Ny Head of Private Brands i Coop Danmark
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts.

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts. Han er 30 år og kommer fra en stilling som Head of Multibrand, Global Partner Channels, hos Pandora, hvor han har oparbejdet stor erfaring med at lede og udvikle brands. Inden da arbejdede Elias i strategiroller hos Pandora og Danfoss.
Coops egne varemærker som Änglamark, Irma, Coop, Minirisk og Cirkel kaffe er dybt forankret i Coops historie og DNA. Egne varemærker spiller fortsat en central strategisk rolle i Coop, hvor man i de kommende år vil intensivere udviklingen, fokuseret omkring udvalgte mærker og vareserier. Der skal blandt andet tilføjes nye produkter til vareserierne, og produkterne skal gøres endnu mere tilgængelige for alle danskere. Derudover vil en række serier gennemgå en større revitalisering. Elias Billum Have får en nøglerolle i at drive udviklingen og eksekveringen af Coops private brand-strategier.
Elias Billum Have siger om sin tiltræden i Coop:
”Coop har i sin brandportefølje nogle af de stærkeste varemærker i dansk detailhandel. Det er produkter, der hver dag skaber værdi for mange mennesker i hele landet, og derfor er jeg stolt over at blive ansvarlig for at udvikle disse vareserier. Jeg glæder mig til at møde en masse dygtige kollegaer og lære Coop at kende indefra, og jeg er sikker på, at vi sammen kan løfte Coops serier af private brands til et nyt niveau.”
Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop, siger:
”Elias er en stærk strategisk profil, som samtidig kommer fra en entreprenant rolle, hvor han har været med til at bygge et nyt hurtigvoksende forretningsområde op i Pandora. Evnen til struktureret og effektivt at omsætte strategi til handling og en brand position til konkrete varer på hylden er afgørende i denne rolle.”
I forbindelse med tiltrædelsen af Elias Billum Have udbygger Coop sin afdeling for egne varemærker med et inhouse grafisk team, der vil varetage emballageudviklingen til alle private brands.
Kontakter
Emil UlrichsenSenior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkBilleder




Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin
Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum