OK har landets mest tilfredse elkunder - igen
Tilliden til energiselskaberne stiger, og det samme gør kundetilfredsheden. Helt i top ligger OK, som for andet år i træk har Danmarks mest tilfredse kunder på elmarkedet. Det viser netop offentliggjort brancheanalyse fra EPSI
”OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet.”
Sådan lyder ordene fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark, efter at OK har formået af fastholde sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
OK’s førsteplads i kundetilfredshedsmålingen er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste års førsteplads. For branchen lyder pointgennemsnittet på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe naturligvis stolt af resultatet og ikke mindst det faktum, at OK fastholder sin førsteplads fra sidste års måling. Han peger på, at OK i samme periode har formået at øge kundetilgangen betragteligt på et marked præget af hård konkurrence.
”Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til at kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed,” siger Christian Ruhe og sender samtidig en tak til OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som er en del af den årlige måling, vurderes selskabernes indsats i relation til ESG og bæredygtighed. Også her fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe glæder sig over, at kundernes opfattelse af OK understøtter selskabets arbejde med ansvarlighed i bred forstand.
”Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne,” siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen for 2024 er baseret på i alt 3.525 interviews med danske privatkunder.
Du kan læse mere om undersøgelsen HER
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dk- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
- OK er en af de største elleverandører i Danmark
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi.
- OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 230 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK klar med nyt sponsorkoncept: Støt foreningslivet med opladning, el og brændstof22.1.2025 12:03:49 CET | Pressemeddelelse
Energiselskabet OK giver nu mulighed for at støtte foreningslivet på flere måder. I det nye sponsorkoncept kan foreninger og sportsklubber nu også modtage støttekroner, når der bliver opladet elbil på en offentlig lader eller brugt strøm derhjemme. Derudover støtter du stadig ved at tanke brændstof
Varmepumpebranchen ender med at gå helt i stå22.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Kommentar: Der skal skabes klarhed om fjernvarme, og så skal tilskudsordningerne tilrettelægges på en måde, så de i højere grad bidrager til et forudsigeligt marked. Det er afgørende for at lykkes med en effektiv og realistisk udfasning af fossilt gas i den danske opvarmning, lyder det fra energiselskabet OK.
OK vinder udbud i Københavns Kommune - igen14.1.2025 08:18:15 CET | Pressemeddelelse
Københavns Kommune har afsluttet et nyt udbud af ladestandere til elbiler. Her er energiselskabet OK for tredje gang blandt én af de vindende operatører, der skal styrke infrastrukturen i hovedstadsområdet
Julen koster mange penge – men strømmen er billigere20.12.2024 12:16:47 CET | Pressemeddelelse
Selvom der er gang i bagning og julestegning – og generelt bare liv og glade dage – i mange danske hjem i julen, er juledagene traditionelt en periode på året, hvor prisen på el er lav
OK udvider med Nordens første svanemærkede kontorbyggeri17.12.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
OK har vokseværk. Faktisk så meget, at selskabet i det nye år vil tage første spadestik til endnu en tiltrængt udvidelse af hovedkontoret i Viby J. Den nye bygning bliver det første kontorbyggeri i Norden, der opnår Svanemærket
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum