Magasin du Nord

Magasin fortsætter ambitiøs investeringsstrategi

Del

Magasin indleder året med at styrke sin venture-portefølje gennem investering i to danske skønhedsbrands. Stormagasinet har erhvervet ejerandele i Relevant og BLID Care, hvilket understreger Magasins strategi om at udvikleforretningen ved at investere i brands, der matcher Magasins profil og værdier.

Magasins stormagasin på Kongens Nytorv
Magasins stormagasin på Kongens Nytorv Magasin Magasin

Magasin tog første skridt på investeringsrejsen i 2023, hvor stormagasinet skød strategien i gang med at købe sig ind i det danske eyewear-brand MessyWeekend. Siden da er flere kommet til og med de to nyerhvervelser, BLID Care og Relevant, tæller Magasins ventureportefølje nu hele fem brands.

Ifølge Magasins direktør for Ventures, Camilla Deichmann, så det helt bevidst, at investeringerne denne gang lander I beauty-kategorien, som hun beskriver er i rivende udvikling:

”Vi ser et marked, der er i markant vækst, og beauty er en helt central kategori for Magasin, og investeringen i netop det område skal cementere Magasins position, som en førende destination for skønhedsprodukter. Strategien har fra begyndelsen været at investere i danske virksomheder med internationalt potentiale, og det lever både Relevant og BLID Care i den grad op til. Med de stærke kompetencer Magasin kan byde ind med i samspil med den unikke identitet og innovative tilgang de begge kommer med, ser vi et stærkt samarbejde udfolde sig.”

Magasin har købt mindre end 15 pct. af BLID Care, der blev stiftet i 2024 af Mathilde Gøhler og knap halvdelen af det Aarhus-baserede brand Relevant, og Camilla Deichmann vil ikke ud med, hvor meget stormagasinet har betalt for købene.

Partnerskaber med vækstpotentiale

Ved at kombinere Magasins erfaring, netværk og markedsposition med iværksætternes innovation og passion, skabes en synergi, der kan løfte begge parter til nye højder. Mulighederne for vækst ser Kasper Smidt, CEO og Co-founder af BLID Care også:

”Magasin Ventures’ investering ind i BLID markerer et nyt kapitel for os. Vi er meget begejstret for at få Magasin med på holdet og værdsætter deres tillid til brandet, produkterne og teamet. Med deres indtræden får vi en stærk strategisk partner, der blandt andet kan bistå I BLIDs ekspansion ind i detailhandlen nationalt og internationalt. Med Magasin ved vores side kan vi accelerere vores rejse og skabe endnu bedre oplevelser for vores community.”

Samme begejstring deler Relevants Co-founder, Christian Kærgaard Pedersen:

”Jeg er utrolig glad for og stolt over at få Magasin med ombord. Der er ingen tvivl om, at Magasin vil være med til at styrke de strategiske ambitioner for Relevant og kommer til at bidrage helt enormt med deres viden om beauty og detail. Sammen har vi lagt en stærk plan for, hvordan Relevant fortsat skal udvikles og vækstes på tværs af distributionskanaler. Relevant kommer stadigvæk til at være et selvstændigt brand, men vi får nu muligheden for at trække på en dybdegående erfaring og know-how, så vi kommer til at stå endnu stærkere i fremtiden.”

Flere investeringer i vente
Magasin er mere end et stormagasin – det er en platform for vækst og udvikling. Virksomheden har et skarpt fokus på at opdyrke og accelerere stærke brands, der kan skabe værdi for både kunder og forretning. Gennem strategiske investeringer og partnerskaber hjælper Magasin lovende brands med at nå deres fulde potentiale.

“Vores investeringer handler om at være en accelerator og brand builder. Vi ser et stort potentiale i at støtte og udvikle brands, der har den rette ånd, passion og forretningsmodel. Når vi engagerer os, bidrager vi ikke kun med kapital, men også med netværk og erfaring, der kan løfte brandet til næste niveau,” siger Camilla Deichmann.

Hun understreger, at Magasin fortsat vil investere i og samarbejde med nye brands. Flere spændende projekter er allerede i pipeline, og snart vil Magasin løfte sløret for sin næste store investering.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Mathilde Gøhler
Mathilde Gøhler
BLID Care BLID Care
Download

Om Magasin du Nord

Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag ni fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.

Om Magasin Ventures

Magasin Ventures er Magasins strategiske investeringsarm, der med ekspertise og et stærkt netværk arbejder på at udvikle og vækste virksomheder, der kan bidrage til at forme fremtidens detailhandel.
I Magasin Ventures-porteføljen er MessyWeekend, Lust Copenhagen, Copenhagen Cartel, BLID Care og Relevant.

Om BLID Care

BLID er et skønhedsbrand stiftet i 2024 af Mathilde Gøhler og team med fokus på dansk håndværk og kvalitet. Alle produkter er designet, produceret og udviklet i Danmark med stor omhu for ingredienser, formuleringer og brandidentitet.

Om Relevant Cosmetics

Relevant har været på en simpel men kompromisløs mission siden 2020. Med baggrund i en aktiv livsstil har de skabt et dansk beauty brand med fokus på funktionelle, naturlige produkter, der passer perfekt ind i en aktiv hverdag. 

Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye