Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.

Hvert år kårer branchemediet European Supermarket Magazine de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af Europa. I år var Lidl repræsenteret med to nominerede produkter, og nu står det klart, at produktet Klassisk Sennep fra Bornholm har vundet sin kategori.
Hos Bornholms Oliemølle vækker prisen både glæde og stolthed, og direktør, Henrik Kai Hansen, fortæller:
"Vi har et par bornholmsmestre gående på fabrikken, men vi har ingen europamestre… før nu. Vi er enormt glade og stolte af vores bornholmske sennep, og det er altid fantastisk at få sådan en anerkendelse. Vi bruger vores egne sennepsfrø, dyrket lokalt, og bruger god tid på at smage produktet til, så det får den helt rigtige balance og høje kvalitet. Det betyder meget for os som mindre virksomhed, at Lidl sætter pris på kvalitet og giver plads til det på hylderne."
Direktøren fortæller desuden, at medarbejderne i dag har fået en halv fridag til at fejre sejren med en god frokost ude i byen. Men hvis nogen tror, at det betyder, de læner sig tilbage, så kan de godt tro om igen.
"Vi har store forventninger til vores helt nye dild-sennep, som indenfor et par uger lanceres som en del af En Bid af Danmark-serien. Den er perfekt til fisk, blandt andet røget og gravad laks, og bliver et luksusprodukt baseret på vores egne sennepsfrø og rapskimolie".
”Det er et tydeligt billede på, at dansk kvalitet kan konkurrere på højeste internationale niveau”
Lidl har gennem En Bid af Danmark-serien et særligt fokus på at bringe lokale, danske råvarer ud til forbrugerne i hele landet uden at gå på kompromis med kædens skarpe priser. Serien er udviklet i samarbejde med passionerede danske producenter, der har kvalitet og håndværk i højsædet.
Peer Sandtner, som er indkøbsdirektør i Lidl Danmark, er glad for sejren og den anerkendelse, det giver til både Lidl og de danske producenter.
"Det her er et tydeligt bevis på, at dansk kvalitet kan konkurrere på højeste internationale niveau. Vi arbejder målrettet på at give vores kunder adgang til unikke, danske produkter af høj kvalitet til en god pris," siger han og uddyber:
”Med denne prestigefyldte anerkendelse vil vi fortsætte vores engagement i at fremme lokale, danske fødevarer og hjælpe forbrugerne med at vælge danske kvalitetsprodukter. Lidl er en international dagligvarekæde, men vi er også en del af Danmark, og vi er stolte af, at vi i år kan fejre 20 års jubilæum herhjemme.”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret med korrekte holdbarhedsdatoer24.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g med holdbarhedsdatoer d. 24.07.2025 og d. 31.07.2025 tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.
Forbruget blandt børn er for højt: Lidl opfordrer til aldersgrænse på energidrikke24.2.2025 10:03:00 CET | Pressemeddelelse
Forbruget af energidrikke blandt børn og unge under 16 år er et problem – det bekræfter helt nye tal fra Center for Sundt Liv og Trivsel. Siden 2018 har Lidl haft en aldersgrænse på 16 år ved køb af energidrikke med højt indhold af koffein, og viceindkøbsdirektør i Lidl, Khalil Jehya Taleb, håber, at andre aktører følger trop.
Lidl satser stort i Storkøbenhavn: Hæver grundlønnen til butikschefer og vil bygge endnu flere butikker21.2.2025 10:29:04 CET | Pressemeddelelse
Lidl tager endnu et skridt i en større strategisk satsning i Københavnsområdet, hvor man allerede har investeret massivt i nye butikker. Det betyder helt konkret, at dagligvarekæden vil investere i flere butikker samt tage nye økonomiske værktøjer i brug for at tiltrække de bedste butikschefer. Helt konkret tilbyder Lidl 5000 kr. i stedtillæg om måneden til nye butikschefer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum