BESTSELLER indleder byggeriet af logistikcenter i Holland
BESTSELLER har netop taget første spadestik til et logistikcenter i Holland, tegnet af arkitektvirksomheden Henning Larsen. Med 155.000 m2 og 1400 robotter skal de nye faciliteter bringe modevirksomhedens forsyningskæde endnu tættere på de største markeder i Europa.

Logistikcentret, som får navnet Logistics Centre West (LCW), ligger i Lelystad, 60 km øst for den hollandske hovedstad, Amsterdam. Det forventes at blive den største enkeltstående investering i BESTSELLERs historie.
Kollegaer fra BESTSELLER og AAA United, som står bag udviklingen af LCW, satte hinanden stævne på byggepladsen for at markere projektets start sammen med centrale samarbejdspartnere og lokale interessenter, herunder arkitekterne fra Henning Larsen samt Rambøll, KNAPP og Bouwbedrijf van de Ven.
Blandt de offentlige embedsmænd, der deltog, var borgmesteren i Lelystad, Meike Baltus, rådmanden for økonomi i Lelystad, Dennis Grimbergen, viceguvernør Jan Klopman fra Flevoland-provinsen og den danske ambassadør i Holland, Ulf Melgaard.
– Igangsættelsen af byggeriet af Logistics Centre West markerer en milepæl for et af de største projekter, vores virksomhed har investeret i. Byggeriet og etableringen af LCW vil understøtte vores fremtidige ambitioner, da det, når det står færdigt, vil bringe en vigtig del af vores forsyningskæde endnu tættere på vores største partnere og de største detailmarkeder i Europa, siger Allan Kyhe Kjærgaard, logistikdirektør i BESTSELLER.
Fejring af partnerskaber
BESTSELLERs vision er at bygge et logistikcenter, som opfylder de højeste globale standarder for design, bæredygtighed og effektivitet, og som samtidig bliver en arbejdsplads i topklasse for de mere end 600 kollegaer, der får deres daglige gang der.
Når LCW står færdigt, vil det være det største logistikcenter i Europa, som er bygget af massivt træ. Et grønt tag vil hjælpe med at køle bygningen ned, og et nyt vægsystem lavet af halm vil blive brugt til isolering.
Mere end to tredjedele af området vil blive udlagt som naturlige rum, såsom vådområder, skov og hede. Disse områder vil skabe små, naturlige levesteder for forskellige lokale planter og dyr, hvilket forventes at bidrage til biodiversiteten i regionen.
Derudover betyder partnerskabet med KNAPP, om investering i ny automatiseringssteknologi, at LCW vil blive et af Europas mest avancerede logistikcentre.
– Størrelsen af – og ambitionerne for – LCW betyder, at vi skal arbejde sammen med de bedste partnere for at lykkes. Det gælder båden dem, der er ansvarlige for design og automationsteknologi, og dem, der installerer el og VVS. At mødes med vores samarbejdspartnere for at markere projektets start er vigtigt, da vi gerne vil fejre begyndelsen af dette projekt sammen med alle, der er involveret og spiller en afgørende rolle i at gøre LCW til virkelighed, siger Allan Kyhe Kjærgaard.
- - - - - - - -
Om LCW
- Logistikcentret, som vil beskæftige 600 højt kvalificerede medarbejdere, vil spille en afgørende rolle i at udvide virksomhedens forsyningskæde og støtte dens vækst. Det vil bringe BESTSELLER tættere på de største wholesale-kunder og detailmarkeder i Europa.
- Bygningen består af kontorer, lagre og en tagterrasse med restaurant og have.
- Det massive træ, der anvendes til byggeriet, vil blive leveret af certificerede leverandører, bl.a. FSC.
- Bygningens facade vil være lavet af naturlige materialer. De halmbaserede paneler vil fungere som isolering og understøtte et sundt arbejdsmiljø.
- Bygningen er designet til at opnå BREEAM-certificering på højeste niveau, ’Outstanding’. BREEAM er en af de førende internationale miljøcertificeringer inden for byggeri.
- Grundens samlede areal dækker 300.000 m2. Mere end to tredjedele af området bliver dedikeret til naturlige rum for at fremme biodiversitet.
- Centret vil have en lagerkapacitet på op til 1.400.000 kasser og 3.500.000 plukkede varer om ugen.
- Der vil blive installeret solpaneler i et forventet omfang på mere end 30.000 m2..
- 1.400 robotter vil optimere ordrebehandlingen.
Besøg BESTSELLERs hjemmeside for flere detaljer om Logistics Centre West:
Om BESTSELLER
- BESTSELLER er en familieejet, dansk modevirksomhed, som blev grundlagt af Holch Povlsen-familien i 1975.
- Virksomhedens portefølje tæller mere end 20 mærker, herunder JACK & JONES, ONLY og NAME IT.
- Produkterne sælges i cirka 75 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika, Oceanien og Mellemøsten, samt globalt gennem online platforme.
- BESTSELLERs globale forsyningskæde inkluderer mere end 350 leverandører, og produkterne produceres på mere end 700 fabrikker i 18 lande.
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER markerer 50 år med solidt resultat10.10.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens modebranchen fortsat oplever svære betingelser, har BESTSELLER i det seneste regnskabsår 2024-2025 formået at levere et resultat, der peger fremad og skaber forudsætninger for at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling. Det sker i året, hvor BESTSELLER også fejrer sit 50-års jubilæum.
BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
ONLY lancerer målrettet t-shirt-program af genanvendt tekstil10.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som endnu et led i at integrere tekstil-til-tekstil genanvendt polyester i sin leverandørkæde har et af BESTSELLERs største brands omdannet et program af basistoppe til genanvendt polyester fra tekstilaffald. De første styles er allerede i butikkerne.
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum