Alexandra Instituttet får ny marketing- og kommunikationschef
Louise Hjerrild, der senest kommer fra Inspari A/S, skal styrke Alexandra Instituttets synlighed i it-branchen.
Alexandra Instituttet, der hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning, har ansat 44-årige Louise Hjerrild som sin nye marketing- og kommunikationschef. Louise Hjerrild er uddannet cand.ling.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og har siden 2005 arbejdet med B2B-marketing inden for it-branchen.
Hun har de seneste 11 år arbejdet som Senior Marketing and Communications Specialist hos konsulenthuset Inspari A/S, der fokuserer på at levere data- og AI-løsninger til virksomheder. Gennem sin karriere har Louise arbejdet med hele marketing- og kommunikationspaletten inden for it – altid med fokus på den kommercielle vinkel.
Om det nye job siger hun:
“Det er enormt interessant, at Alexandra Instituttet tjener flere formål end traditionelle virksomheder. Som GTS-institut er vi ikke sat i verden for at skabe størst muligt overskud til en ejerkreds. I stedet er vi sat i verden for at løfte danske virksomheders konkurrenceevne, og vi skal reinvestere vores overskud i anvendt forskning og udvikling af nye digitale teknologier, som skal løfte danske virksomheder i bred forstand. Det er for mig en helt ny og særdeles spændende måde at være i verden på.”
Om valget af den nye profil fortæller Niels Kjær Husted, CEO i Alexandra Instituttet:
"Med Louises mere kommercielle og marketingorienterede profil ønsker vi at styrke vores kendskab i branchen og vise, at Alexandra Instituttet er relevant for langt flere end dem, der allerede kender os. Alexandra er jo kendt for sit høje kompetenceniveau og for at være enormt passioneret omkring at skabe værdi omkring it og digitalisering ude hos brugerne og virksomhederne. Og netop dét ønsker vi at synliggøre, så flest mulige virksomheder kan få gavn af de nyeste digitale muligheder."
Louise Hjerrild overtager stillingen fra Marlene Nybro Thomsen, der har valgt at stoppe for at starte på sygeplejerskeuddannelsen. Louise Hjerrild tiltrådte stillingen 3. februar 2025.
Kontakter
Louise HjerrildHead of Marketing and Communications
Kommunikation og Markedsføring
Alexandra Instituttet
100 eksperter under ét tag
Alexandra Instituttet hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning og teknologi. Vores udgangspunkt er samfundsmæssige problemstillinger og behov for at omsætte den nyeste forskning til innovative løsninger.
Hos os finder du stærke kompetencer inden for blandt andet Visual computing, kunstig intelligens, IoT, cybersikkerhed, interaktionsdesign og smarte produkter.
Vi arbejder i et tværfagligt miljø og er et hold af højtkvalificerede specialister, der hurtigt kan forstå din organisations og dine brugeres problemstillinger.
Vi er Danmarks eneste Godkendte Teknologiske Service-institut specialiseret i it og digitalisering.
Følg pressemeddelelser fra Alexandra Instituttet
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Alexandra Instituttet
Carletti: De små skridt sætter også motiverende fodspor14.1.2025 09:48:11 CET | Pressemeddelelse
Arbejdet med ESG er for mange virksomheder en forandringsproces, som både påvirker aktiviteter og formidling. For Carletti blev deres Afkoblings-projekt med fokus på kommunikation et vigtigt trin på bæredygtighedstrappen.
Digitaliseringsministeriet bevilger samlet 30,7 millioner til ambitiøst dansk sprogmodels-projekt2.12.2024 11:00:04 CET | Pressemeddelelse
Syddansk og Aarhus Universitet har sammen med Alexandra Instituttet og Københavns Universitet modtaget samlet 30,7 millioner kroner fra Digitaliseringsministeriet til at etablere en ambitiøs R&D platform, Danish Foundation Models (DFM), til at udvikle og anvende sprogmodeller og sprogteknologi i Danmark.
Nye midler driver arbejdet med danske sprogmodeller yderligere fremad1.11.2024 10:33:28 CET | Pressemeddelelse
Aftalepartierne bag forskningsreserven er blevet enige om at afsætte 10 millioner kroner til forskning og innovation i danske sprogmodeller baseret på generativ kunstig intelligens i regi af Danish Foundation Models, der er et samarbejde mellem danske universiteter og Alexandra Instituttet.
Global producent af klimaudstyr til landbruget har fået hjælp til at finde fælles fodslag inden for IoT-sikkerhed25.10.2024 12:06:07 CEST | Pressemeddelelse
Der er mange spørgsmål, der melder sig, når man som producent digitaliserer og kobler de fysiske produkter til nettet. Hvem har ansvaret og hvordan gør man cybersikkerhed til en integreret del af hele produktudviklingen. De spørgsmål fik SKOV, der har specialiseret sig i at fremstille køle- og ventilationsanlæg til svine- og fjerkræstalde, hjælp til ved at deltage i et af de udviklingskurser i cybersikkerhed, som Industriens Fond udbyder i samarbejde med Alexandra Instituttet.
AI-software hjælper C.C. Jensen med at styre tørreprocessen i deres produktion af oliefiltre3.10.2024 10:23:20 CEST | Pressemeddelelse
Kunstig intelligens hjælper C.C. Jensen med at estimere restfugten i deres oliefiltre. De nye metoder hjælper Svendborg-virksomheden med at reducere energiforbruget samtidig med, at de kan bevare den ensartede kvalitet, som de har i deres produkter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum