Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
Salling Group kom med en tidlig julegave til Julemærkehjemmene den 19. december, da Bilka og føtex var forbi Julemærkehjemmet Liljeborg i Roskilde for at overrække en check på 1.250.000 kroner, som er kommet ind fra salget af de populære Tinka-nissehuer. Pengene går til de fem Julemærkehjem i Danmark.
For hver solgte nissehue i BR, føtex og Bilka er der gået fem kroner til Julemærkehjemmene.
For to år siden modtog Julemærkehjemmene også en check for solgte Tinka-nissehuer, og i år er beløbet over dobbelt så stort efter stor opbakning fra kunderne, hvilket glæder direktør hos Julemærkefonden, som står bag Julemærkehjemmene, Søren Ravn Jensen.
- Vi er meget taknemmelige og glade for den fantastiske donation på over en million kroner. De mange penge er med til at sikre, at så mange børn som muligt kan få et godt ophold hos os. Børnene får nye venner, kommer i bedre trivsel og vender tilbage til deres hverdag med fornyet tro på sig selv,” siger han.
I Salling Group er glæden stor over kundernes fantastiske opbakning til salget af Tinka-nissehuer. Det er dem, der er årsagen til, at beløbet er så højt. -
- Det er fantastisk, at vi sammen med vores kunder kan give Julemærkehjemmene en tidlig julegave, der forhåbentlig kan gøre en positiv forskel. På tværs af Salling Group gør vi os umage for at skabe et fantastisk univers rundt om Tinka Julekalenderen, som mange holder af, og at det kan resultere i en håndsrækning, der forhåbentlig kan bidrage til en god hverdag for en masse børn, løfter den i forvejen gode julestemning, siger administrerende direktør i Salling Group, Anders Hagh.
Flere fra BR, føtex og Bilka var til stede ved overrækkelsen på Julemærkehjemmet i Roskilde.
Fakta om Julemærkehjemmene
- Hvert år hjælper Julemærkehjemmene op mod 1.000 børn i alderen 7-14 år
- Børnene får et 10-ugers ophold på et af de fem Julemærkehjem i Hobro, Kollund, Skælskør, Roskilde eller Ølsted
- Det er børn, der bliver mobbet, er ensomme eller ikke tror, de er gode nok
- Fælles for dem er, at de har brug for hjælp til at genfinde troen på sig selv og livet
- For mange af dem bliver opholdet hos Julemærkehjemmene begyndelsen på en ny og lysere hverdag med bedre fysisk, mental og social styrke
- Julemærkehjemmene modtager kun 2,7 procent i offentligt tilskud og er derfor helt afhængige af støtte fra privatpersoner, virksomheder og fonde
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
Partnerskab afslører: Hver tiende kunde har forhøjet blodtryk29.10.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har Hjernesagen i samarbejde med Salling Group tilbudt kunderne gratis blodtryksmåling. Den første evaluering af projektet viser, at det har store perspektiver for folkesundheden, fortæller ekspert. Derfor bliver tilbuddet nu udvidet til flere butikker landet over.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum