Bareen vil hjælpe endnu flere børn med ny kampagne

Del

Bareen følger op på succesen fra 2023, og er klar med ny kollektion og kampagne til fordel for FN’s børneorganisation UNICEF.

Bareen og UNICEF lancerer sin nye kollektion på FN’s internationale børnedag den 20. november. Hele overskuddet fra kollektionen går direkte til UNICEFs indsatser for børn, som har akut brug for hjælp i de mest udsatte steder i verden.

Kollektionen består af to hættetrøjer, to t-shirts og en kasket. Tøjet udkommer som limited edition, som man kan skrive sig op til via bareen.dk. På denne måde kan man få tidlig adgang til den limiterede kollektion.

Det er andet år i træk, at Bareen og UNICEF sammen laver en velgørende kollektion, mens Bareen samtidig afholder BLUE WEEK-kampagne, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF.

Resultatet af sidste års kampagne endte med, at Bareen kunne sende 250.000 kr. afsted til UNICEF. Og målet er naturligvis at hjælpe endnu flere børn.

”Vi var overvældede over den store opbakning til vores første samarbejde med UNICEF. Så vi var naturligvis ikke i tvivl om, at vi skulle gentage – og allerhelst overgå succesen. Vi er derfor utrolig stolte og glade over at lancere den nye kollektion og kampagne til fordel for nogle af de mange børn, som lige nu har allermest brug for hjælp og støtte,” siger Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen. 

Resultatet af sidste års kampagne svarer til, at UNICEF midt i en katastrofe ville kunne sikre fødselsudstyr til at bringe flere end 3.800 babyer sikkert til verden eller sørge for rent drikkevand til flere end 50.000 børn i et helt år.

”I UNICEF er vi rigtig glade for at fortsætte samarbejdet med Bareen. Det er fantastisk at opleve det store ansvar og engagement, som Bareen og deres community viser nogle af de børn, som har allermest brug for hjælp. Med de store problemer, vi står overfor ude i verden, er det vigtigt, at alle er med til at løfte opgaven,” siger Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark.

Bareen og UNICEFs nye kollektion kan købes fra tirsdag den 20. november på bareen.dk. Herudover afholder Bareen en særlig Blue Week kampagne fra den 25. – den 1. december, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn.

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye