tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.

Kort før årsskiftet til 2024 slog Express dørene op i et mindre butikslokale på Østerbro. Lidt længere nede ad vejen boede, og bor forsat, en stor og veletableret Netto-kollega med det fulde og velkendte sortiment, hvorfor Express i stil, tone og koncept skulle være et hurtigere alternativ til storesøster-butikken. Efterspørgslen er der, og potentialet er stort, men endnu ikke forløst.
Derfor bliver konceptet over en bred kam nu justeret, og som navnet lægger op til, skal det gøres endnu nemmere og hurtigere at være kunde i tjæpt.
- Efter et lærerigt år tager vi alt det bedste med fra Express og forbedrer de steder, hvor vi vurderer, det er nødvendigt, så vi i endnu højere grad kan imødekomme kundernes behov og ønsker. Det betyder, at vi har skåret antallet af dagligvarer markant ned for at gøre valget mere simpelt og hurtigere - ikke ved at fjerne rugbrød og vaskemiddel, men ved at reducere valgmulighederne indenfor de to varetyper. Til gengæld har vi skruet op for antallet af convenience-måltider – både dem, der er klar til at tage med på farten, men også retter klar til at opvarme derhjemme, siger Braw Bakir, EVP i Salling Group.
Kunderne vil blive mødt af frisksmurte sandwich, salater og hurtig mad til farten, samt tapasanretninger, stort udvalg af specialøl, færdigretter fra Løgismose og måltidskasser fra Skagen Food. Og så vil der også være lidt til den søde tand med et stort udvalg af bland-selv-slik.
tjæpt vil også tilbyde friskbrygget kaffe og et brødudvalg med morgenboller og croissanter fra bake-off. Derudover et bredere og nøje udvalgt sortiment af drikkevarer. Alt sammen defineret og sammensat af salgserfaring fra Express.
- Kunderne efterspørger fortsat det hurtige og nemme måltid og ønsker at komme hurtigt igennem hverdagens indkøb – det skal vi favne og tilbyde på en ny, bedre og inspirerende måde. Derfor glæder vi os til at tage hul på ombygningen og skabe et helt nyt udtryk om end i samme lyserøde toner, som kunderne forhåbentlig vil synes om, siger Braw Bakir.
Med den gode placering i hjertet af Østerbro ved Trianglen er det også forhåbningen, at mange kan se værdien i hurtigt indkøb inden en tur i eksempelvis Fælledparken, hvor man kan forsyne sig med en hurtig snack, en læskedrik eller andre kolde forsyninger fra tjæpts store udvalg af specialøl.
tjæpt vil foruden to betjente kasser have scan-selv-betalingsbetalingsløsninger til de kunder, som ønsker at springe køen over.
Sidste åbningsdag for Express er d. 22. februar, hvorefter ombygningen går i gang. Forventeligt slår tjæpt dørene op d. 3. april
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp fejrer 20 års partnerskab4.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I to årtier har Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp samarbejdet om alt fra katastrofehjælp og bekæmpelse af madspild til støtte til Ukraine og indsamling af genbrugstøj.
føtex er ny hovedpartner for DBU Fodboldskole: Vil gøre en forskel for børn og unge over hele landet1.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Et nyt og landsdækkende samarbejde mellem DBU og føtex ser dagens lys: Fra 2026 vil føtex stå i spidsen som partner for DBU Fodboldskole, der hver sommer samler tusindvis af børn og unge til sjove og lærerige fodboldoplevelser.
10.000 danskere har fået målt blodtrykket under indkøbsturen – og hvert tiende er for højt29.10.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Samarbejdet mellem Hjernesagen og Salling Group har gjort det muligt for tusindvis af danskere at opdage forhøjet blodtryk i tide og tage vigtige skridt mod at forebygge stroke – ofte uden at kende til risikoen på forhånd. Indsatsen er med til at bringe forebyggelse og blodtryksmåling helt tæt på danskernes hverdag.
Ny teknologi skal hjælpe kunderne: Scan og find de bedste avocadoer i Bilka27.10.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group og Bilka sætter nu turbo på indsatsen for at tilbyde kunderne de bedste avocadoer. Det skal være slut med at komme hjem med u- eller overmodne avocadoer, når en helt ny scanner nu introduceres i Bilka.
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum



