Thailand mere populært end nogensinde – Hit TV-serie driver efterspørgsel
Thailand-søgninger stiger og TUI tilføjer hitserie-hotel til porteføljen.

Thailand har længe været en af de mest populære rejsedestinationer for danskerne. Samtidig fortsætter interessen for det sydøstasiatiske land med at vokse. TUI rapporterer om højere bookingniveauer til Thailand for den kommende vinter sammenlignet med samme periode sidste år. Efter premieren på den populære TV-serie The White Lotus har rejsebureauet set en stigning i trafik på relaterede søgeord i forbindelse med Thailand og The White Lotus.
Denne vinter har TUI solgt 29 procent flere rejser til Thailand end samme periode sidste år. Lige nu har TUI desuden solgt 9 procent flere rejser til Thailand til næste vinter, end de havde på samme tidspunkt sidste år. På generelle Google-søgninger ser TUI desuden et stigende antal søgninger på, hvor tredje sæson af The White Lotus er optaget.
"Der er en stor interesse for Thailand, og trenden ser ud til at fortsætte ind i næste vinter. Udover den betagende natur og den rige madkultur tilbyder Thailand et bredt udvalg af hoteller af høj kvalitet, som appellerer til vores danske gæster. Det er en destination med mange tilbagevendende besøgende, der kommer tilbage år efter år," siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Stigning i web-søgninger efter TV-premiere
TV-serier og film inspirerer til rejser mere end nogensinde – et fænomen kaldet "set-jetting", hvor rejsende vælger deres destinationer baseret på steder, der er vist i populærkulturen. Efter premieren på tredje sæson af The White Lotus har TUI set en stigning i webtrafik relateret til Google-søgninger for seriens optagelsessteder. Samme tendens er set tidligere, herunder for hitserien Game of Thrones, hvor bl.a. Dubrovnik steg i popularitet og ikke mindst for anden sæson af The White Lotus, som fandt sted på Sicilien.
"Vi har set en stigning i webtrafikken relateret til søgninger på TV-seriens optagelsessteder i Thailand. Dette beviser den stærke indflydelse, som populærkultur har på rejsetendenser. Denne uge har vi også observeret en stigning i bestillinger til Koh Samui – et af seriens optagelsessteder – sammenlignet med samme tidspunkt sidste år," siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Tilføjelse af TV-seriehoteller til porteføljen
For dem, der ønsker at opleve Thailand i The White Lotus’ stil, tilbyder TUI rejser til nogle af landets mest eftertragtede destinationer, herunder Koh Samui, Phuket og Bangkok – steder, der er vist i den nye sæson. TUI har også tilføjet det luksuriøse Anantara Mai Khao Phuket Villas til sin portefølje, det hotel hvor den dramatiske åbningsscene fra første episode i den nye sæson finder sted.
"Vi udvider løbende vores produktudbud for at imødekomme efterspørgslen og følge med rejsetendenserne. Vi ved, at mange rejsende henter inspiration fra populærkultur og sociale medier, når de planlægger deres næste rejse, så vi skal tilbyde hoteller og destinationer, der afspejler denne efterspørgsel," siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
For dem, der ønsker at opleve den eksotiske ø Koh Samui, er TUI BLUE The Passage beliggende tæt på optagelsesstederne – en perfekt mulighed for dem, der vil nyde de samme tropiske omgivelser og den afsidesliggende atmosfære, som ses i TV-serien.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 32 75 67 99mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret i Tyskland. I regnskabsåret 2023 havde TUI-koncernen +60.000 ansatte, +20 millioner kunder og en omsætning på +20 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller +400 TUI-ejede hoteller, 17 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. I Danmark sender TUI op imod 200.000 danskere på ferie om året. TUI's primære produkt er pakkerejser til udlandet med enten charterfly eller rutefly, men produktporteføljen tæller også skiferie, kør-selv-ferie og udflugter. TUI er i Danmark medlem af industriorganisationen Rejsearrangører i Danmark (RID) og Rejsegarantifonden. TUI har sit danske kontor i København.

Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
Stor interesse for påskerejser: Specielt storbyferie hitter20.3.2025 09:19:02 CET | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har solgt 63 procent flere påskerejser sammenlignet med sidste år. Europæiske storbyer er specielt i høj kurs.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum