Nordisk Film

Nordisk Films økonomidirektør Thomas Rehling begynder et nyt kapitel

Del

Overgår til en rådgivende rolle og bestyrelsesarbejde. Ny økonomidirektør for Nordisk Film er rekrutteret internt. 

Thomas Rehling og Morgan Habedank
Thomas Rehling og Morgan Habedank Foto: Emilia Therese

Nordisk Films økonomidirektør (CFO) og Executive Vice President, Thomas Rehling (66), har besluttet at træde tilbage og fortsætte i en rådgivende rolle samt med flere bestyrelsesposter i virksomheder, der er ejet af Nordisk Film. Hans efterfølger bliver Morgan Habedank, som i øjeblikket er økonomidirektør (CFO) i Nordisk Games. 

”Jeg ser tilbage på 16 fantastiske år hos Nordisk Film fyldt med gode udfordringer, megen læring og de bedste kolleger, man kan håbe på. Det har ikke været en nem beslutning, men det er det rigtige tidspunkt for mig at bruge mere tid og energi på andre aspekter af livet. Jeg vil helt klart komme til at savne produkterne, stemningen og de fantastiske mennesker på tværs af Nordisk Film og Egmont – jeg ønsker jer alle alt det bedste fremover!” siger Thomas Rehling.

Nordisk Films adm. direktør Allan Mathson Hansen siger: ”Thomas Rehling har haft afgørende indflydelse på Nordisk Films positive udvikling og vækst, siden han kom til virksomheden i 2008. Han har opbygget en stærk finansiel organisation og er vellidt i hele Nordisk Film. Jeg har stor respekt for hans beslutning, men jeg kommer til at savne vores daglige tætte samarbejde, hans dybe forretningsforståelse, indsigt og finansielle kompetencer. Heldigvis vil vi også i fremtiden kunne drage nytte af Thomas’ store viden.”

Morgan Habedank (46) udnævnes til ny økonomidirektør (CFO) og Executive Vice President for Nordisk Film med virkning fra 1. maj 2025. Han er uddannet revisor og har arbejdet i både den amerikanske og britiske filmindustri, før han kom til Nordisk Film i 2020, først som økonomidirektør (CFO) for Nordisk Film Distribution og senest som økonomidirektør (CFO) for Nordisk Games.

”Jeg er meget glad for, at vi har været i stand til at rekruttere Thomas Rehlings efterfølger internt i Nordisk Film. Morgan Habedank har et indgående kendskab til underholdningsbranchen og har leveret fremragende resultater i Nordisk Film i løbet af de seneste fem år. Jeg ser frem til at arbejde endnu tættere sammen med ham,” siger Allan Mathson Hansen.

”Jeg er beæret over at være en del af en virksomhed med så stærk en historie inden for historiefortælling og innovation, og jeg ser frem til at samarbejde med et fantastisk team, mens vi fortsætter med at skabe indhold og oplevelser i verdensklasse,” siger Morgan Habedank. 

Kontakter

Billeder

Thomas Rehling og Morgan Habedank
Thomas Rehling og Morgan Habedank
Foto: Emilia Therese
Download
Thomas Rehling
Thomas Rehling
Foto: Emilia Therese
Download
Morgan Habedank
Morgan Habedank
Foto: Emilia Therese
Download

Om Nordisk Film

Nordisk Film skaber underholdning og oplevelser fokuseret på storytelling på tværs af platforme. Vi producerer, markedsfører og distribuerer film og serier, driver Nordisk Film Biografer, ejer globale computerspilselskaber og står bag PlayStation i Norden og Baltikum. Vi er en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.

Følg pressemeddelelser fra Nordisk Film

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nordisk Film

Nordisk Film Production opruster og ansætter to serieproducere24.6.2024 14:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Nordisk Film Production har gennem en årrække satset på udvikling af serier, og derfor er vi meget glade for at kunne præsentere yderligere to erfarne serieproducere til vores team – nemlig Mia Marie Borup og Michael Bille Frandsen. Begge har de været med til at hæve niveauet for dansk serieproduktion over mange år gennem deres store erfaring med udvikling af langt løbende tv-serier.

Universitetsstuderende og højtuddannede byboere er storforbrugere af kulturbiografer30.1.2024 11:03:33 CET | Pressemeddelelse

Når landets kulturbiografer byder inden for, er det særligt to typer af biografgængere, som sætter sig i mørket med en café latte i hånden for at se en god film. En analyse fra Dansk Reklame Film viser, at kulturbiografernes kernepublikum er hhv. 20-34-årige studerende på en lang videregående uddannelse og byboere over 50 år med en lang uddannelse og høj indkomst. Det er disse to grupper, som udgør gæstesegmentet ”den kulturelle biografgænger”. Dette segment besøger oftest kulturbiograferne og er karakteriseret ved at være meget kulturinteresserede, veluddannede og urbane.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye