For tredje år i streg: danskerne opfatter Salling som det mest bæredygtige sted at handle tøj og mode
Salling er for 3. år i træk blevet anerkendt af danske forbrugere som Danmarks mest bæredygtige shoppingdestination inden for tøj og mode.

Ifølge Sustainable Brand Index, som har undersøgt holdningerne hos 12.000 danske forbrugere, opfattes Salling Stormagasiner og deres onlinebutik som de bedste steder at handle bæredygtigt mode. Med dette resultat overgår Salling flere store internationale spillere i modebranchen.
- Vi er glade og taknemmelige over den vedvarende tillid og anerkendelse, som danskerne viser os for nu tredje år i træk. I Salling brænder vi for klimaagendaen, og vi ønsker at tage medansvar for, at modeindustrien mindsker sin påvirkning på omverdenen. Denne pris motiverer os endnu mere til at fortsætte vores arbejde igennem vores Salling Future Friendly initiativer og inspirere både kunder og leverandører til positiv forandring, siger Marianne Bedsted, Direktør for Salling og fortsætter:
- Også i år ser vi frem til at invitere til endnu flere talks, workshops og events i både Aarhus og Aalborg, der udfordrer vores tankegang og adfærd. Derudover vil vi styrke vores guidning i butikkerne yderligere og introducere endnu flere nye måder at shoppe på, udover de ‘reloved’ og ‘upcycling’ koncepter, man allerede nu kan opleve i Salling. Vi må alle tage ansvar for det samfund, vi er en del af.”
Kontakter
For yderligere information, kontakt:
Salling Head of Marketing & Communications, Birthe Wiberg
Birthe.Wiberg@Salling.dk | +45 30 23 73 04
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
Salling Group køber Rimi Baltic5.3.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group indgår historisk aftale med svenske ICA Gruppen om overtagelse af dagligvarekoncernen Rimi i Estland, Letland og Litauen. Aftalen er betinget af myndighedernes godkendelse.
føtex i nyt sundhedsfremstød: Prismatcher Nøglehulsvarer med discount og presser på for ny lovgivning28.2.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Sundhed og priser er vigtige parametre, når danskerne skal handle dagligvarer. I føtex vægter de både sundhed og pris højt, og derfor kan kunderne fra i dag købe Nøglehulsvarer til discountpris. føtex har flere planer på sundhedsfronten, men savner tilladelse til at kunne benytte ny sundhedsmærkning
Kan kunstig intelligens hjælpe os til at forebygge stroke?24.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver femte dansker rammes på et tidspunkt i livet af stroke, som er den hyppigste årsag til, at voksne får et handicap og den fjerde hyppigste dødsårsag i Danmark. Nu skal nyt forskningsprojekt fra Aalborg Universitet i et samarbejde med både erhvervsliv og det frivillige Danmark undersøge, om kunstig intelligens kan styrke forebyggelsen på området.
tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel17.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum