Comwell A/S

Comwell Hotels tilslutter sig Diversitetspagten

Del

Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har tilsluttet sig Diversitetspagten under Dansk Erhverv som et led i virksomhedens strategiske arbejde med at skabe en endnu mere inkluderende og mangfoldig arbejdsplads. Med denne tilslutning forpligter Comwell sig til at fremme diversitet og inklusion på tværs af hele koncernen og dermed understøtte en kultur, hvor medarbejdertrivsel er i højsædet.

PR-FOTO: Et hold af Comwells kokke under uddannelse
PR-FOTO: Et hold af Comwells kokke under uddannelse

Diversitetspagten omfatter fem centrale transformationsprincipper, som skal bidrage til at skabe mere diversitet og inklusion i praksis. Herunder principper om inkluderende ledelse, anvendelse af mangfoldige talspersoner for virksomheden og måltal for underrepræsenterede køn i virksomhedens ledelse. 

"Det giver god mening for os at tilslutte os Diversitetspagten. Et af vores fokusområder er netop at skabe en arbejdsplads, hvor der er plads til alle, og hvor ingen føler sig diskriminerede uanset alder, køn, etnicitet eller religiøs overbevisning. Det er en dybt forankret del af S’et i vores ESG-strategi,” lyder det fra Mai-Britt Jensen, HR- og Sustainability Direktør hos Comwell Hotels, som uddyber: ”Vores medarbejdere er kernen i Comwell. Det er deres dedikerede arbejde, der gør, at vi dag efter dag kan levere unikke gæsteoplevelser. Vi tror på, at diversitet er en af nøglerne til nye input og dermed mere innovation, videndeling og arbejdsglæde.”

Stor spredning over køn og alder

Comwell har defineret en række mål, der skal være med til at understøtte diversitet på arbejdspladsen. Hotelkæden har f.eks. et allerede realiseret mål om en 50/50%-fordeling mellem mænd og kvinder i bestyrelsen og et mål om over 40% kvinder i ledelsen. Også på alder ser Comwell en stor spredning hos medarbejderne, som i 2023 fordelte sig over et alderspæn fra 17 til 74 år.      

Faglig og personlig udvikling skal sikre det gode arbejdsmiljø

Herudover har Comwell søsat flere initiativer, der skal fordre en generel høj trivsel blandt medarbejderne. Det inkluderer blandt andet fokus på faglig udvikling via uddannelse af medarbejdere.

”I sidste ende er det ikke diversitet og inklusion alene, der sikrer et godt arbejdsmiljø. Trivslen skal komme flere steder fra. Derfor arbejder vi også med medarbejderudvikling på både et fagligt og personligt plan. Vi fokuserer på uddannelse og medbestemmelse i den enkeltes jobfunktion. Vi har f.eks. vores eget Elevakademi med tilknyttede rollemodeller og mentorer,” fortæller Mai-Britt og slutter:

”Vi har også udviklet en Senkarriere-politik for vores mere erfarne medarbejdere, som inden for en årrække påtænker at stoppe på arbejdsmarkedet. Dem vil vi gerne møde i den enkeltes behov, så vi sikrer os, at vi kan få lov at beholde vigtige kompetencer så længe, det er muligt. Det er også med til at bibeholde en sund aldersspredning.”

Andre inklusionsskabende initiativer hos Comwell:

  • I 2023 indgik hotelkæden et strategisk partnerskab med Solsikkeprogrammet, som skal være med til at skabe rum og hensyn til både gæster og medarbejdere med usynlige handicaps.
  • I samarbejde med landets kommuner beskæftiger Comwell unge mennesker fra Den forberedende grunduddannelse (FGU). Uddannelsen henvender sig til unge under 25 år, der endnu ikke er klar til at gå i gang med eller gennemføre en anden ungdomsuddannelse af faglige, personlige eller sociale årsager.

 

Læs mere om Dansk Erhvervs Diversitetspagten her:

https://www.danskerhverv.dk/diversitetspagten/

Download Comwells fulde ESG-rapport her: https://issuu.com/comwell/docs/comwell_esg_rapport_final_skaerm?fr=xKAE9_zU1NQ

Nøgleord

Om Comwell

Om Comwell Hotels

Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med hoteller i hele Danmark og ét i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I cirka 55 år har Comwell drevet møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.

Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens trænede MeetingDesignere. Comwell servicerer også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events og råder over cirka 2.800 værelser samt 370 møde- og konferencelokaler.

lokaler.

Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S

Comwell Hotels vinder to priser ved Danish Travel Awards 20243.10.2024 11:37:27 CEST | Pressemeddelelse

Comwell Kellers Park og Comwell H. C. Andersen Odense – Dolce by Wyndham kunne i går gå hjem med en flot pris hver. De to hoteller blev nemlig hædret med priserne ’Bedste hotel i Jylland’ og ’Bedste hotel på Sjælland, Fyn og øerne’. Priserne blev overrakt ved ’Danish Travel Awards 2024’ i Cirkusbygningen i København. Her var 500 repræsentanter fra rejse-, turisme- og luftfartsbranchen samlet for at fejre de bedste hoteller og rejseaktører i Danmark.

Ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet23.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har budt velkommen til Kathrine Brinkløv, der er tiltrådt som ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet i Aarhus. Kathrine kommer med solid erfaring fra servicefaget fra både danske og internationale hotelkæder. Nu skal hun stå i spidsen for at drive og udvikle Comwells unikke Aarhus-venue Centralværkstedet med fokus på skræddersyede arrangementer til både private og forretningsgæster.

Comwell sendte store dele af medarbejderne på uddannelse i årets første halvår2.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Fokus på uddannelse og medarbejderudvikling 482 – så mange gange blev en uddannelse gennemført af Comwells medarbejdere i første halvår af 2024 via Comwell College. Det svarer til, at cirka halvdelen af hotelkædens fastansatte medarbejdere har gennemført en uddannelse. Herunder blandt andre elev-, ledelses- og ESG-relaterede uddannelser. Det store fokus på udvikling og uddannelse af medarbejdere er et led i Comwells bestræbelser på at skabe branchens mest attraktive arbejdsplads.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye