”Hos mig er kunderne ikke bare et nummer i køen”
Andelskassen i Odense har ansat Rikke Cecilie Pedersen som kunderådgiver. Den tætte relation til kunderne driver Rikke i sit arbejde, og det har haft stor betydning for hendes valg om at arbejde i en bank, der har fokus på de gode relationer.

Med skiftet til Andelskassen siger den 24-årige Rikke dermed farvel til Lån & Spar i Odense, hvor hun er uddannet og har arbejdet de sidste tre år. Rikke er meget bevidst om, at hun som kunderådgiver er sparringspartner og vejleder kunderne om nogle af de største økonomiske beslutninger i livet. Derfor er det også vigtigt for hende at opbygge gode relationer til kunderne.
”Jeg kan godt lide at møde mine kunder der, hvor de er i livet. Det gælder både, når der skal tales om det første boligkøb, familieforøgelse, men også fx pension, forsikring, testamenter, og hvordan vi optimerer kundernes opsparing,” siger Rikke og fortsætter
”Det er en stor tillidserklæring at lade sig rådgive af andre om sin økonomi, og som kunderådgiver er jeg med indover nogle af de største økonomiske beslutninger, kunderne tager i deres liv. Her er det vigtigt, at vi har en tæt og ærlig dialog gennem hele processen, så vi både får talt om deres drømme for livet, men også hvis livet skulle slå kolbøtter undervejs. Så her betyder en god og tæt relation rigtig meget for, at jeg kan rådgive kunderne bedst mulig.”
I Andelskassen er Rikke blevet en del af et hold, der tror på, at en god relation er en tryg og tillidsfuld relation. Derfor tager alle kunderådgivere også gerne hjem til kunderne for at holde møde. Og det tiltaler Rikke, at der er tid til den gode, trygge rådgivning.
”Hos mig er kunderne ikke et nummer i køen, og det tiltaler mig, at vi i Andelskassen tager hjem til kunderne eller mødes, hvor det passer dem – på arbejdspladsen, online osv. Vi tilpasser os kunderne og ikke omvendt, så vi gør det så let og trygt for dem som muligt. At opbygge gode relationer kræver tid, og jeg oplever, at der er tid til kunderne i Andelskassen. Jeg kan godt lide at høre kunderne til, hvordan det går, ligesom jeg også giver noget af mig selv. Så får man så meget mere igen,” fortæller Rikke.
Rikke bor privat i Odense SV med sin kæreste. Når hun holder fri, er hun sammen med venner og familie og går gerne ture i naturen.
Nøgleord
Kontakter
Maria BuggeKommunikationskonsulentKommunikation og marketing
Tlf:87993074mbm@andelskassen.dkDanske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
”Det handler om mennesker – ikke bare tal”4.9.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Julie Rosenfeldt Laursen er ansat som privatkundechef i Andelskassen Hobro. Hun insisterer på den tætte kontakt med sine kunder, og derfor glæder hun sig også til at arbejde i en bank tæt på, hvor hun bor.
”Min holdning er, at kunderne fortjener at blive set”1.9.2025 14:54:00 CEST | Pressemeddelelse
28-årige Mathias Markvard Hansen er ny kunderådgiver i Andelskassen Hobro. Han arbejder hver dag for at skabe og fastholde de gode relationer med kunderne.
Andelskassen og Winest indgår i tæt partnerskab29.8.2025 09:41:49 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen føjer endnu et element til sit fordelsprogram til Private Banking-kunder. Et element, der fungerer som en stærk byggeklods i en bredere investeringsportefølje og taler direkte ind i bankens fokus på relationer.
Danske Andelskassers Bank offentliggør tilfredsstillende halvårsregnskab21.8.2025 08:15:26 CEST | Pressemeddelelse
Danske Andelskassers Bank offentliggør i dag et tilfredsstillende regnskab for 1. halvår af 2025, hvor aktivitetsniveauet i banken har været højt.
Ny storkundedirektør med stor passion for erhvervsrådgivning7.7.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Jacob Balling er udnævnt som storkundedirektør i Andelskassen. Han har arbejdet i Aarhus de sidste 18 år, heraf de sidste tre år som centerdirektør i Andelskassen Aarhus C, og har derfor et stort kendskab til både byen og erhvervslivet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum