Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 2025
CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.
NEUDEUTSCH vender tilbage til CIFF for anden gang og bekræfter samarbejdets styrke og den københavnske modemesses væsentlige bidrag til at øge synligheden for nyt tysk design og sikre en dybere forståelse af samtidens tyske mode.
En dynamisk oplevelse på 1.000 kvm
Besøgende kan opleve værker fra over 30 kreative profiler inden for mode, smykker, interiør, produktdesign, skønhed, kunst og ernæring, mens udstillingsområdet på 1.000 kvm kombinerer stemningen fra et showroom, en multibrand-konceptbutik og en kunstinstallation.
Julian Daynov har sammensat en portefølje af brands, der udfordrer den forældede fortælling om tysk design som udelukkende funktionelt og praktisk. I stedet fremviser Daynov en frisk og dynamisk tilgang til tysk mode, der skubber til æstetiske grænser og samtidig sikrer den kommercielle bæredygtighed, for at sikre at der bygges bro mellem kreativitet og forretning.
“Jeg er beæret over CIFF's invitation til at præsentere NEUDEUTSCH for anden gang i København, og jeg ser frem til at følge op på den opmærksomhed og succes, projektet opnåede i sommer. Denne gang er vores ambition at skabe en dialog mellem forskellige kulturelle påvirkninger og sætte fokus på en ny generation af designere, der redefinerer tysk,” udtaler Julian Daynov, kurator for NEUDEUTSCH.
“Tyskland er fortsat et af vores vigtigste markeder og spiller en central rolle i CIFF’s vækst,” siger Sofie Dolva, CEO for CIFF. “Vi ser flere tyske brands og indkøbere vælge CIFF som deres platform for at nå ud til internationale markeder. Samarbejdet med Julian Daynov og NEUDEUTSCH afspejler vores vision om at sikre en global modeindustri med København som et centralt omdrejningspunkt.”
Tyskland på det globale modemarked
Tyskland er Europas største marked for tøj- og skohandel og det sjette største globale modemarked med en omsætning på over 42 milliarder euro. Landet står for mere end 10% af den europæiske handel med beklædning og huser nogle af Europas største online-butikker og luksusforhandlere.
Med CIFF’s tiltagende indflydelse som et handelsknudepunkt for Nordeuropa og efter lukningen af flere vigtige tyske modemesser er behovet for en ny handelsinfrastruktur for tyske brands og indkøbere blevet mere presserende. Dette samarbejde understreger CIFF’s engagement i at styrke såvel handel og kreativ udveksling som den bredere modeindustri både regionalt og globalt.
Udvalgte brands i NEUDEUTSCH-området på CIFF
MILK OF LIME, BLACK PALMS, LUTZ MORRIS, ZWINGENBERG, FRNKOW, SOCIÉTÉ ANGELIQUE, SPSR, AVENIR, NICO HARDER, NTHIRTYTHREE, STUDIO ENA, THE ALTAR, CORNELIA VON HAVE, UNCOMMON MATTERS, VETSAK, UNDIGESTET, AESTHEVORE, ROHLING, BUDDE, RUND, MORITZ BERG, MARC KLEIN, MILENA KLING, TINA BOBBE, NINORTA LOHKEMPER, NATURKOSMETIK MÜNCHEN, MATCHA ROUTINE, ROYAL FERN, KESS, EQUALITY FRAGRANCES, RAER SCENTS, DALUMA, SLEEK, SAWADE PRALINEN.
Nøgleord
Kontakter
Sophie NorengHead of Global Relations, CIFF
Tlf:+45 50 60 44 63sono@ciff.dkBilleder
Om NEUDEUTSCH
NEUDEUTSCH blev oprindeligt lanceret i samarbejde med PITTI IMMAGINE UOMO i Firenze og er et omrejsende kuraterings-projekt skabt af modeekspert Julian Daynov. NEUDEUTSCH præsenterer værker af tyske designere inden for mode, interiør, produktdesign, skønhed, kunst og mobilitet. NEUDEUTSCH har til formål at fremhæve det kulturelle pluralisme i samtidsdesign fra Tyskland og udbrede kendskabet til landets moderne og multifaceterede design.
Om CIFF
CIFF blev lanceret i 1993 og er i dag en central del af den internationale modekalender som den primære handelsplatform for det nordeuropæiske marked. Under ledelse af CEO Sofie Dolva har CIFF udviklet sig til en afgørende spiller på det internationale modemarked med en vision om at gøre København til centrum for handel og kreativ udveksling.
Om Julian Daynov
Julian Daynov har en baggrund som indkøber, moderedaktør, trendanalytiker og brand-scout. Han har rådgivet internationale brands og store detailkæder om udviklingen af innovative detail- og kommunikationsstrategier. Som en fremtrædende ekspert inden for mode er han også kendt for sit arbejde med at redefinere brandidentiteter og udvikle kønsinkluderende modekoncepter.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Andet programrul til Copenhagen Gaming Week 2025 afsløret: Stærke navne og unikke oplevelser føjes til line-uppet i vinterferien17.12.2024 14:50:30 CET | Pressemeddelelse
Bella Arena og Bella Center Copenhagen står klar til at tage imod endnu flere af gaming-verdenens største stjerner og de mest efterspurgte aktiviteter indenfor alle genrer af spilkulturen, når Copenhagen Gaming Week løber af stablen d. 13., 14. og 15. februar 2025. Med andet programrul tilføjes nu en lang række publikumsfavoritter, der spænder fra underholdende YouTube-stjerner til gaming-legender og interaktive oplevelser.
Crowne Plaza Copenhagen Towers ansætter Malene Friis som ny General Manager10.12.2024 10:27:31 CET | Pressemeddelelse
Med omfattende international erfaring og direktørerfaring fra en række københavnske hoteller træder Malene Friis pr. 16. december ind som General Manager for IHG-hotellet, der siden 2009 har opbygget en stærk bæredygtighedsfortælling midt i Ørestad. Samtidig træder hun ind i den øverste ledelse af Bellagroup, som driver Crowne Plaza Copenhagen Towers side om side med Bella Center Copenhagen, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel.
Mere sjæl og samvittighed i julegaverne: Indendørs gigantloppemarked udvider med kunsthåndværk i weekenden3.12.2024 11:23:14 CET | Pressemeddelelse
Over halvdelen af alle danskere ønsker at købe eller modtage en genbrugt julegave, viser flere undersøgelser. I en tid, hvor kinesiske lavpriswebshops dominerer, viser en tydelig modbevægelse, at bæredygtig omtanke og ønsket om unikke og personlige gavefortællinger også står stærkt. Det får nu Københavns største indendørs loppemarked i Bella Center til at udvide med et helt nyt område.
Jonas Lilleskov Nielsen tiltræder som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena25.11.2024 09:29:38 CET | Pressemeddelelse
Med en stærk baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.
Ny sæsonhalvdel af podcasten Den Grønne Elevator med Ane Cortzen byder på flere indsigter og erfaringer om den svære bæredygtighed14.11.2024 09:27:53 CET | Pressemeddelelse
Efter en stærk start før sommerferien, er vært Ane Cortzen i anden halvdel af podcasten ’Den Grønne Elevator’s første sæson nu klar til at løfte flere ærlige samtaler om fejltagelser og udfordringer i danske virksomheders arbejde med bæredygtighed og socialt ansvar. Podcasten, produceret af Heartbeats og sponsoreret af Bellagroup og Carlsberg, fortsætter sin mission om at afdække, udfordre og inspirere gennem samtaler om bæredygtighedens komplekse realiteter – og de fejl, vi alle kan lære af undervejs.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum