Dagsordensættende indhold og digitalt drevet vækst: TV 2 Danmark leverer solidt i 2024
I 2024 var 9 ud af 10 danskere hver uge i kontakt med TV 2 Danmark og delte de store begivenheder med hinanden, der har præget verdensbilledet og hverdagen: Året blev skudt i gang med et tronskifte, da Dronningen abdicerede. Dokumentarserien ’Den sorte svane’ afslørede samfundsundergravende kriminalitet og en tæt forbindelse mellem den danske under- og oververden. De danske håndboldherrer vandt OL-guld. Europa var fortsat præget af krigen mellem Ukraine og Rusland, og Trump genvandt præsidentembedet i USA.

Danskerne viser TV 2 Danmark stor tillid, og koncernen opnår et tilfredsstillende årsresultat for 2024
- Koncernen runder en milepæl med 4.153 mio. kr. i omsætning
- Væksten drives primært af abonnementsomsætningen, som stiger med 14,7 procent
- Årsresultatet før finansielle poster (EBIT) er 339 mio. kr., svarende til en EBIT-margin på 8,2 procent - en stigning i forhold til 2023
Solidt publicistisk og økonomisk fundament afgørende for fremtidens public service
- På et tidspunkt, hvor verden forandrer sig, og public service for alvor skal vise sit værd, har medarbejderne og ledelsen i TV 2 Danmark på fremragende vis mødt seernes, brugernes og samfundets behov, og navigeret gennem tv- og reklamemarkedets omstilling og teknologiske skift, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, bestyrelsesformand i TV 2 Danmark, og fortsætter:
- TV 2 står publicistisk og økonomisk robust. Det er afgørende for ambitionen om at styrke dansk public service i fremtiden trods opbrud i medievanerne og den intense konkurrence fra de internationale techgiganter.
I det usædvanligt begivenhedsrige 2024, som samtidig var det største sportsår i TV 2s historie, havde TV 2 Play det højeste tidsforbrug blandt streamingtjenester i Danmark. Investeringen i dansk indhold – lige fra nyheder over eksternt producerede serier, aktualitets- og underholdningsprogrammer samt dansk sport, der samler bredt – er på et højt og stigende niveau. Samtidig er virksomheden med en ny teknologistrategi bedre stillet i forhold til at møde de digitale mediebrugeres forventninger.
Vigtigere end nogensinde - stærkeste formidler af dansk indhold
- I 2024 cementerer vi vores position som den stærkeste public service-formidler af nyheder og dansk indhold. Det er vi stolte af. Og det er en position, som er endnu vigtigere end nogensinde før med det pres, der er på frie, uafhængige og kritiske medier. Den demokratiske samtale får ilt af faktabaserede nyheder, oplysning og at vi viser virkeligheden, som den er. Det er vi taknemmelige over, at danskerne kvitterer for, siger Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør i TV 2 Danmark:
- Vores digitale vækst er et resultat af målrettede investeringer i sportsrettigheder og dansk indhold, og hviler på kommerciel og teknologisk udvikling. Det er afgørende, at vi fortsat prioriterer vores strategiske investeringer. Fremtidens public service handler både om at skabe relevant indhold og sikre, at det når bredt ud til alle. Det er grundpillerne i den 2030-koncernstrategi, vi glæder os til at lancere i år.
Se årsregnskabsmeddelelsen her.
Se årsrapporten her.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 tager sag om udlevering af journalisters SMS'er til Strasbourg13.12.2025 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Kilder skal også fremadrettet trygt kunne henvende sig til medier i fortrolighed. Det er en helt afgørende forudsætning for pressens frie og uafhængige rolle i demokratiet. Derfor forsøger TV 2 at få sagen prøvet ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.
Ulf Lund bliver ny kommerciel direktør i TV 2 Danmark12.12.2025 12:00:15 CET | Pressemeddelelse
Ulf Lund bliver kommerciel direktør i TV 2 Danmark og tiltræder som en del af direktionen 1. januar 2026, hvor hans opgave bliver at videreudvikle TV 2s vigtige distributionsmarked, styrke reklameforretningen og TV 2s position i værdikæden.
TV 2 køber stjernespækket dansk dramaserie12.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den danske dramaserie 'Den gode stemning' med Iben Hjejle og Pilou Asbæk får dansk premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 15. december. Købet af serien sker i forlængelse af TV 2s strategilancering, hvor dansk kvalitetsindhold er et centralt fokus.
Stig Møller Christensen giver den kommercielle stafet videre på TV 2 Danmark1.12.2025 12:15:12 CET | Pressemeddelelse
Efter knap 15 år har kommerciel direktør Stig Møller Christensen besluttet at give stafetten videre. Det sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ og drøftelser om den fremtidige fordeling af roller og ansvar i direktionen.
Rasmus Tantholdt bliver vært på 'De største øjeblikke'26.11.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Rasmus Tantholdt kaster sig ud i en helt ny rolle, når han står i spidsen for 'De største øjeblikke'. Sammen med toneangivende danskere ser han tilbage på et begivenhedsrigt 2025. Showet flytter til Dansehallerne i København, og musikken bliver i år leveret af blandt andre APHACA, Christopher og HUGORM feat. Peter Sommer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum