Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.

Coops cykelsalg er især foregået online de seneste 10 år, men nu kommer danskerne til at møde de ikoniske Mustang-cykler i de fysiske butikker i langt højere grad. Mustang-cyklerne bliver nemlig lanceret i Coops butikker i disse dage; i første omgang drejer det sig om 100 udvalgte butikker, der får et cykelsetup. Det er hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen. Planen er, at endnu flere butikker i fremtiden skal sælge cykler.
Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop, siger:
”I Danmark har vi en lang og velkendt cykeltradition. Og Mustang er med sine klassiske hverdagscykler, som snart har eksisteret 80 år, en del af den tradition. Det er kvalitetscykler til en rimelig pris, der står i mange garager og cykelskure i hele landet. Jeg er glad for, at cyklerne nu kommer ud i vores butikker, for det er i mine øjne det mest legendariske cykel-brand i Danmark, og Mustang fortjener en plads i vores butikker.”
I forbindelse med lanceringen af Mustang-cyklerne i Coops butikker, vil der i de kommende måneder være gode tilbud på cykler til både børn og vokse. Og med foråret på trapperne er der derfor god grund til at besøge en af de mange butikker med cykelsalg i den kommende tid ifølge Lasse Haakonsson.
Stigende interesse for elcykler
Både produktion, import og salg af elcykler er steget markant de seneste 15 år i Danmark. Og tal fra Vejdirektoratet viser, at elcyklen i de kommende år kan overhale den traditionelle cykel i popularitet.
I Coop mærker man også den stigende interesse for de elektriske cykler. Hvor Coop i 2010 solgte stort set ingen elcykler, nærmer salget af elcykler sig i dag næsten 25 procent af det samlede antal cykelsalg, det er både hverdagscykler, mountainbikes og ladcykler fra Mustang.
80 år med kvalitet og sikkerhed i højsædet
Den klassiske cykel fra Mustang så dagens lys i 1945 og har fra første dag været kendetegnet ved høj kvalitet og sikkerhed. Cyklerne skal gennemgå 40 strenge tests, før de kan blive solgt. De testes for funktionalitet, holdbarhed og sikkerhed, så de kan klare det daglige slid, og så alle i familien kan være trygge ved at benytte cyklerne. Styr og sadelpind udsættes for mindst 200.000 tryk, mens forgaflen testes med 100.000 belastninger. Bremserne afprøves både i tørt og vådt føre for at sikre en pålidelig bremseevne.
Cyklerne fra Mustang er altid monteret med forseglet kranksæt, rustfri eger, sadelpind i aluminium, gear fra førende gearproducenter, letløbende aluminiums nav og dobbeltbundede aluminiumsfælge. Desuden bruges der rustfri bolte og møtrikker, og mange af cyklerne er monteret med justerbart styr og komfortabel sadel.
Kontakter
Lasse HaakonssonKategoridirektør, Coop
Tlf:43 86 29 91lasse.haakonsson@coop.dkEmil UlrichsenSenior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkBilleder







Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum