Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.

Coops cykelsalg er især foregået online de seneste 10 år, men nu kommer danskerne til at møde de ikoniske Mustang-cykler i de fysiske butikker i langt højere grad. Mustang-cyklerne bliver nemlig lanceret i Coops butikker i disse dage; i første omgang drejer det sig om 100 udvalgte butikker, der får et cykelsetup. Det er hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen. Planen er, at endnu flere butikker i fremtiden skal sælge cykler.
Lasse Haakonsson, kategoridirektør i Coop, siger:
”I Danmark har vi en lang og velkendt cykeltradition. Og Mustang er med sine klassiske hverdagscykler, som snart har eksisteret 80 år, en del af den tradition. Det er kvalitetscykler til en rimelig pris, der står i mange garager og cykelskure i hele landet. Jeg er glad for, at cyklerne nu kommer ud i vores butikker, for det er i mine øjne det mest legendariske cykel-brand i Danmark, og Mustang fortjener en plads i vores butikker.”
I forbindelse med lanceringen af Mustang-cyklerne i Coops butikker, vil der i de kommende måneder være gode tilbud på cykler til både børn og vokse. Og med foråret på trapperne er der derfor god grund til at besøge en af de mange butikker med cykelsalg i den kommende tid ifølge Lasse Haakonsson.
Stigende interesse for elcykler
Både produktion, import og salg af elcykler er steget markant de seneste 15 år i Danmark. Og tal fra Vejdirektoratet viser, at elcyklen i de kommende år kan overhale den traditionelle cykel i popularitet.
I Coop mærker man også den stigende interesse for de elektriske cykler. Hvor Coop i 2010 solgte stort set ingen elcykler, nærmer salget af elcykler sig i dag næsten 25 procent af det samlede antal cykelsalg, det er både hverdagscykler, mountainbikes og ladcykler fra Mustang.
80 år med kvalitet og sikkerhed i højsædet
Den klassiske cykel fra Mustang så dagens lys i 1945 og har fra første dag været kendetegnet ved høj kvalitet og sikkerhed. Cyklerne skal gennemgå 40 strenge tests, før de kan blive solgt. De testes for funktionalitet, holdbarhed og sikkerhed, så de kan klare det daglige slid, og så alle i familien kan være trygge ved at benytte cyklerne. Styr og sadelpind udsættes for mindst 200.000 tryk, mens forgaflen testes med 100.000 belastninger. Bremserne afprøves både i tørt og vådt føre for at sikre en pålidelig bremseevne.
Cyklerne fra Mustang er altid monteret med forseglet kranksæt, rustfri eger, sadelpind i aluminium, gear fra førende gearproducenter, letløbende aluminiums nav og dobbeltbundede aluminiumsfælge. Desuden bruges der rustfri bolte og møtrikker, og mange af cyklerne er monteret med justerbart styr og komfortabel sadel.
Kontakter
Lasse HaakonssonKategoridirektør, Coop
Tlf:43 86 29 91lasse.haakonsson@coop.dkEmil UlrichsenSenior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkBilleder







Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin
Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt
Ny Head of Private Brands i Coop Danmark7.2.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts.
Ny lukkelov kan koste over 30 lokalsamfund deres sidste butik7.2.2025 07:10:00 CET | Pressemeddelelse
Det kan få store konsekvenser for både butikkerne og de butiksansatte i mindre byer, hvis et forslag til en ny lukkelov bliver vedtaget i Folketinget. Regeringen vil gerne ændre lukkeloven, så butikkerne i byer med under 15.000 indbyggere kan holde åbent i de 12,5 helligdage, hvor de ellers i dag skal holde lukket. Det er for at undgå butiksdød i landets små byer ved at sørge for, at besøgende og turister ikke møder lukkede butikker i helligdagene, hvor der er flest besøg. ”Vi har sympati for hensigten med forslaget, men det kan have ret store og alvorlige konsekvenser for mange lokalsamfund, hvis man også tillader de store supermarkeder at holde åbent i helligdagene,” siger direktør for Coops kæde af lokale nærbutikker, Brugsen, Torben B. Andersen. ”Alene i vores kæde har vi op imod 30 butikker, der er byens sidste butik og som bliver alvorligt ramt, hvis store butikker i en radius af blot 5 km. får lov til at holde åbent de ekstra dage. Dertil kommer butikker fra andre aktører. Derfo
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum