, at vi nu kan tilbyde vores læsere og brugere endnu flere muligheder,” siger EVP for Aller Media Nordic, Mikael Makkonen
Det første magasin udkommer 8. maj.
Man kan allerede nu få abonnement på femina plus på femina.dk
For yderligere information kontakt:
Anne Wittorff, chefredaktør
Tlf.: +45 25 45 60 86
Anne.wittorff@aller.com
Emil Norsker, mediechef for Aller Livsstil
Tlf.: +45 31 32 04 21
emil.norsker@aller.com
Mikael Makkonen, EVP for Aller Media Nordic
Tlf.: +35 84 08 26 03 67
mikael.makkonen@aller.com
Kontakter
Alberte PedersenAller Media
Tlf:50761687alberte.pedersen@aller.comBilleder
Om Aller Media
Aller Media har en stærk tilstedeværelse i Danmark, Sverige, Norge og Finland, hvor vi skaber stærke fortællinger og oplevelser på tværs af platforme, udgivelser og events.
Aller Media er markedsførende i Norden inden for ugeblade og magasiner på både print og digitalt og har desuden aktiviteter inden for dagblade gennem Dagbladet i Norge. Derudover driver vi en række førende digitale medier og tjenester i alle fire lande.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

