OK har landets mest tilfredse elkunder - igen
Tilliden til energiselskaberne stiger, og det samme gør kundetilfredsheden. Helt i top ligger OK, som for andet år i træk har Danmarks mest tilfredse kunder på elmarkedet. Det viser netop offentliggjort brancheanalyse fra EPSI

”OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet.”
Sådan lyder ordene fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark, efter at OK har formået af fastholde sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
OK’s førsteplads i kundetilfredshedsmålingen er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste års førsteplads. For branchen lyder pointgennemsnittet på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe naturligvis stolt af resultatet og ikke mindst det faktum, at OK fastholder sin førsteplads fra sidste års måling. Han peger på, at OK i samme periode har formået at øge kundetilgangen betragteligt på et marked præget af hård konkurrence.
”Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til at kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed,” siger Christian Ruhe og sender samtidig en tak til OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som er en del af den årlige måling, vurderes selskabernes indsats i relation til ESG og bæredygtighed. Også her fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe glæder sig over, at kundernes opfattelse af OK understøtter selskabets arbejde med ansvarlighed i bred forstand.
”Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne,” siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen for 2024 er baseret på i alt 3.525 interviews med danske privatkunder.
Du kan læse mere om undersøgelsen HER
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dk- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
- OK er en af de største elleverandører i Danmark
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi.
- OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 230 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK bliver ladepartner til Sol og Strand3.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nyt samarbejde sikrer ladestandere ved størstedelen af Sol og Strands lokalkontorer landet over. Aftalen skal understøtte virksomhedens omstilling til elbiler.
Alt-i-en-løsning til vognmænd: Nyt selskab gør opladning nemmere og billigere3.7.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Energiselskabet OK og to erfarne iværksættere lancerer i fællesskab et nyt selskab med ét klart formål: at gøre det nemt, effektivt og økonomisk attraktivt for transportbranchen at omstille sig til elektrisk drift.
Hedebølger og vindstille vejr sender elpriserne i vejret – op over 6 kroner i aften1.7.2025 09:14:21 CEST | Pressemeddelelse
Skynd dig at få sat vasketøjet over eller opladet elbilen. I dag kan det for alvor betale sig at holde øje med elpriserne og planlægge dit forbrug væk fra de dyreste timer.
Ny ladepark på vej i Sønderjylland30.6.2025 12:12:00 CEST | Pressemeddelelse
OK opfører ny ladepark med lynladere ved Sønderborg. Placeringen tæt på motorvej og trafikknudepunkter skal styrke ladeinfrastrukturen i det sydlige Jylland.
Tyveri af ladekabler eksploderer – OK går til kamp mod kobbertyve30.6.2025 09:54:20 CEST | Pressemeddelelse
Antallet af stjålne kabler til ladestandere er eksploderet. I år har energiselskabet OK fået stjålet 110 ladekabler – mere end tre gange så mange som hele sidste år. Nu skruer OK op for kampen mod kobbertyve.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum