Best Brands 2025: Rema 1000 er fortsat danskernes favorit
I YouGovs Best Brands 2025-undersøgelse kårer danskerne for andet år i træk Rema 1000 som deres mest foretrukne brand.
Danskerne har talt, og på årets Best Brands 2025-rangliste fra YouGov, tager REMA 1000 endnu en gang førstepladsen som danskernes foretrukne brand. Også deres egen vareserie rangerer højt, når danskerne skal vælge, hvilke varer, der skal i indkøbskurven.
Ranglisten er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex score, som er gennemsnittet af seks forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
Rema 1000 har gjort det igen
Med en score på 47,2 ligger Rema 1000 igen på en førsteplads over danskernes bedst opfattede brands i YouGovs omfattende Best Brands 2025-undersøgelse. Det samme gjorde Rema 1000 sidste år med en score på 46,4 – altså er den positive brandopfattelse af Rema 1000 i gennemsnit steget endnu en gang siden 2023.
”REMA 1000 beviser endnu en gang, at deres værdibaserede strategi, hvor kvalitet og pris går hånd i hånd, rammer plet hos de danske forbrugere. Det er noget, der giver stor kundeloyalitet”, kommenterer analytiker hos YouGov, Elin Scotford.
Rangering |
Brand |
Score |
1 |
Rema 1000 |
47,2 |
2 |
Matas |
41,1 |
3 |
MobilePay |
39,6 |
4 |
Lurpak |
38,5 |
5 |
LEGO |
35,8 |
6 |
IKEA |
35,5 |
7 |
DRTV |
35 |
8 |
Sygeforsikringen ”Danmark” |
34,6 |
9 |
DR |
34,5 |
10 |
Arla |
32,9 |
Også inden for FMCG-brands er Rema 1000’s egen vareserie blandt danskernes favoritter, hvor den indtager en fjerdeplads. En liste, der generelt er domineret af de danske og nordiske brands på top-10: 1) Lurpak, 2) Arla, 3) Anthon Berg, 4) Rema 1000 vareserie, 5) Schulstad, 6) Faxe Kondi, 7) Änglamark, 8) Toms, 9) Kærgården og 10) Tuborg.
FMCG top10:
Rangering |
Brand |
Score |
1 |
Lurpak |
38,5 |
2 |
Arla |
32,9 |
3 |
Anthon Berg |
30,7 |
4 |
Rema 1000 vareserie |
30,5 |
5 |
Schulstad |
28,5 |
6 |
Faxe Kondi |
28,4 |
7 |
Änglamark |
28 |
8 |
Toms |
27,7 |
9 |
Kærgården |
26,8 |
10 |
Tuborg |
26,4 |
Om undersøgelsen
Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex score, som er gennemsnittet af seks forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Data er fra 1. januar 2024 til 31. december 2024.
Oversigten over højdespringerne viser de brands, der har haft de største stigninger i Index-score i 2024 sammenlignet med 2023.
Nøgleord
Kontakter
Elin Scotford, analytikerYouGov
Elin.Scotford@yougov.comLinks
Om YouGov
YouGov er en international koncern med hovedkontor i London og 1.800 ansatte fordelt på 37 kontorer rundt om i verden. Missionen er at tilbyde indsigt i, hvad verden mener. Alle produkter og tjenester er baseret på en detaljeret forståelse af virksomhedens 26 millioner registrerede individer for at kunne levere detaljerede forbrugerindsigter. Inden for dagligvarehandlen foretager YouGovs eksperter (tidligere GfK Consumer Panel Services) dybdeanalyser af de data, som paneldeltagerne registrerer i forbindelse med deres indkøb. Det betyder, at analyserne af indkøbsadfærd, tendenser og udvikling i den danske dagligvarehandel løbende er opdaterede.
Følg pressemeddelelser fra YouGov
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.