Snapchats Evan Spiegel løftede sløret for GoWishs »hemmelige våben« under Q4-rapporten, imens det danske Social Shopping-fænomen, herhjemme kendt som Ønskeskyen, passerede 10 mio. brugere
GoWish’s eksplosive popularitet var et af punkterne under Evan Spiegels præsentation af Q4 regnskabet for Snap Inc. Med et vellykket partnerskab mellem Snapchat og GoWish, i Danmark kendt som Ønskeskyen, er den hurtigt voksende skandinaviske Social Shopping- og ønskelisteplatform nu centrum for en case study om, hvordan Snapchat har været med til at sikre mere end 4,7 millioner downloads af den danske ønskeliste-app.

Under præsentationen af kvartalsregnskabet for Snap Inc. tog Evan Spiegel, direktør og medstifter af Snapchat, tid til at uddybe et nyt partnerskab mellem Snapchat og den dansk-stiftede Social Shopping- og ønskeliste platform GoWish, i Danmark kendt som Ønskeskyen. Udråbt som “GoWish's hemmelige våben for vækst” i en nylig case study lavet af Snap, brugte Evan Spiegel præsentationen af kvartalsregnskabet til at løfte sløret for, hvorfor forbrugerne tilsyneladende ikke kan få nok af det skandinaviske Social Shopping-fænomen, som i Danmark bruges af 1 ud af 2 danskere under navnet Ønskeskyen, og i denne måned passerede 10 millioner brugere:
“Vores nylige udvidelse af 7-0 Optimering til app-installation og køb i appen giver bedre resultater for annoncører. Eks. udnyttede GoWish, en global digital ønskeliste-platform, 7-0 app-installation og køb i appen, hvilket resulterede i et fald på 70% i cost-per-install og en stigning på over 3.000 % i app-installationer på bare 12 uger, hvilket overgik andre store digitale platforme”, sagde direktør og medstifter af Snap, Evan Spiegel, på investor-kaldet den 4. februar 2025, som også blev offentliggjort kort tid efter.
4,7 mio. downloads via Snapchat
I bund og grund har Ønskeskyen “knækket koden” ved at reducere omkostninger per download af app’en med 70% i gennemsnit over en periode på 10 uger vha. Snapchat-partnerskabet. Ifølge Snap overgik dette faktisk Meta med 140% flere installationer, hvilket fik den danske ønskeliste-virksomhed til at øge sit reklameforbrug med 300%, og som bekræfter, at den har sikret 4,7 millioner downloads i 2024 via Snap:
“Vores samarbejde med Snapchat har været en game-changer for GoWish og Ønskeskyen. Platformens unikke muligheder for målretning og et engageret publikum har gjort det muligt for os at skalere effektivt, samtidig med at vi har holdt omkostningerne nede. At se så imponerende resultater – der overgår selv Meta og fører til millioner af downloads – har styrket vores tillid til Snap som en vigtig vækstpartner”, siger Casper Ravn-Sørensen, CEO i Ønskeskyen.
“Nogle gange taler resultaterne for sig selv. Ønskeskyen opnåede over 3.000% vækst i antallet af installationer, samtidig med at omkostningerne blev reduceret betydeligt, hvilket viser den reelle værdi og impact på forretningen, som Snapchat leverer gennem kreativitet og datadrevne løsninger. Snapchats værditilbud har aldrig været mere relevant eller rettidigt – det er i sandhed et ægte ‘hemmeligt våben’ for vækst,” siger Pia Tandrup, General Manager for Snap Nordics.
Private equity skal styrke global vækst via sociale medier
Ønskeskyen blev grundlagt i 2015 og har siden vokset sin brugerskare til mere end 10 millioner registrerede brugere på verdensplan og er i dag markedsleder indenfor online ønskeliste-kategorien i Skandinavien med mere end 4,1 millioner registrerede skandinaviske brugere i Danmark, Norge og Sverige. Efter at Ønskeskyen i januar 2025 bekræftede, at den havde modtaget en større investering fra den britiske kapitalforvalter Capital D, sigter Ønskeskyen nu mod at skalere sine globale markedsføringsaktiviteter på sociale platforme betydeligt:
“Partnerskabet med Capital D markerer en vigtig milepæl for Ønskeskyen, da vi satser på global ekspansion. Med mobile platforme som vores primære vækstmotor udnytter vi datadrevne strategier til at skalere vores brugerbase ud over Skandinavien og etablere GoWish som den førende ønskeliste-platform på verdensplan", slutter Casper Ravn-Sørensen.
–END–
Kontakt · For yderligere information, kontakt venligst en af følgende:
For Ønskeskyen: presse@onskeskyen.dk
For Snap: press@snapchat.com
Om Ønskeskyen · Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og millioner af ønskelister til dato. Med 1 ud af 2 danskere som brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping-fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en enkel mission:"fixing gifting". Læs mere på https://www.onskeskyen.dk
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark
I dag er det Valentines Day: Dét ønsker din kæreste sig14.2.2025 10:06:09 CET | Pressemeddelelse
Den 14. februar, også kendt som Valentines Day, er over os, omend mange måske stadig leder efter den perfekte gave til deres kæreste. Det kan dog nås endnu, og for at gøre last minute gave-jagten lettere, har Ønskeskyen derfor undersøgt, hvilke gaver der giver ekstra point blandt danske, svenske og norske kvinder på årets store kærlighedsdag.
Én dag tilbage til Valentines Day: Dét ønsker din kæreste sig13.2.2025 08:55:00 CET | Pressemeddelelse
Valentinsdag den 14. februar står for døren, men mange leder stadig efter den rette gave til deres partner. For at gøre årets gave-valg lettere, har Ønskeskyen derfor undersøgt, hvilke gaver der giver ekstra point blandt danske, svenske og norske kvinder på årets store kærlighedsdag.
Ønskeskyen får London-baserede Capital D som medejer14.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hvad der startede som en gimmick under PostNord, og siden blev hele Danmarks ønskeliste-darling med flere end 1 ud af 2 danskere som registrerede brugere, lægger nu an til en global ekspansion med et nyt strategisk partnerskab: Ønskeskyen får den London-baserede asset manager Capital D som medejer, og dermed er kursen lagt til at gøre virksomheden til en »global genie« inden for ‘Social Shopping’ med særligt fokus på USA, hvor søster-platformen GoWish allerede har rundet 3,7 mio. registrerede brugere.
Én uge til juleaften: Dét ønsker vi os under træet17.12.2024 12:29:38 CET | Pressemeddelelse
Med kun én uge tilbage til juleaften er der travlt på de digitale ønskelister hos Ønskeskyen, der i dag bliver brugt af over 3 mio. danskere og mange flere verden over. Og et kig i Krystalkuglen hos Ønskeskyen, der har registreret over 92 mio. ønsker i undersøgelsesperioden, giver derfor det måske bedste fingerpeg om, hvad det egentlig er, at danskerne og vores to broderfolk ønsker sig til jul – samt hvad der bliver Årets Ønske.
Tre uger til juleaften: Dét ønsker vi os under træet3.12.2024 08:56:42 CET | Pressemeddelelse
Med kun 3 uger tilbage til juleaften er der travlt på de digitale ønskelister hos Ønskeskyen, der i dag bliver brugt af over 3 mio. danskere og mange flere verden over. Og et kig i Krystalkuglen hos Ønskeskyen, der har registreret knapt 42 mio. ønsker i undersøgelsesperioden, giver derfor det måske bedste fingerpeg om, hvad det egentlig er, at danskerne og vores to broderfolk ønsker sig til jul – samt hvad der bliver Årets Ønske.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum