OK har landets mest tilfredse elkunder - igen
Tilliden til energiselskaberne stiger, og det samme gør kundetilfredsheden. Helt i top ligger OK, som for andet år i træk har Danmarks mest tilfredse kunder på elmarkedet. Det viser netop offentliggjort brancheanalyse fra EPSI

”OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet.”
Sådan lyder ordene fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark, efter at OK har formået af fastholde sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
OK’s førsteplads i kundetilfredshedsmålingen er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste års førsteplads. For branchen lyder pointgennemsnittet på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe naturligvis stolt af resultatet og ikke mindst det faktum, at OK fastholder sin førsteplads fra sidste års måling. Han peger på, at OK i samme periode har formået at øge kundetilgangen betragteligt på et marked præget af hård konkurrence.
”Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til at kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed,” siger Christian Ruhe og sender samtidig en tak til OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som er en del af den årlige måling, vurderes selskabernes indsats i relation til ESG og bæredygtighed. Også her fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe glæder sig over, at kundernes opfattelse af OK understøtter selskabets arbejde med ansvarlighed i bred forstand.
”Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne,” siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen for 2024 er baseret på i alt 3.525 interviews med danske privatkunder.
Du kan læse mere om undersøgelsen HER
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dk- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
- OK er en af de største elleverandører i Danmark
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi.
- OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 230 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK leverer tilfredsstillende resultat i turbulent år14.5.2025 11:47:51 CEST | Pressemeddelelse
Trods et vigende brændstofmarked leverer energiselskabet OK igen et tilfredsstillende resultat. I 2024 sikrede en vellykket investering i Coop Danmark en lang række af OK’s tank- og ladestationer. Samtidig blev OK’s infrastruktur til ladestandere kraftigt udvidet og antallet af elkunder voksede markant.
Stor aktivitet i Taulov - OK fordobler ladekapaciteten12.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Transportcenteret i Taulov er blevet et centralt knudepunkt for opladning af el-lastbiler. Med endnu en ladestander på adressen imødekommer OK den stigende efterspørgsel fra vognmænd og understøtter omstillingen af den tunge transport
Foråret forbedrer rækkevidden: Sådan kører du længere i elbilen5.5.2025 09:46:10 CEST | Pressemeddelelse
Varmere vejr giver automatisk ekstra kilometer til elbilen – og der er flere enkle tricks, der kan gøre din rækkevidde endnu bedre
OK får ny presse- og kommunikationschef1.5.2025 11:54:18 CEST | Pressemeddelelse
Jens Bomholt bliver pr. 1. maj 2025 ny presse- og kommunikationschef i OK. Han kommer med stor erfaring inden for public affairs og skal styrke OK’s strategiske kommunikation og positionering i den offentlige debat
Ny ladestation til tung transport i Sdr. Borup – og flere er på vej30.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
OK er godt i gang med at skabe et landsdækkende ladenetværk til den tunge transport, og nu åbner endnu en ladestation. Med den nye lademulighed i Sdr. Borup bliver det nemmere for vognmænd at lade op på farten og tage del i omstillingen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum