Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 2025
CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.

NEUDEUTSCH vender tilbage til CIFF for anden gang og bekræfter samarbejdets styrke og den københavnske modemesses væsentlige bidrag til at øge synligheden for nyt tysk design og sikre en dybere forståelse af samtidens tyske mode.
En dynamisk oplevelse på 1.000 kvm
Besøgende kan opleve værker fra over 30 kreative profiler inden for mode, smykker, interiør, produktdesign, skønhed, kunst og ernæring, mens udstillingsområdet på 1.000 kvm kombinerer stemningen fra et showroom, en multibrand-konceptbutik og en kunstinstallation.
Julian Daynov har sammensat en portefølje af brands, der udfordrer den forældede fortælling om tysk design som udelukkende funktionelt og praktisk. I stedet fremviser Daynov en frisk og dynamisk tilgang til tysk mode, der skubber til æstetiske grænser og samtidig sikrer den kommercielle bæredygtighed, for at sikre at der bygges bro mellem kreativitet og forretning.
“Jeg er beæret over CIFF's invitation til at præsentere NEUDEUTSCH for anden gang i København, og jeg ser frem til at følge op på den opmærksomhed og succes, projektet opnåede i sommer. Denne gang er vores ambition at skabe en dialog mellem forskellige kulturelle påvirkninger og sætte fokus på en ny generation af designere, der redefinerer tysk,” udtaler Julian Daynov, kurator for NEUDEUTSCH.
“Tyskland er fortsat et af vores vigtigste markeder og spiller en central rolle i CIFF’s vækst,” siger Sofie Dolva, CEO for CIFF. “Vi ser flere tyske brands og indkøbere vælge CIFF som deres platform for at nå ud til internationale markeder. Samarbejdet med Julian Daynov og NEUDEUTSCH afspejler vores vision om at sikre en global modeindustri med København som et centralt omdrejningspunkt.”
Tyskland på det globale modemarked
Tyskland er Europas største marked for tøj- og skohandel og det sjette største globale modemarked med en omsætning på over 42 milliarder euro. Landet står for mere end 10% af den europæiske handel med beklædning og huser nogle af Europas største online-butikker og luksusforhandlere.
Med CIFF’s tiltagende indflydelse som et handelsknudepunkt for Nordeuropa og efter lukningen af flere vigtige tyske modemesser er behovet for en ny handelsinfrastruktur for tyske brands og indkøbere blevet mere presserende. Dette samarbejde understreger CIFF’s engagement i at styrke såvel handel og kreativ udveksling som den bredere modeindustri både regionalt og globalt.
Udvalgte brands i NEUDEUTSCH-området på CIFF
MILK OF LIME, BLACK PALMS, LUTZ MORRIS, ZWINGENBERG, FRNKOW, SOCIÉTÉ ANGELIQUE, SPSR, AVENIR, NICO HARDER, NTHIRTYTHREE, STUDIO ENA, THE ALTAR, CORNELIA VON HAVE, UNCOMMON MATTERS, VETSAK, UNDIGESTET, AESTHEVORE, ROHLING, BUDDE, RUND, MORITZ BERG, MARC KLEIN, MILENA KLING, TINA BOBBE, NINORTA LOHKEMPER, NATURKOSMETIK MÜNCHEN, MATCHA ROUTINE, ROYAL FERN, KESS, EQUALITY FRAGRANCES, RAER SCENTS, DALUMA, SLEEK, SAWADE PRALINEN.
Nøgleord
Kontakter
Sophie NorengHead of Global Relations, CIFF
Tlf:+45 50 60 44 63sono@ciff.dkBilleder
Om NEUDEUTSCH
NEUDEUTSCH blev oprindeligt lanceret i samarbejde med PITTI IMMAGINE UOMO i Firenze og er et omrejsende kuraterings-projekt skabt af modeekspert Julian Daynov. NEUDEUTSCH præsenterer værker af tyske designere inden for mode, interiør, produktdesign, skønhed, kunst og mobilitet. NEUDEUTSCH har til formål at fremhæve det kulturelle pluralisme i samtidsdesign fra Tyskland og udbrede kendskabet til landets moderne og multifaceterede design.
Om CIFF
CIFF blev lanceret i 1993 og er i dag en central del af den internationale modekalender som den primære handelsplatform for det nordeuropæiske marked. Under ledelse af CEO Sofie Dolva har CIFF udviklet sig til en afgørende spiller på det internationale modemarked med en vision om at gøre København til centrum for handel og kreativ udveksling.
Om Julian Daynov
Julian Daynov har en baggrund som indkøber, moderedaktør, trendanalytiker og brand-scout. Han har rådgivet internationale brands og store detailkæder om udviklingen af innovative detail- og kommunikationsstrategier. Som en fremtrædende ekspert inden for mode er han også kendt for sit arbejde med at redefinere brandidentiteter og udvikle kønsinkluderende modekoncepter.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Bellagroup opnår anerkendt SBTi-godkendelse af sine klimamål10.3.2025 09:58:09 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, som tæller Bella Center Copenhagen, Bella Arena, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, har opnået en vigtig milepæl i sin bæredygtighedsrejse: en officiel godkendelse af virksomhedens klimamål fra Science Based Targets initiative (SBTi). Det placerer Bellagroup blandt en eksklusiv gruppe af virksomheder i hospitality-sektoren, der har fået valideret deres CO2e-reduktionsmål efter de strengeste videnskabelige standarder.
Festival fordoblet på et år: 23.000 besøgende sætter Gaming Week-rekord i Bella Center17.2.2025 08:02:14 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week havde urpremiere i januar 2024, og kun et år senere kan festivalen nu med rette kalde sig Danmarks hurtigst voksende event for gaming og bred spilkultur. Forventningen var op mod 20.000 besøgende, men drømmene blev overhalet af virkeligheden med hele 23.000 spilentusiaster i Bella Center Copenhagen fra den 13. til den 15. februar.
Sætter vild rekord: Gaming Week i Bella Center må melde resten af årets festival udsolgt14.2.2025 12:50:03 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week 2025 har for alvor cementeret sin position som et af årets mest eftertragtede events for gaming- og spilkultur. Efter at have meldt alle lørdagsbilletter udsolgt allerede tilbage i januar, kan festivalen nu annoncere, at også samtlige resterende billetter til i dag, fredag d. 14. februar, er revet væk. Det betyder de facto, at hele festivalen, der finder sted i Bella Center Copenhagen i disse dage, nu er totalt udsolgt.
Melder lørdag udsolgt: Copenhagen Gaming Week oplever eksplosivt billetsalg29.1.2025 09:08:33 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week 2025, som finder sted for blot anden gang i vinterferien d. 13.-15. februar i Bella Center Copenhagen, har allerede sat nye standarder for efterspørgsel. Nu melder arrangørerne, at lørdagens dagsbilletter er totalt udsolgt, hvilket understreger festivalens status som et af årets mest eftertragtede events for gaming og bred spilkultur.
Nu kan der ansøges: Gratis adgang til Copenhagen Gaming Week for skoler, klubber, foreninger og fritidsordninger i uge 715.1.2025 13:25:08 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week giver fritidsordninger, børne- og ungdomsklubber, foreninger og skoler mulighed for at ansøge om gratis billetter til Danmarks hurtigst voksende festival for spilkultur. Festivalen finder sted i uge 7 i Bella Center Copenhagen på Amager og tilbyder en unik mulighed for at dyrke børn og unges fællesskaber inden for gaming, gadesport og spil i alle tænkelige former.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum