POWER: Black Friday blev bedste salgsweekend nogensinde
Da kasserne blev gjort op søndag efter lukketid, kunne POWER kigge tilbage på den bedste Black Friday-weekend nogensinde i elektronik- og hvidevarekædens historie. Trods bange anelser på forhånd steg omsætningen med 17% på selve Black Friday i forhold til 2023, hvilket var det hidtidige rekordår. Danskerne var især vilde med AirPods, Playstation og gamerstole.
17 procent. Så meget steg omsætningen på selve Black Friday i POWER, når elektronik- og hvidevarekæden sammenligner med 2023. Samtidig holdt salget det høje tempo i løbet af weekenden, som endte med at blive den bedste salgsweekend nogensinde i POWERs historie. Hele 24% mere i forhold til sidste år blev der omsat for i løbet af fredag, lørdag og søndag på power.dk og i kædens 27 butikker landet over. Altså en klokkeklar rekord.
- Jeg kan sige det meget enkelt: Vi er simpelthen blevet blæst fuldstændig bagover her i løbet af weekenden. Det er helt vildt, så mange kunder vi har haft i butikkerne – ikke mindst i lørdags, hvor vi endte med at sælge for 55% mere i forhold til samme dag sidste år. Vores gode medarbejdere har virkelig været på overarbejde, hvilket de heldigvis har klaret i vanlig flot stil, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
Alle forventninger overgået trods bange anelser på forhånd
Årets Black Friday lå en uge senere – og dermed tættere på jul – end det var tilfældet i 2023, og samtidig faldt den særlige fredag i år på en lønningsdag. Alligevel var der ingen garantier for succes for POWER og resten af detailbranchen, for danskerne har holdt på pengene i de sidste uger op til Black Friday.
- Vi har hele tiden været overbeviste om, at vores Black Friday-kampagne og tilbuddene har været stærke nok til at trække kunder i butikken, men jeg skal ærligt indrømme, at ugerne op til Black Friday var nervepirrende. Der har været meget stille både i butikkerne og på nettet, og jeg har været noget spændt på, om vi for alvor ville kunne få gang i kasseapparaterne igen til Black Friday. Men det er altså gået over al forventning, siger Jesper Boysen.
Danskerne elsker AirPods, Playstation og gamerstole
Sidste år til Black Friday var det især airfryere, som danskerne valfartede til POWER for at sikre sig, inden julestegen skulle have sprøde svær. Årets Top 5-produkter i POWER så noget anderledes ud:
1. AirPods
2. Playstation
3. Dacota Gaming-stol
4. iPhone
5. Point mikroovn
Den mest sælgende produktgruppe var mobiltelefoner efterfulgt af tv, headphones, smartwatches og MacBook-computere.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
POWERs kundeklub runder 1 million danske medlemmer29.10.2024 07:25:48 CET | Pressemeddelelse
Lørdag den 26. oktober meldte medlem nr. 1 million sig ind i MyPOWER, som er elektronik- og hvidevarekæden POWERs kundeklub. Alene i løbet af 2024 har 267.000 danskere meldt sig ind i kundeklubben, og målet er at runde to millioner medlemmer inden udgangen af 2026.
2 kilometer kø ved POWERs rekordåbning af ny butik i Odense4.10.2024 11:32:50 CEST | Pressemeddelelse
Flere end 3.000 købeklare kunder stod klar, da POWER her til morgen slog dørene op for Danmarks største elektronik- og hvidevarehus i Rosengårdcentret i Odense. Præcis klokken 08.38 – godt 2,5 time efter åbningen - var der allerede rekordomsat for 10 millioner kroner.
POWER politianmelder Elgiganten for omfattende fusk med førpriser3.10.2024 17:17:30 CEST | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i dag politianmeldt konkurrenten Elgiganten for det, som POWERs direktør Jesper Boysen betegner som ”omfattende fusk med førpriser”. POWER har tidligere rettet henvendelse til konkurrenten omkring urent trav i markedsføringen, men denne gang er omfanget så stort, at POWER har vurderet, det er en sag for politiet. ”Deres fremgangsmetode er jo en regulær vildledning af de danske forbrugere”, siger Jesper Boysen.
POWER afslører åbningsdato for Danmarks største elektronikbutik23.9.2024 10:24:43 CEST | Pressemeddelelse
POWER har annonceret, at kæden fredag den 4. oktober åbner POWER Odense, der bliver den største butik, som den danske elektronik- og hvidevarebranche endnu har set. Annonceringen er sket via en storstilet reklamekampagne på TV2 og på tværs af alle tænkelige sociale medier – og målet for åbningen er skyhøjt. ”Jeg er fuldstændig overbevist om, at det her er den største satsning nogensinde i Danmark for en enkelt butiksåbning”, siger POWERs direktør.
POWER-direktør udsat for identitetstyveri19.9.2024 12:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på POWERs hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, at de havde et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var blot den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være POWERs direktør og har bestilt tusindvis af varer i Kina. Sagen er nu meldt til politiet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum