Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.

I kølvandet på lukningen af Irma som butik valgte Coop at holde fast i Irma som private brand. Og fra begyndelsen af 2024 begyndte Coop at sælge Irma-produkterne i hele Danmark og ikke kun i hovedstadsområdet, som man tidligere gjorde. De mange kvalitetsvarer blev dermed tilgængelige for flere danskere.
150 Irma-varer blev introduceret i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen landet over i begyndelsen af 2024, og det har været en stor succes. Fra begyndelsen af 2024 til i dag er salget af disse Irma-varer steget med næsten 20 procent.
Det glæder Jeff Salter, kategoridirektør i Coop, at danskerne over hele landet har taget så godt imod Irma-serien:
”Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge. Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer.”
Ifølge Jeff Salter vil Coop tilføje minimum 100 nye produkter til Irma-serien i 2025, som dermed vil tælle 250 forskellige varer, og Irma-brandet vil dermed brede sig over mange flere kategorier, end det gør i dag. Desuden fremhæver kategoridirektøren en række andre Irma-tiltag for 2025:
Fokus på frugt og grønt: Irma skal fylde mere som frugt og grønt-varemærke og dermed sikre, at kunderne har adgang til de allerbedste frugter og grøntsager. Dette arbejde er i fuld gang i frugt & grønt-afdelinger i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen.
Irma i 365discount: For at gøre den høje kvalitet og gode smag tilgængelig for endnu flere vil Irma også blive introduceret i 365discounts butikker. I første omgang er der tale om en række sæson- og spotvarer, men fremover vil det også være muligt at finde et fokuseret udvalg af Irma-varer i det faste sortiment.
Nyt design af Irma: Irma-serien får et nyt visuelt udtryk i løbet af 2025, hvor Irma-pigen træder tydeligere frem på varerne. De første nye Irma-designs er allerede landet i butikkerne.
Irma Prisen ved Sol over Gudhjem: Sol over Gudhjem er konkurrencen, der hylder de bedste nye varer fra landets små fødevareproducenter. Og som noget nyt lægger Irma navn til en helt ny produktpris, nemlig ”Irma Prisen”, som giver vinderen mulighed for at få sit produkt optaget i Irma-serien og dermed komme ud i Coops butikker.
Kontakter
Jeff SalterKategoridirektør i Coop
Tlf:21 63 90 91jeff.salter@coop.dkEmil UlrichsenSenior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkBilleder




Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Ny madspildsløsning til hjemmet forlænger holdbarheden på frugt og grønt11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Private husholdninger i Danmark smider hvert år 235.000 ton mad ud. En væsentlig del af madspildet består af frugt og grønt. Men nu er der hjælp at hente, hvis man vil holde sin frugt og grønt frisk i længere tid: Coop introducerer en ny madspildsbold, der forlænger holdbarheden på frugt og grønt.
Her er Coops nye Ungeminister: Amalie Smidt Banggaard10.6.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en spændende og demokratisk valgproces har Coop nu fundet sin nye ungeminister. Det er med stor glæde, at Coop kan præsentere Amalie Smidt Banggaard som den nye stemme for de unge medarbejdere.
Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om
Coop og Thise runder milepæl: 100 produkter på hylderne4.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop har nok engang udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker.
Grundlovsdag fejres med fornyet styrke – og ny kage26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vær med til at fejre demokratiet og fællesskabet med en ny, lækker grundlovskage fra Coop og GRUNDLOVSFESTEN
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum