Lidl Danmark

Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt

Del

Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

Lidl bliver officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl også aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt.
Lidl bliver officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl også aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt.

Verdens bedste cykelryttere – heriblandt danske Mads Pedersen og Emma Norsgaard - kommer til København den 21. og 22. juni, når Copenhagen Sprint løber af stablen. Her bliver Lidl Officiel Fresh Food Partner og vil være synlig langs ruten, der skærer gennem Sjælland og ender i København. Her vil dagligvarekæden sikre, at danske cykelfans får en god oplevelse – både på og uden for landevejen.  

Senere på sommeren er Lidl endnu en gang en del af Danmarks største etapeløb, PostNord Danmark Rundt, der i år afvikles fra den 12.-16. august med etaper i Jylland, på Fyn, Sjælland og Bornholm. Til begge løb vil Lidl blandt andet uddele frisk frugt og grønt til fremmødte cykelfans.  

"Cykelsporten passer perfekt til vores værdier i Lidl. Den er tilgængelig og samler folk om fælles oplevelser. Med vores engagement i Copenhagen Sprint og PostNord Danmark Rundt ønsker vi at styrke vores brand, hylde den stolte, danske tradition inden for cykelsport og hverdagscyklisme og være med til at sprede budskabet om, at cykling er en sport for alle, uanset alder, geografi eller niveau," siger Peer Sandtner, indkøbsdirektør i Lidl Danmark. 

"Lidl har i flere år støttet cykelsporten på højeste niveau"
Hos PostNord Danmark Rundt glæder man sig til igen i år at kunne byde Lidl Danmark velkommen som partner: 
 
”Lidl har gennem sit store engagement i cykelsporten, opbygget et stærkt kendskab. Lidl er en partner, der i den grad vil cykelsport, derfor er vi stolte over, at Lidl har valgt at forlænge aftalen med Danmarks Cykel Union og etapeløbet PostNord Danmark Rundt. Vi glæder os til sammen at skabe synlighed og aktivering for Lidl på turen gennem Danmark til august,” siger Ulrich Gorm Albrechtsen, Kommunikations- og Kommerciel chef, Danmarks Cykle Union. 
 
I Copenhagen Sprint ser man frem til et stærkt samarbejde, der vil skabe værdi for alle cykelfans: 

"Vi er begejstrede for at byde Lidl velkommen som Official Fresh Food Partner for Copenhagen Sprint. Lidl har i flere år støttet cykelsporten på højeste niveau og deler vores ambition om at fremme cyklisme – både som sport og som en naturlig del af hverdagen," siger Tobias Hoff, direktør i Copenhagen Sprint. 
 
Vil være en større del af danskernes hverdag  
Engagementet i cykelsporten er en naturlig forlængelse af Lidls fokus på sundhed. Som dagligvarekæde arbejder Lidl målrettet for at fremme sundere valg i hverdagen – og det er lige fra etableringen af Bælgfrugtspartnerskabet til beslutningen om at fjerne tobak og nikotin fra alle butikker inden 2028. Samtidig er Lidl gået forrest i arbejdet for at teste effekten af momsfri frugt og grønt for at se, hvordan det påvirker danskernes indkøbsvaner. Alt sammen for at gøre det nemmere at træffe sunde valg. 

"Vi vil gerne være mere end en dagligvarekæde – vi vil være en del af danskernes hverdag og inspirere til sundere valg. Cykelsporten er en fantastisk platform for netop det, og vi glæder os til at være en aktiv del af disse to store cykelbegivenheder," afslutter Peer Sandtner. 

Udover at være en af hovedsponsorerne på PostNord Danmark Rundt er Lidl på rekordtid blevet kendt i cykelverdenen - primært gennem sponsoratet af Lidl-Trek, hvor nogle af Danmarks største cykelstjerner – blandt andet Mads Pedersen og Mattias Skjelmose – skaber resultater på internationalt plan. 

Kontakter

Om Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye