Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.

Det er markante profiler, der bliver nye medlemmer af Salling Groups ledelsesteam med fokus på kunderne og på at understøtte en ambitiøs vækststrategi med investeringer og opkøb i milliardklassen.
Som ny Chief Customer Officer skal Heidi Wase Skovhus således lede en ny afdeling, der samlet arbejder med kundefokus gennem gruppebranding, digital markedsføring, market intelligence og loyalitetsprogrammer samt binder aktiviteterne i marketingsafdelingerne i kæderne sammen. På samme måde skal Andreas Møballe som ny Head of Strategy og Mergers & Acquisitions styre arbejdet med Salling Groups ambitiøse strategi, Aspire 28, der gennem investeringer i kerneforretningen og opkøb skal gøre Salling Group endnu mere robust i fremtiden.
En sådan aftale blev indgået i sidste uge med den svenske dagligvarekoncern ICA Gruppen om en overtagelse af Rimi Baltic, der tæller 314 butikker på tværs af Baltikum – det største opkøb i Salling Groups historie, der fortsat er betinget af myndighedernes godkendelse.
”Heidi og Andreas er stærke tilføjelser til vores ledelsesteam, som sammen med kolleger i Danmark, Tyskland og Polen hver dag kæmper for at give kunderne den bedste indkøbsoplevelse. Et stærkt fokus på kunderne og på at lykkes med ambitionerne i vores strategi, Aspire 28 er afgørende for vores virksomhed. Både Andreas og Heidi kommer i den forbindelse med meget værdifulde kompetencer og er gode match både fagligt og personligt,” siger Anders Hagh.
Andreas Møballe, der er ny Head of Strategy og Mergers and Acquisitions, medbringer stor erfaring og indsigt i strategi, virksomhedstransaktioner og integration og kommer fra en lignende stilling i Danish Crown. Han ser frem til at bidrage til Salling Groups ambitiøse strategi og rykke et skridt tættere på kunderne i butikkerne på tværs af alle markeder.
”Jeg glæder mig til at komme i gang. Salling Groups stærke resultater og høje ambitioner taler for sig selv. Med Aspire 28 strategien er der søsat en solid organisk vækstplan, der skal gøre Salling Group mere robust til fremtiden, og det ser jeg frem til at bidrage til,” siger Andreas Møballe, der har første arbejdsdag i Salling Group den 1. maj.
Efter sommerferien har Heidi Wase Skovhus sin første dag som Chief Customer Officer. Hun kommer fra en stilling som adm. direktør i brandbureauet Wibroe, Duckert & Partners og tiltræder i Salling Group per 1. august. Hun glæder sig først og fremmest til at stå i spidsen for et stærkt, nysamlet hold, der har kundeoplevelsen i fokus.
”Alene i Danmark er der hver uge 7 mio. kunder, som besøger en af Salling Groups butikker, restauranter eller onlineplatforme. De skal naturligvis først og fremmest have en god oplevelse, men ambitionen er også, at de over tid skal bygge en stærkere præference for at være kunder hos netop os. Vi skal via en endnu stærkere kundefokuseret tilgang skabe en tættere forbindelse mellem kunderne og os – både fra et funktionelt, emotionelt og socialt perspektiv,” siger Heidi Wase Skovhus.
Salling Groups strategi, Aspire 28, styrker kerneforretningen i Danmark, Tyskland og Polen med investeringer for 13 mia. kr., blandt andet med mål om at nå 1.000 butikker i Polen i 2028. Samtidig etableres innovationspuljen Salling Seeds, som Andreas Møballe får ansvaret for, der øremærker en halv milliard kroner til investeringer i start-ups og små virksomheder med fokus på teknologi, bæredygtighed og produktudvikling.
Salling Group omsatte i 2023 for 70,3 mia. kroner. Med opkøbet af Rimi Baltic, der er betinget af myndighedernes godkendelse, vil Salling Groups samlede antal butikker på tværs af Danmark, Tyskland, Polen samt Estland, Letland og Litauen være tæt på 2.100, mens medarbejdergruppen vil tælle over 68.000 medarbejdere.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group køber Rimi Baltic5.3.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group indgår historisk aftale med svenske ICA Gruppen om overtagelse af dagligvarekoncernen Rimi i Estland, Letland og Litauen. Aftalen er betinget af myndighedernes godkendelse.
føtex i nyt sundhedsfremstød: Prismatcher Nøglehulsvarer med discount og presser på for ny lovgivning28.2.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Sundhed og priser er vigtige parametre, når danskerne skal handle dagligvarer. I føtex vægter de både sundhed og pris højt, og derfor kan kunderne fra i dag købe Nøglehulsvarer til discountpris. føtex har flere planer på sundhedsfronten, men savner tilladelse til at kunne benytte ny sundhedsmærkning
Kan kunstig intelligens hjælpe os til at forebygge stroke?24.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver femte dansker rammes på et tidspunkt i livet af stroke, som er den hyppigste årsag til, at voksne får et handicap og den fjerde hyppigste dødsårsag i Danmark. Nu skal nyt forskningsprojekt fra Aalborg Universitet i et samarbejde med både erhvervsliv og det frivillige Danmark undersøge, om kunstig intelligens kan styrke forebyggelsen på området.
tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel17.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.
Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele10.1.2025 08:40:00 CET | Pressemeddelelse
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum