femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.

femina lancerer nu et digitalt plus-univers, så man for første gang kan abonnere på den digitale journalistik. Det sker i et stort sats på at skabe endnu mere kvalitetsjournalistik, hvad enten det handler om ligestilling, livsstil, mode eller mad.
Samtidigt erkender man, at det var en fejl, da femina sidste år udkom med den sidste udgave på papir. Siden har det nemlig vist sig, at efterspørgslen på det trykte produkt stadig er stærk hos læsere og annoncører. Og derfor kommer femina nu tilbage som et månedsmagasin.
“Vi vil gerne give de læsere, der foretrækker femina som trykt magasin, muligheden for at være en del af det kvindeunivers, vi har bygget op de seneste år. Vi får stadig henvendelser og reaktioner fra læsere, der savner det på papir, og vi kan se, at vi nu – med lanceringen af vores digitale plus-univers – har så mange stærke historier, at vi kan lave et fremragende magasin,” siger chefredaktør på femina, Anne Wittorff.
For femina er det netop nu, der er brug for et ægte fællesskab om kvalitetsjournalistik, hvor man kan fordybe sig i historierne og vende tilbage til indholdet igen og igen.
“Vi er begejstrede over, at vi får lov til at starte på en frisk i en medievirkelighed, hvor mange andre går den modsatte vej. Det gør vi selvfølgelig, fordi vi synes, vi har noget helt unikt at tilbyde læserne,” fortæller Anne Wittorff.
femina bliver det første danske livsstilsbrand til kvinder, der lancerer et plus-univers. Her kan man få lange, dybdegående interviews, baggrundsartikler og guides, som man kan få adgang til gennem et abonnement. Det gør man i en tro på, at troværdigt kvalitetsindhold er vigtigere nu end nogensinde før.
”Vi har en meget stærk tro på brandet femina, som vi mener kan favne alt, hvad enten det er digitalt, på print eller en kombination. Vi vil også se på tiltag som flere events, video og podcast indenfor plus-universet. I en verden, der er præget af hurtige kliks og masser af konflikter, er der behov for et medie, der dækker både samfundsdagsordener og livsstilsemner seriøst og nuancerede,” siger mediechef for Aller Livsstil, Emil Norsker.
På den anden side af sundet lancerede feminas svenske udgave også et digitalt plus-univers i begyndelsen af april. I et medielandskab, hvor annoncemarkedet svinger kraftigt, og amerikanske aktører tager markedsandele, er plus-universet en stærk modvægt til det.
“Styrkelsen af femina er en del af vores nordiske strategi for brandet. Vi har en rigtig god position, som vi gerne vil styrke og udbygge, og det er en stor glæde, at vi nu kan tilbyde vores læsere og brugere endnu flere muligheder,” siger EVP for Aller Media Nordic, Mikael Makkonen
Det første magasin udkommer 8. maj.
Man kan allerede nu få abonnement på femina plus på femina.dk
For yderligere information kontakt:
Anne Wittorff, chefredaktør
Tlf.: +45 25 45 60 86
Anne.wittorff@aller.com
Emil Norsker, mediechef for Aller Livsstil
Tlf.: +45 31 32 04 21
emil.norsker@aller.com
Mikael Makkonen, EVP for Aller Media Nordic
Tlf.: +35 84 08 26 03 67
mikael.makkonen@aller.com
Kontakter
Alberte PedersenAller Media
Tlf:50761687alberte.pedersen@aller.comBilleder
Om Aller Media
Aller Media har en stærk tilstedeværelse i Danmark, Sverige, Norge og Finland, hvor vi skaber stærke fortællinger og oplevelser på tværs af platforme, udgivelser og events.
Aller Media er markedsførende i Norden inden for ugeblade og magasiner på både print og digitalt og har desuden aktiviteter inden for dagblade gennem Dagbladet i Norge. Derudover driver vi en række førende digitale medier og tjenester i alle fire lande.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
Aller Media vinder mediestøtte til otte brands1.11.2024 15:42:18 CET | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
Charlotte Riparbelli har valgt at forlade Aller Media Denmark, der nu bliver til Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som den første kvinde i Aller Media Denmarks historie overtog Charlotte Riparbelli i marts 2020 posten som administrerende direktør efter en periode som konstitueret direktør. Nu, efter næsten fem år i direktørstolen, har Charlotte Riparbelli besluttet at fratræde sin stilling som administrerende direktør i Aller Media Denmark. Det sker i forbindelse med, at Aller Media Nordic fuldt ud bliver til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum