OK har landets mest tilfredse elkunder - igen
Tilliden til energiselskaberne stiger, og det samme gør kundetilfredsheden. Helt i top ligger OK, som for andet år i træk har Danmarks mest tilfredse kunder på elmarkedet. Det viser netop offentliggjort brancheanalyse fra EPSI

”OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet.”
Sådan lyder ordene fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark, efter at OK har formået af fastholde sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
OK’s førsteplads i kundetilfredshedsmålingen er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste års førsteplads. For branchen lyder pointgennemsnittet på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe naturligvis stolt af resultatet og ikke mindst det faktum, at OK fastholder sin førsteplads fra sidste års måling. Han peger på, at OK i samme periode har formået at øge kundetilgangen betragteligt på et marked præget af hård konkurrence.
”Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til at kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed,” siger Christian Ruhe og sender samtidig en tak til OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som er en del af den årlige måling, vurderes selskabernes indsats i relation til ESG og bæredygtighed. Også her fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe glæder sig over, at kundernes opfattelse af OK understøtter selskabets arbejde med ansvarlighed i bred forstand.
”Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne,” siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen for 2024 er baseret på i alt 3.525 interviews med danske privatkunder.
Du kan læse mere om undersøgelsen HER
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dk- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
- OK er en af de største elleverandører i Danmark
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi.
- OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 230 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Ny ladepark på vej i Sønderjylland30.6.2025 12:12:00 CEST | Pressemeddelelse
OK opfører ny ladepark med lynladere ved Sønderborg. Placeringen tæt på motorvej og trafikknudepunkter skal styrke ladeinfrastrukturen i det sydlige Jylland.
Tyveri af ladekabler eksploderer – OK går til kamp mod kobbertyve30.6.2025 09:54:20 CEST | Pressemeddelelse
Antallet af stjålne kabler til ladestandere er eksploderet. I år har energiselskabet OK fået stjålet 110 ladekabler – mere end tre gange så mange som hele sidste år. Nu skruer OK op for kampen mod kobbertyve.
OK på vej med ny ladepark i Kliplev26.6.2025 11:00:09 CEST | Pressemeddelelse
OK er i fuld gang med at opføre ladeparker til det stigende antal elbilister på vejene. Nu er turen kommet til Kliplev sydvest for Aabenraa, hvor 12 elbiler kommer til at kunne oplade samtidigt.
Telenor og OK indgår strategisk partnerskab25.6.2025 12:16:22 CEST | Pressemeddelelse
To stærke danske virksomheder med en ambition om at tage ansvar og skabe værdi for både kunder og samfund går nu sammen i et nyt strategisk partnerskab. Fremover vil man kunne møde energiselskabet OK i Telenorbutikkerne* landet over – og der er fordele i vente for kunderne. Partnerskabet betyder i første omgang, at kunder, der tegner en OK-elaftale, kan få rabat på køb i Telenors butikker. Det er et samarbejde, hvor begge parter spiller hinanden stærke og holder fokus på det, de hver især er bedst til, fortæller Christian Hoffmann, der er privatkundedirektør i Telenor. “OK er en samarbejdspartner, der deler vores værdier og samfundssyn, hvor OK tager stort ansvar gennem støtte til lokalmiljøerne, og vi investerer i at skabe en tryggere digital hverdag for danskerne. På den måde synes jeg, vi supplerer hinanden virkelig godt, og vi tror på, vi kan skabe værdi – både for kunderne og for fællesskabet,” siger Christian Hoffmann. Hos OK ser man også et stort potentiale i partnerskabet, der
Store udsving og rekordmange negative elpriser i første halvår25.6.2025 08:49:50 CEST | Pressemeddelelse
Nye tal viser store udsving i elprisen og rekordmange timer med negative elpriser. Det gør timingen vigtigere end nogensinde for at spare på strømmen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum