Dygtige chauffører løfter kundetilfredsheden i Midttrafiks flextrafik
En ny undersøgelse af Midttrafiks flextrafik viser høj kundetilfredshed med de fem kørselsordninger: Flextur, plustur, flexbus, handicapkørsel og kommunal kørsel. Undersøgelsen viser, at især chaufførernes kørsel og chaufførernes hjælpsomhed scorer højt på tilfredsheden.

Flextrafik er kollektiv trafik på bestilling. Den kører ikke efter køreplan og kunderne bestemmer selv, hvor turen starter og slutter. Nogle kørselsordninger er åbne for alle, mens andre er for kunder med særlige transportbehov og bliver godkendt af kommunerne.
Kunderne bliver hentet i personbiler og efter behov - særlige minibusser med plads til hjælpemidler. Den enkelte chauffør spiller derfor en stor rolle i forhold til kundernes tryghed og komfort, mens bestillingsprocessen er vigtig for den samlede kundeoplevelse af turen med flextrafik.
Ny undersøgelse viser høj kundetilfredshed
Som noget nyt har Midttrafik i 2024 i samarbejde med Wilke etableret en fast kundeundersøgelse, hvor dataindsamlingen foretages løbende hen over året.
En samlet rapport for hele 2024 viser høj tilfredshed på tværs af de fem kørselsordninger: Flextur, plustur, flexbus, handicapkørsel og kommunal kørsel. 83 procent af de adspurgte svarer, at de er tilfredse med flextrafik, heraf er 53 procent meget tilfredse.
Samtidig opnår flextrafik en flot NPS-score på 62. Tallet indikerer, at kunderne har stor villighed til at anbefale flextrafik til andre.
Midttrafiks direktør Lars Berg er meget tilfreds med de positive resultater:
”Vi er superglade for, at så mange kunder er tilfredse med det produkt, vi leverer med vores flextrafik. Flextrafik går nok en smule under radaren, når man snakker kollektiv trafik på trods af, at vi kører over en million ture om året. Derfor håber vi også, at de mange tilfredse kunder vil være ambassadører og udbrede kendskabet til især de åbne kørselsordninger som flextur, flexbus og plustur. Det er gode alternativer i de områder, hvor der ikke kører bus, tog eller letbane”.
Chauffører scorer højt på tilfredshed
Tilfredshedsundersøgelsen viser desuden, at særligt fire parametre driver den høje overordnede tilfredshed med flextrafik:
- Chaufførens adfærd
- Afhentningstidspunktet
- Ventetid i telefonen ved bestilling
- Chaufførens opkald inden afhentning
Det er især de parametre, der omhandler chaufføren, der scorer højt på en indeksskala fra 0-100 på tværs af de fem kørselsordninger.
- Chaufførens kørsel: 93
- Chaufførens hjælpsomhed: 90
- Chaufførens service: 91
- Chaufførens opkald inden afhentning: 89
- Turens varighed: 92
Nøgleord
Kontakter
Midttrafiks pressetelefon
Tlf:70206650Links
Om Midttrafik
Midttrafik er et trafikselskab, og står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland. Det er Midttrafik, der administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 18 kommuner i regionen.
Opgaverne spænder bredt fra blandt andet planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.
Følg pressemeddelelser fra Midttrafik
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Midttrafik
Grøn sejr: 1.171 skoleelever har konkurreret om grønne transportvaner9.10.2025 12:49:49 CEST | Pressemeddelelse
Skoleelever fra ni skoler har i fem uger dystet om point ved at gå, cykle eller tage kollektiv trafik til og fra skole frem for at blive kørt i bil. Nu er vinderen af mobilitetskampagnen På Egne Ben fundet på Lundgårdskolen i Herning. De dystende elever har tilsammen transporteret sig 37.201 km bæredygtigt i kampagneperioden.
Herning-elever viser vejen til grønnere transportvaner9.10.2025 06:46:22 CEST | Pressemeddelelse
Elever fra Lundgårdskolen har for andet år i træk vundet pointjagten i På Egne Ben ved at gå, cykle eller tage bussen i skole, fremfor at blive kørt. 4.B har på fem uger tilbagelagt 958 grønne kilometer og vinder derfor årets udgave af mobilitetskampagnen På Egne Ben.
Nye forbedringer i Rejsekort-appen gør det nemmere for digitalt utrygge rejsende25.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Midttrafik har sammen med Rejsekort & Rejseplan A/S samt handicap- og seniororganisationer været med til at udvikle forbedringer i Rejsekort-appen. Målet er at gøre det lettere og tryggere at rejse digitalt – også for dem, der er mest i risiko for at blive hægtet af den digitale udvikling.
Gratis kørsel markerer overgang fra diesel- til batteritog24.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra 1. oktober bliver det gratis at køre med tog på strækningen Vemb-Lemvig-Thyborøn. Region Midtjylland og Lemvig Kommune står bag tiltaget, der både giver mulighed for at afprøve de helt nye batteritog og sige farvel til de gamle Y-tog. Tilbuddet om gratis kørsel løber året ud.
Tag cyklen med og oplev indvielsen af Danmarks første BikePod2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag 11. september er der indvielse af en helt ny type cykelparkering på Odder Station. Midttrafik og Odder Kommune står bag arrangementet, hvor borgmester Lone Jacobi ”klipper” snoren kl. 10. Danmarks første BikePod skal få flere til at kombinere cykel og kollektiv trafik. Den vil stå på Odder Station i et par måneder, inden den skal videre til andre byer i Region Midtjylland.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum