Stærkt resultat for Story House Egmont i Danmark
2024 var et godt år for Story House Egmonts danske magasinforretning, som leverede et driftsresultat på 31 mio. kroner – en fordobling i forhold til 2023.

Story House Egmont A/S, der dækker Story House Egmonts danske magasin- og bladforretning, havde i 2024 en omsætning på 324 mio. kroner og et resultat af primær drift (EBIT) på 31 mio. kroner. Driftsresultatet blev fordoblet, mens omsætningen var på niveau med 2023.
”2024 var et godt år for Story House Egmont i Danmark. Vi lykkes med tre ting: For det første har vi en stor tro på printmediet og udgiver en række dagsordensættende, nærværende og underholdende magasiner, som udfylder en vigtig publicistisk rolle og har betydning for mange danskere. For det andet har vi vækst i annoncesalget, fordi vi tilbyder annoncørerne attraktive platforme og udnytter det kommercielle potentiale i vores titler og brands. For det tredje har vi via effektiviseringer og synergier på tværs af lande løbende tilpasset os et bladmarked, der er præget af strukturelle fald,” siger Per Kjellander, som er adm. direktør i Story House Egmont A/S og CEO i Story House Media.
Story House Egmont har de seneste år samlet sine medievirksomheder, der består af magasiner og digitale medier i 27 lande, til én organisation. I Danmark udgiver Story House Egmont bl.a. magasinerne ALT for damerne, Euroman, Eurowoman, Gastro, Hjemmet, RUM, Her&Nu og Hendes Verden, en række børneblade som Anders And og co. og Disney Prinsesser samt det digitale magasin ALT.dk. Story House Egmont A/S dækker også over marketingbureauet Story Lab, der er specialiseret i brandaktiverende koncepter og effektfuldt indhold.
”Vi har skabt én samlet organisation på tværs af lande i Europa, og det giver bonus i form af synergieffekter og øget samarbejde. Jeg er tilfreds med, at vi i Danmark præsterer en meget solid lønsomhedsmargin. Det giver os appetit på vækst og langsigtet tro på vores stærke brands både på print og digitalt,” siger Per Kjellander og tilføjer:
”Tak til vores medarbejdere fordi de hver dag bringer deres ekspertise og engagement i spil og producerer indhold, magasiner og tjenester af høj kvalitet. Det er kernen i vores succes.”
Story House Egmont A/S Hovedtal i mio. DKK |
2024 |
2023 |
Omsætning |
323,8 |
332,5 |
Resultat af primær drift (EBIT) |
31,2 |
15,5 |
Story House Egmont er ejet af Nordens største mediekoncern Egmont og har forretninger inden for tre områder: Media, E-commerce og Agencies. I 2024 havde Story House Egmont en samlet omsætning på 5,8 mia. kroner og et justeret driftsresultat på 250 mio. kroner.
Kontakter
Jesper EisingPressechef, Egmont
Tlf:+45 29 60 30 19jesper.eising@egmont.comBilleder
Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Tøj af secondhand uldtæpper indbringer Frauen ALT for damernes Guldknap 202513.9.2025 20:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem 40 år har ALT for damerne fejret dansk mode med den prestigefyldte designpris Guldknappen. I år går prisen til brandet Frauen, der hyldes for at producere mode på en ny og mere bæredygtig måde.
ALT for damerne hylder en kvinde, der inspirerer til handling gennem sit eget mod13.9.2025 19:41:07 CEST | Pressemeddelelse
ALT for damernes Søstersindpris 2025 går til forfatter og podcastvært Mellissa Hussein, fordi hun med mod og ukuelig vilje retter lyset mod de kvinder, der sjældent ses. Prisen blev overrakt ved kvindebladets store prisfest i Operaen i København lørdag.
Royal Design Group styrker organisationen – Sander Gjøls-Andersen bliver ny indkøbschef4.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Design Group, en af Nordens førende e-handelsaktører inden for design, møbler og boligindretning, fortsætter sin udviklingsrejse og styrker organisationen med Sander Gjøls-Andersen som ny Chief Purchasing Officer (CPO). Han bliver en del af virksomhedens ledelsesteam og får ansvar for at drive koncernens strategiske indkøbsarbejde fremad for brandsene Royal Design, Rum21 og AndLight.
Basserne fylder 75 år!3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 4. september 1950 tjekkede Jens Fup ind hos S’janten i Pløresødallejren, og verdens længste værnepligt runder nu de 75 år!
Danske Bank og magasinet Vores Børn lancerer ny podcast-serie, der vil gøre forældre klogere på gaming og børns digitale liv2.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en tid, hvor debatten om børn og unges digitale liv ofte er reduceret til kun at handle om skærmtid, har Danske Bank og Egmont-magasinet Vores Børn indgået samarbejde om en podcast-serie. Serien skal være med til at nuancere debatten og give forældre værktøjer til at åbne sårbare og trygge samtaler med deres børn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum