Christiansminde

Stærkt regnskab: Fremgang og friske vinde over Christiansminde

Del

2024 blev det bedste år i Christiansmindes historie med en omsætningsvækst på 25 procent siden før corona. Det viser hotellets dugfriske regnskab. Vi har investeret massivt i både renovering af alle værelser og i medarbejderne, og rejsen er kun lige begyndt, lyder det fra direktør Tom Pedersen.

Tom Pedersen
Tom Pedersen Hotel Christiansminde

Hotel- og restaurantbranche blev slået skakmat, da corona ramte i 2020. Men da det berygtede virus var på retur, tog Christiansminde en beslutning om, at tiden var rigtig til at investere massivt i vækst. Hotellet iværksatte bl.a. en stor renovering af samtlige 98 værelser, et stort løft af restauranten samt en betydelig investering i at styrke medarbejdergruppen.

Og den investering har båret frugt, viser hotellets netop offentliggjorte 2024-regnskab. Christiansminde omsatte i 2024 for 49,2 mio. kr., hvilket er rekord og en stærk fremgang på 25 procent siden 2019 før corona. Hotellet kan på bundlinjen præsentere et overskud på 3,2 mio. kr., hvilket også er det bedste resultat i hotellets historie og en fordobling sammenlignet med årene før corona.

”Vores strategi om at investere os til vækst er lykkedes. Vi er meget glade og tilfredse. Men det er kun første skridt på rejsen, for både jeg og medarbejderne vil meget mere,” siger Tom Pedersen, hoteldirektør på Christiansminde.

45 mio. kr. investeret siden 2020
Hotellet har siden 2020 sammenlagt investeret ca. 45 mio. kr. i renovering og et generelt løft af værelser og restaurant samt betydelige investeringer i medarbejderstaben bl.a. ift. arbejdsmiljø. Resultatet ses på antallet af overnattende gæster, der i 2024 var ca. 75.000 mod ca. 69.000 i 2019 før corona. Samtidig er Christiansminde bliver et meget populært sted for mange typer af events. Hotellet er således lykkedes med at tiltrække langt flere fester og især bryllupper, hvor omsætningen er fordoblet. Omsætningen fra både små og store dagsmøder for virksomheder er øget med 20 procent. Konferencer og kurser vokser også og udgør i ugedagene en stor bid af hotellets forretning.

”Det er over hele linjen, vi ser fremgangen. Vi kan se i vores egne kundemålinger og også på f.eks. Trustpilot, at vores gæsters tilfredshed er forbedret markant. Og der glæder det mig især, at vores renoverede restaurant får ros. Det er et samlet løft, der er startet indefra hos medarbejderne, som kan mærke, at vi har investeret i dem, i arbejdskulturen og i arbejdsmiljøet. Medarbejderne skal have stor ros, for de har virkelig grebet og udviklet en ny kultur, hvor vi aldrig siger nej til noget længere, og vi går det lille ekstra skridt for, at gæsten altid mødes af et smil og føler sig set og velkommen - og så kommer gæsten altså igen,” siger Tom Pedersen.

Styrket kontakt til lokalområdet
Næste skridt for hotellet er at tiltrække langt flere tyske turister, flere bryllupper og fester samt styrke kontakten til det sydfynske lokalområde. Herunder ikke mindst at få restauranten og terrassen langt højere op i bevidstheden hos lokale gæster.
 
”Vi glæder os over, at vi har fået meget bedre kontakt til vores lokalområde. Her er der også mange flere lokale der bruger Christiansminde til fester og bryllupper og andre private arrangementer. Men vi vil være meget mere og knytte endnu tættere bånd til beboerne lokalt på Sydfyn. Vores restaurant og terrassen mod Svendborgsund ligger enestående, og vores køkken og restaurant er løftet markant. Så det er vores klare mål, at vi til en start denne sommer vil have folk på Sydfyn til bare at droppe ind og tage en drink på vores terrasse med byens bedste udsigt. Med tiden vil vi gerne have, at vores restaurant ses som en naturlig del af Svendborgs restaurantscene,” siger Tom Pedersen.

Også evnen til at løfte de helt store firmaarrangementer er på hoteldirektørens radar for mulig vækst. Det sker gennem et nyt samarbejde med Svendborg Event om at anvende Rundbuehallen på Frederiksøen i Svendborg Havn. Her har Christiansminde arrangementer på vej med op til 350 gæster i Rundbuehallen, hvor hotellet står for hele arrangementet.

Tom Pedersen peger også på, at Christiansminde invester betydeligt i bæredygtighed i disse år og bl.a. er blevet Green Key-certificeret, hvilket i dag er meget vigtigt for at være konkurrencedygtig over for de store virksomheder, når de vælger konferencelokaliteter.

Læs mere om hotellet på Christiansminde.dk

Kontakter

Yderligere informationer:
Tom Pedersen, hoteldirektør, Christiansminde
Mobil: 50 93 61 80 - tom.p@christiansminde.dk

Billeder

Tom Pedersen, hoteldirektør, Christiansminde
Tom Pedersen, hoteldirektør, Christiansminde
Download

Følg pressemeddelelser fra Christiansminde

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Christiansminde

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye