Alexandra Instituttet får ny marketing- og kommunikationschef
Louise Hjerrild, der senest kommer fra Inspari A/S, skal styrke Alexandra Instituttets synlighed i it-branchen.

Alexandra Instituttet, der hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning, har ansat 44-årige Louise Hjerrild som sin nye marketing- og kommunikationschef. Louise Hjerrild er uddannet cand.ling.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og har siden 2005 arbejdet med B2B-marketing inden for it-branchen.
Hun har de seneste 11 år arbejdet som Senior Marketing and Communications Specialist hos konsulenthuset Inspari A/S, der fokuserer på at levere data- og AI-løsninger til virksomheder. Gennem sin karriere har Louise arbejdet med hele marketing- og kommunikationspaletten inden for it – altid med fokus på den kommercielle vinkel.
Om det nye job siger hun:
“Det er enormt interessant, at Alexandra Instituttet tjener flere formål end traditionelle virksomheder. Som GTS-institut er vi ikke sat i verden for at skabe størst muligt overskud til en ejerkreds. I stedet er vi sat i verden for at løfte danske virksomheders konkurrenceevne, og vi skal reinvestere vores overskud i anvendt forskning og udvikling af nye digitale teknologier, som skal løfte danske virksomheder i bred forstand. Det er for mig en helt ny og særdeles spændende måde at være i verden på.”
Om valget af den nye profil fortæller Niels Kjær Husted, CEO i Alexandra Instituttet:
"Med Louises mere kommercielle og marketingorienterede profil ønsker vi at styrke vores kendskab i branchen og vise, at Alexandra Instituttet er relevant for langt flere end dem, der allerede kender os. Alexandra er jo kendt for sit høje kompetenceniveau og for at være enormt passioneret omkring at skabe værdi omkring it og digitalisering ude hos brugerne og virksomhederne. Og netop dét ønsker vi at synliggøre, så flest mulige virksomheder kan få gavn af de nyeste digitale muligheder."
Louise Hjerrild overtager stillingen fra Marlene Nybro Thomsen, der har valgt at stoppe for at starte på sygeplejerskeuddannelsen. Louise Hjerrild tiltrådte stillingen 3. februar 2025.
Kontakter
Louise HjerrildHead of Marketing and Communications
Kommunikation og Markedsføring
Alexandra Instituttet
100 eksperter under ét tag
Alexandra Instituttet hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning og teknologi. Vores udgangspunkt er samfundsmæssige problemstillinger og behov for at omsætte den nyeste forskning til innovative løsninger.
Hos os finder du stærke kompetencer inden for blandt andet Visual computing, kunstig intelligens, IoT, cybersikkerhed, interaktionsdesign og smarte produkter.
Vi arbejder i et tværfagligt miljø og er et hold af højtkvalificerede specialister, der hurtigt kan forstå din organisations og dine brugeres problemstillinger.
Vi er Danmarks eneste Godkendte Teknologiske Service-institut specialiseret i it og digitalisering.
Følg pressemeddelelser fra Alexandra Instituttet
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Alexandra Instituttet
Vibrationssensor hjælper med at forudsige slid på kostbare maskindele2.6.2025 09:55:38 CEST | Pressemeddelelse
Virksomheden RUNI har fået testet en løsning med vibrationssensorer for at opdage slid på maskindele i tide. Sammen med Alexandra Instituttet blev forskelle i vibrationer brugt til at identificere problemer før nedbrud.
Ny platform forbedrer produktionslinjen, bundlinjen og CO2-regnskabet21.5.2025 13:30:44 CEST | Pressemeddelelse
Ny løsning fra Ranlev Industri Automation gør det muligt at måle klimaaftrykket helt ned på produktniveau. Løsningen er udviklet i samarbejde med Alexandra Instituttet i regi af projektet Afkobling 2030.
Jakob Ellemann-Jensen bliver ny forperson i Security Tech Space20.5.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Som ny forperson skal Jakob Ellemann-Jensen samle kræfterne på tværs af erhvervsliv, myndigheder og forskning i kampen mod den stigende cybertrussel
Danmark går forrest i Europa med ny hensigtserklæring: Mulighed for frikøb af data fra danske medier baner vej for ansvarlige, danske sprogmodeller9.4.2025 09:27:58 CEST | Pressemeddelelse
De fleste AI-modeller i dag er trænet på data uden hensyntagen til dataejers rettigheder. Med ny hensigtserklæring sætter Danmark fokus på nødvendigheden af at respektere dataejernes ophavsret. Ifølge digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen understreger erklæringen, at vi i Danmark arbejder med kunstig intelligens og sprogmodeller på den danske måde, hvor vi går ansvarligt til værks.
Smedievirksomhed reducerer arbejdstid med 10 procent ved digitalisering af elevatordeleproduktion13.3.2025 14:53:28 CET | Pressemeddelelse
Med en ny produktkonfigurator kan smedevirksomheden Ebbes Kleinsmedie spare op til 10 procent af deres arbejdstid ved at digitalisere opmålingen af karme til elevatordøre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum