Ny Head of Private Brands i Coop Danmark
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts.

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts. Han er 30 år og kommer fra en stilling som Head of Multibrand, Global Partner Channels, hos Pandora, hvor han har oparbejdet stor erfaring med at lede og udvikle brands. Inden da arbejdede Elias i strategiroller hos Pandora og Danfoss.
Coops egne varemærker som Änglamark, Irma, Coop, Minirisk og Cirkel kaffe er dybt forankret i Coops historie og DNA. Egne varemærker spiller fortsat en central strategisk rolle i Coop, hvor man i de kommende år vil intensivere udviklingen, fokuseret omkring udvalgte mærker og vareserier. Der skal blandt andet tilføjes nye produkter til vareserierne, og produkterne skal gøres endnu mere tilgængelige for alle danskere. Derudover vil en række serier gennemgå en større revitalisering. Elias Billum Have får en nøglerolle i at drive udviklingen og eksekveringen af Coops private brand-strategier.
Elias Billum Have siger om sin tiltræden i Coop:
”Coop har i sin brandportefølje nogle af de stærkeste varemærker i dansk detailhandel. Det er produkter, der hver dag skaber værdi for mange mennesker i hele landet, og derfor er jeg stolt over at blive ansvarlig for at udvikle disse vareserier. Jeg glæder mig til at møde en masse dygtige kollegaer og lære Coop at kende indefra, og jeg er sikker på, at vi sammen kan løfte Coops serier af private brands til et nyt niveau.”
Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop, siger:
”Elias er en stærk strategisk profil, som samtidig kommer fra en entreprenant rolle, hvor han har været med til at bygge et nyt hurtigvoksende forretningsområde op i Pandora. Evnen til struktureret og effektivt at omsætte strategi til handling og en brand position til konkrete varer på hylden er afgørende i denne rolle.”
I forbindelse med tiltrædelsen af Elias Billum Have udbygger Coop sin afdeling for egne varemærker med et inhouse grafisk team, der vil varetage emballageudviklingen til alle private brands.
Kontakter
Emil UlrichsenSenior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkBilleder




Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum