Nordjyderne er mest kritiske over for forsikringsselskabernes åbenhed om gebyrer
En ny undersøgelse foretaget af Analyse Danmark for forsikringsvirksomheden easySure viser, at over halvdelen af danskerne ikke ved, om de betaler gebyrer for deres forsikringer. Undersøgelsen peger på, at særligt nordjyderne er kritiske over for forsikringsbranchens gebyrer.

Mange forsikringsselskaber opkræver stadig gebyrer for almindelige handlinger som at ændre en police, betale i rater eller opsige en forsikring. I nogle tilfælde skal kunder betale over 800 kr. pr. police for at skifte selskab, og gebyrerne for månedlige betalinger kan hurtigt blive en stor post på budgettet. Denne praksis møder bred modstand på landsplan, men nordjyderne er de mest kritiske: De efterlyser større åbenhed om, hvilke gebyrer de egentlig betaler, og de ønsker ligesom de øvrige danskere forsikringsløsninger uden overraskelser og ekstraomkostninger.
“I undersøgelsen står det tydeligt, at netop nordjyderne er ekstra kritiske over for branchens manglende gennemsigtighed på området omkring gebyrer. De forventer klare aftaler uden skjulte omkostninger, og de er på linje med de øvrige danskere villige til at søge alternativer, hvis de eksisterende forsikringsselskaber ikke leverer,” siger Søren Odgaard Johansen, CEO i easySure.
Forsikringsbranchen bør gøre som moderne abonnementstjenester
Mens forbrugerne i dag kan skifte mobilabonnement eller streamingtjeneste med få klik, mødes de i forsikringsbranchen af gebyrer, stramme bindingsperioder og begrænsede opsigelsesmuligheder. Ifølge undersøgelsen mener over halvdelen af danskerne, at deres forsikringsselskab ikke er transparente om gebyrer, og misfornøjelsen er ifølge tallene særligt markant i Nordjylland. Flere end syv ud af 10 nordjyder er kritiske over for forsikringsbranchens manglende gennemsigtighed om gebyrer.
“Forestil dig, at du kun kunne opsige din streamingtjeneste én gang om året, eller at Netflix tog et gebyr, hver gang du ændrede dit abonnement. Det ville hurtigt få forbrugerne til at flygte. Det mener vi hos easySure er en forældet praksis. Vi oplever, at mange – især i Nordjylland – har fået nok af branchens gamle gebyrstruktur og netop derfor arbejder vi hårdt på at gøre op med den.” siger Søren Odgaard Johansen.
Det halter med kommunikationen i branchen
Undersøgelsen viser også, at over halvdelen af danskerne ikke ved, om de betaler gebyrer til deres forsikringsselskab. Det peger ifølge Søren Odgaard Johansen på et alvorligt kommunikationsproblem i branchen, og han ser det som en oplagt forbedringsmulighed for branchen at fokusere på kommunikationen til kunderne.
“Det er da et problem for hele branchen, når over halvdelen af danskerne siger, at de ikke er sikre på, om de betaler gebyrer eller ej. I mine øjne viser det jo med tydelighed, at kunderne har svært ved at forstå kommunikationen fra deres forsikringsselskab. Vi tror på, at gennemsigtighed og fleksibilitet bliver afgørende konkurrenceparametre fremover,” siger Søren Odgaard Johansen.
easySure vil gøre op med skjulte omkostninger
Som ny aktør på det danske marked har easySure valgt at skrotte gebyrerne og tilbyde fleksible forsikringer efter princippet om moderne abonnementstjenester. Det betyder blandt andet fuld frihed til at ændre og opsige forsikringer – uden ekstra betaling eller bøvl.
Vi mener at danskerne fortjener gennemsigtighed og derfor er det vores mission at tilbyde forsikringer på en moderne og fair måde. Når vi siger ’ingen skjulte gebyrer’, så mener vi det bogstaveligt. Kunderne skal ikke bekymre sig om at betale ekstra, bare fordi de vil betale i rater, for at foretage en ændring eller hvis deres behov har ændret sig og en police må opsiges. Det er vores bud på fremtidens forsikring,” slutter Søren Odgaard Johansen.
Kontakter
Lena Bøgild
Tlf:+45 51 94 09 41lena@brochnerbogild.comLinks
Om easySure
easySure – forsikring, der ikke gør det sværere end det behøver at være. Ingen skjulte gebyrer, ingen hovedpine – bare en simpel, digital løsning, der med vores app passer lige i din lomme. Køb forsikring på få klik, forstå den på ingen tid, få værdi for pengene og ekstra bonus, når du holder dig skadefri. Brug for hjælp? ring og få personlig service – uanset om det gælder salg, kundeservice eller skader. Smart forsikring. Helt enkelt.
Følg pressemeddelelser fra easySure Forsikringsformidler A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra easySure Forsikringsformidler A/S
easySure udfordrer forsikringsbranchen med endnu et strategisk partnerskab21.2.2025 10:25:44 CET | Pressemeddelelse
Med endnu et partnerskab fortsætter easySure sin mission om at gøre forsikringer mere enkle, gennemsigtige og fleksible. Siden lanceringen i 2023 har virksomheden givet danskerne et alternativ til de traditionelle selskaber – med forsikringer uden skjulte gebyrer og bindinger. easySure udfordrer de traditionelle selskaber med en ny model, der sætter nye standarder for, hvad kunderne kan forvente af deres forsikring – et samarbejde med Gavmild er det seneste skridt på rejsen.
easySure kåret som den billigste bilforsikring vest for Storebælt18.12.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Der er store prisforskelle på bilforsikringer i Danmark. En ny omfattende undersøgelse fra Samlino.dk viser, at bilister i Jylland og på Fyn får markedets billigste forsikringer hos easySure. De lave priser er godt nyt for de mange familier, der efter dyre juleindkøb vil se nærmere på hvordan de kan spare penge i det nye år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum