Ritzau henter erfaren kommerciel direktør
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.

Lars Gudbrandsson kommer til Ritzaus Bureau med et imponerede CV. Senest har han været adm. direktør, CEO, i IIH Nordic, der tilbyder konsulentydelser i AI og data-drevet digital markedsføring. Før det var han markedsdirektør i over seks år i Bonnier Publications, hvor han blandt andet stod i spidsen for virksomhedens digitale transformation.
- Med Lars Gudbrandsson har vi præcis landet den profil, som vi drømte om. En direktør med omfattende kommerciel erfaring, og samtidig en direktør, der har en dyb teknologisk indsigt, siger adm. direktør i Ritzaus Bureau, Jacob Kwon.
Lars Gudbrandsson har tidligere haft direktørtitler i Telia og Nokia, og det er dermed en direktør med en bred erfaring, der kommer til Ritzaus Bureau.
- Jeg har altid fokuseret på de kommercielle og digitale områder men jeg har været i flere forskellige brancher. Nogle af mine sjoveste og mest tilfredsstillende arbejdsår har været i mediebranchen, og derfor glæder jeg mig til igen at blive en del af den. Ritzaus Bureau er en veldrevet virksomhed med et stærkt brand, der samtidig har et kæmpe potentiale, som jeg glæder mig til at skulle være med til at forløse, siger Lars Gudbrandsson.
Ud over at være en tydelig kommerciel profil har Lars Gudbrandsson også en omfattende indsigt i teknologi. Han har bl.a. arbejdet med AI siden 2018 og senest har han taget en MBA med speciale i Digital Business.
- Ritzau er en 100% digital virksomhed, og derfor er det vigtigt, at den nye kommercielle direktør forstår og formår at udnytte teknologien. Med Lars får vi en direktør, der kan være med til at skabe yderligere digital fremdrift, siger Jacob Kwon.
Ritzaus Bureau er udelukkende B2B og omsætter for ca. 150 mio. kr. om året. En del af omsætningen kommer fra virksomheder og organisationer uden for mediebranchen.
Lars Gudbrandsson begynder i stillingen 1. maj. Han fortsætter sine poster som henholdsvis bestyrelsesmedlem og næstformand i Master International og Master Danmark.
Nøgleord
Kontakter
Jacob KwonAdm. direktør og chefredaktør
Tlf:+45 30 100 100kwon@ritzau.dkBilleder

Faktaboks: Ritzaus Bureau
Ritzaus Bureau leverer hurtige, korrekte nyheder og informationer og kommunikationsværktøj til medier, virksomheder og organisationer. Dermed skaber Ritzau værdi for både kunderne og samfundet.
Ejerne er 10 danske mediehuse: JP/Politikens Hus, DR, JFM, Sjællandske Medier, Det Nordjyske Mediehus, Mediehusene Midtjylland, Børsen, Kristeligt Dagblad, Lolland-Falsters Folketidende og Information.
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
Marie Louise Andersen bliver ny redaktionschef hos Ritzau Scanpix3.2.2025 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med ansættelsen af Marie Louise Andersen besætter Ritzau Scanpix en af de mest centrale stillinger i den danske billedbranche. Ritzau Scanpix leverer billeder og video til hele den danske mediebranche, og redaktionschefen er omdrejningspunktet i forhold til at sikre det rigtige indhold i den rigtige kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum