hummel og EHF forlænger samarbejdet til 2028
Det danske sportsbrand hummel og det Europæiske Håndforbund (EHF) har netop forlænget deres succesfulde partnerskab til udgangen af 2028. Den nye fire-årige aftale forstærker hummels position som en førende leverandør inden for håndboldsporten.

I 2020 udbyggede det danske sportsbrand hummel sit engagement i håndboldsporten ved at indgå et samarbejde med det Europæiske Håndboldforbund (EHF). Efter fire succesfulde år har de to parter besluttet at forlænge samarbejdet med yderligere fire år, så partnerskabet nu løber indtil udgangen af 2028.
Med forlængelsen cementerer hummel sin position som et førende brand inden for håndbold og understreger samtidig deres dedikation til at støtte sporten på højeste niveau.
"Efter fire gode år er vi utrolig stolte over at kunne forlænge vores stærke partnerskab med EHF. Den nye aftale styrker vores position som en førende leverandør inden for håndbold - en sport, der er en stor del af vores DNA og arv. EM-slutrunderne giver os et fantastisk vindue til at vise vores produkter frem og skabe nye oplevelser med håndboldfans i hele Europa. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet og udforske nye muligheder i de kommende år," siger hummels CEO, Lars Stentebjerg.
Som en del af den nye aftale fortsætter hummel som eksklusiv merchandisingpartner ved EHF EURO og udvider sine rettigheder til også at omfatte salg af merchandiseprodukter ved slutrunderne. Derudover vil hummel fortsat levere sportstøj og sko til forbundets personale og officials, herunder dommere, under turneringerne.
Martin Hausleitner, generalsekretær for EHF, er også meget begejstret for det forlængede partnerskab: "Vi er utrolig glade for at forlænge vores partnerskab med hummel indtil udgangen af 2028. Gennem årene har hummel vist sig at være en stærk partner, hvis passion for håndbold passer perfekt med vores langsigtede mål for sporten. Sammen sigter vi mod at løfte håndbolden til nye højder, udvide dens rækkevidde og levere uforglemmelige øjeblikke både på og uden for banen.”
Samarbejdet mellem hummel og EHF vil blive yderligere styrket i de kommende fire år med implementeringen af fælles CSR-projekter på græsrodsniveau og udviklingen af nye produkter, der blandt andet omfatter lanceringen af en ny performancesko til EHFs topdommere i 2025.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkOm Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum