Ny Head of Private Brands i Coop Danmark

Del

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts.

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts Coop Danmark

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts. Han er 30 år og kommer fra en stilling som Head of Multibrand, Global Partner Channels, hos Pandora, hvor han har oparbejdet stor erfaring med at lede og udvikle brands. Inden da arbejdede Elias i strategiroller hos Pandora og Danfoss.

Coops egne varemærker som Änglamark, Irma, Coop, Minirisk og Cirkel kaffe er dybt forankret i Coops historie og DNA. Egne varemærker spiller fortsat en central strategisk rolle i Coop, hvor man i de kommende år vil intensivere udviklingen, fokuseret omkring udvalgte mærker og vareserier. Der skal blandt andet tilføjes nye produkter til vareserierne, og produkterne skal gøres endnu mere tilgængelige for alle danskere. Derudover vil en række serier gennemgå en større revitalisering. Elias Billum Have får en nøglerolle i at drive udviklingen og eksekveringen af Coops private brand-strategier.

Elias Billum Have siger om sin tiltræden i Coop:

”Coop har i sin brandportefølje nogle af de stærkeste varemærker i dansk detailhandel. Det er produkter, der hver dag skaber værdi for mange mennesker i hele landet, og derfor er jeg stolt over at blive ansvarlig for at udvikle disse vareserier. Jeg glæder mig til at møde en masse dygtige kollegaer og lære Coop at kende indefra, og jeg er sikker på, at vi sammen kan løfte Coops serier af private brands til et nyt niveau.”

Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop, siger:

”Elias er en stærk strategisk profil, som samtidig kommer fra en entreprenant rolle, hvor han har været med til at bygge et nyt hurtigvoksende forretningsområde op i Pandora. Evnen til struktureret og effektivt at omsætte strategi til handling og en brand position til konkrete varer på hylden er afgørende i denne rolle.”

I forbindelse med tiltrædelsen af Elias Billum Have udbygger Coop sin afdeling for egne varemærker med et inhouse grafisk team, der vil varetage emballageudviklingen til alle private brands.

Kontakter

Billeder

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts
Coop Danmark
Download
Elias Billum Have sammen med Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop
Elias Billum Have sammen med Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark
Download
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts.
Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop fra 1. marts.
Coop Danmark
Download
Elias Billum Have sammen med Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop
Elias Billum Have sammen med Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny lukkelov kan koste over 30 lokalsamfund deres sidste butik7.2.2025 07:10:00 CET | Pressemeddelelse

Det kan få store konsekvenser for både butikkerne og de butiksansatte i mindre byer, hvis et forslag til en ny lukkelov bliver vedtaget i Folketinget. Regeringen vil gerne ændre lukkeloven, så butikkerne i byer med under 15.000 indbyggere kan holde åbent i de 12,5 helligdage, hvor de ellers i dag skal holde lukket. Det er for at undgå butiksdød i landets små byer ved at sørge for, at besøgende og turister ikke møder lukkede butikker i helligdagene, hvor der er flest besøg. ”Vi har sympati for hensigten med forslaget, men det kan have ret store og alvorlige konsekvenser for mange lokalsamfund, hvis man også tillader de store supermarkeder at holde åbent i helligdagene,” siger direktør for Coops kæde af lokale nærbutikker, Brugsen, Torben B. Andersen. ”Alene i vores kæde har vi op imod 30 butikker, der er byens sidste butik og som bliver alvorligt ramt, hvis store butikker i en radius af blot 5 km. får lov til at holde åbent de ekstra dage. Dertil kommer butikker fra andre aktører. Derfo

Kvickly og SuperBrugsen udvider åbningstiden med over 50.000 timer27.1.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Der bliver bedre tid til at handle i Kvickly og SuperBrugsen. Fra 1. februar bliver den samlede årlige åbningstid i de to kæder nemlig øget med over 50.000 timer. Det sker ved, at butikker over hele Danmark allerede åbner kl. 7 alle dage, hvor det i dag typisk er kl. 8 eller 9. Og de lukker tidligst klokken 20 i hverdagene og tidligst kl. 19 i weekenderne. Her har især butikkerne uden for de største byer lukket 1-2 timer tidligere. ”Kvickly og SuperBrugsen henvender sig ikke mindst til børnefamilier. De har behov for størst mulig fleksibilitet i en travl hverdag. Med de nye, udvidede åbningstider håber vi at gøre indkøbene lidt nemmere for dem – og alle vores øvrige kunder,” siger kædedirektør for Kvickly og SuperBrugsen, Rikke Krause. Der vil være lokale forskelle, så man anbefales at tjekke sin lokale butiks nye åbningstider.

SuperBrugsen Øster Jølby skifter kæde17.12.2024 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Den 1. april 2025 bliver SuperBrugsen Øster Jølby medlem af Danmarks største kæde af lokale dagligvarebutikker, Brugsen. ”For kunderne betyder skiftet en mere overskuelig butik og en butik, der fortsat har vores gode slagter- og delikatesseafdeling. For foreningen og forretningen betyder det, at vi får en bedre økonomi og dermed får en mere sikker fremtid,” siger formand Ole Sørensen, Øster Jølby Brugsforening. I Brugsen glæder man sig til at byde butikken i Øster Jølby velkommen i kæden: ”Det er en god butik og en brugsforening med en lang historie, som er stærkt forankret i lokalområdet. Rent omsætningsmæssigt passer butikken godt til vores koncept, hvor butikken vil få bedre mulighed for at fokusere på det de er dygtige til. Vi vil sammen med uddeler Per Larsen og hans team, gøre alt hvad vi kan for, at konverteringen bliver samme succes, som vi har set andre steder i landet,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Medarbejderne i butikken fortsætter uændret i det nye kædek

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye