POWER: Black Friday blev bedste salgsweekend nogensinde
Da kasserne blev gjort op søndag efter lukketid, kunne POWER kigge tilbage på den bedste Black Friday-weekend nogensinde i elektronik- og hvidevarekædens historie. Trods bange anelser på forhånd steg omsætningen med 17% på selve Black Friday i forhold til 2023, hvilket var det hidtidige rekordår. Danskerne var især vilde med AirPods, Playstation og gamerstole.

17 procent. Så meget steg omsætningen på selve Black Friday i POWER, når elektronik- og hvidevarekæden sammenligner med 2023. Samtidig holdt salget det høje tempo i løbet af weekenden, som endte med at blive den bedste salgsweekend nogensinde i POWERs historie. Hele 24% mere i forhold til sidste år blev der omsat for i løbet af fredag, lørdag og søndag på power.dk og i kædens 27 butikker landet over. Altså en klokkeklar rekord.
- Jeg kan sige det meget enkelt: Vi er simpelthen blevet blæst fuldstændig bagover her i løbet af weekenden. Det er helt vildt, så mange kunder vi har haft i butikkerne – ikke mindst i lørdags, hvor vi endte med at sælge for 55% mere i forhold til samme dag sidste år. Vores gode medarbejdere har virkelig været på overarbejde, hvilket de heldigvis har klaret i vanlig flot stil, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
Alle forventninger overgået trods bange anelser på forhånd
Årets Black Friday lå en uge senere – og dermed tættere på jul – end det var tilfældet i 2023, og samtidig faldt den særlige fredag i år på en lønningsdag. Alligevel var der ingen garantier for succes for POWER og resten af detailbranchen, for danskerne har holdt på pengene i de sidste uger op til Black Friday.
- Vi har hele tiden været overbeviste om, at vores Black Friday-kampagne og tilbuddene har været stærke nok til at trække kunder i butikken, men jeg skal ærligt indrømme, at ugerne op til Black Friday var nervepirrende. Der har været meget stille både i butikkerne og på nettet, og jeg har været noget spændt på, om vi for alvor ville kunne få gang i kasseapparaterne igen til Black Friday. Men det er altså gået over al forventning, siger Jesper Boysen.
Danskerne elsker AirPods, Playstation og gamerstole
Sidste år til Black Friday var det især airfryere, som danskerne valfartede til POWER for at sikre sig, inden julestegen skulle have sprøde svær. Årets Top 5-produkter i POWER så noget anderledes ud:
1. AirPods
2. Playstation
3. Dacota Gaming-stol
4. iPhone
5. Point mikroovn
Den mest sælgende produktgruppe var mobiltelefoner efterfulgt af tv, headphones, smartwatches og MacBook-computere.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Jan Toftegaard vender tilbage til Punkt1-kæden: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 08:17:24 CET | Pressemeddelelse
Der skal nye skilte på hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg. Her har Jan Toftegaard nemlig besluttet, at butikken fra nytår bliver en del af Punkt1-kæden i stedet for Hvidt & Frit. Han er ikke i tvivl om, at det i høj grad vil komme alle butikkens kunder til gode.
Punkt1 optager butik nr. to inden for to uger: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 07:46:41 CET | Pressemeddelelse
For knap to uger siden fortalte ejerne af Køle-Møller, at de slutter sig til Punkt1-kæden, og nu melder en ny butik ud, at den også træder ind i kæden ved årsskiftet. Det er hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg, hvor den nuværende ejer Jan Toftegaard har besluttet, at butikken skal være en del af Punkt1 i stedet for Hvidt & Frit-kæden.
POWER sprænger alle rekorder: Største Black Friday nogensinde med over 30% vækst28.11.2025 18:50:44 CET | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER sætter Black Friday-rekord med en omsætning, der klokken 18 var over 30% bedre end i 2024. Samtidig har ”power” det seneste døgn været det mest googlede ord i Danmark. ”Det er ikke tit, jeg er tom for ord – men det her er virkelig, virkelig overvældende”, siger POWERs direktør, Jesper Boysen.
25 millioner forespørgsler på to minutter: Russiske hackere angriber POWER forud for Black Friday27.11.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
For danske forbrugere er Black Friday lig med årets bedste shopping-mulighed, men for de cyber-kriminelle hackere fra især Rusland minder Black Friday mest af alt om juleaften. Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i år været under større pres fra udenlandske hackere end nogensinde før. Målet er at lægge kædens website og it-systemer ned midt i Black Friday-sæsonen, men POWER holder indtil videre stand med øget overvågning og digital oprustning.
Køle-Møller bliver en del af Punkt1: ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”25.11.2025 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Den succesfulde hvidevarevirksomhed Køle-Møller får nye ejere og bliver fra 1. januar 2026 en del af Punkt1-kæden. Det nye ejerteam bag Køle-Møller ser frem til at blive del af en stærk og fremsynet kæde, imens Punkt1 glæder sig over at få en meget veldrevet virksomhed ind i folden. ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”, siger Simon Frølich, direktør i Punkt1.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum