Bareen vil hjælpe endnu flere børn med ny kampagne
Bareen følger op på succesen fra 2023, og er klar med ny kollektion og kampagne til fordel for FN’s børneorganisation UNICEF.

Bareen og UNICEF lancerer sin nye kollektion på FN’s internationale børnedag den 20. november. Hele overskuddet fra kollektionen går direkte til UNICEFs indsatser for børn, som har akut brug for hjælp i de mest udsatte steder i verden.
Kollektionen består af to hættetrøjer, to t-shirts og en kasket. Tøjet udkommer som limited edition, som man kan skrive sig op til via bareen.dk. På denne måde kan man få tidlig adgang til den limiterede kollektion.
Det er andet år i træk, at Bareen og UNICEF sammen laver en velgørende kollektion, mens Bareen samtidig afholder BLUE WEEK-kampagne, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF.
Resultatet af sidste års kampagne endte med, at Bareen kunne sende 250.000 kr. afsted til UNICEF. Og målet er naturligvis at hjælpe endnu flere børn.
”Vi var overvældede over den store opbakning til vores første samarbejde med UNICEF. Så vi var naturligvis ikke i tvivl om, at vi skulle gentage – og allerhelst overgå succesen. Vi er derfor utrolig stolte og glade over at lancere den nye kollektion og kampagne til fordel for nogle af de mange børn, som lige nu har allermest brug for hjælp og støtte,” siger Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen.
Resultatet af sidste års kampagne svarer til, at UNICEF midt i en katastrofe ville kunne sikre fødselsudstyr til at bringe flere end 3.800 babyer sikkert til verden eller sørge for rent drikkevand til flere end 50.000 børn i et helt år.
”I UNICEF er vi rigtig glade for at fortsætte samarbejdet med Bareen. Det er fantastisk at opleve det store ansvar og engagement, som Bareen og deres community viser nogle af de børn, som har allermest brug for hjælp. Med de store problemer, vi står overfor ude i verden, er det vigtigt, at alle er med til at løfte opgaven,” siger Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark.
Bareen og UNICEFs nye kollektion kan købes fra tirsdag den 20. november på bareen.dk. Herudover afholder Bareen en særlig Blue Week kampagne fra den 25. – den 1. december, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn.
Kontakter
Morten BredalPartnership Communications ManagerUNICEF Danmark
Tlf:+45 21 48 18 83mbredal@unicef.dkFølg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
UNICEFs årlige appel: Verdens børn rammes hårdere end nogensinde – akut brug for milliardløft til humanitær hjælp10.12.2025 04:05:00 CET | Pressemeddelelse
UNICEF lancerer i dag sin årlige appel om finansiering af nødhjælpsindsatser for 2026. Med en samlet appel på knap 50 milliarder kroner er målet at levere livsvigtig hjælp til 73 millioner børn, der er ramt af krige, konflikter og de voksende konsekvenser af klimaforandringer.
Kulden rammer de mest sårbare: Børn i Gaza kæmper for livet1.12.2025 11:15:43 CET | Pressemeddelelse
Udbredt underernæring fortsætter med at true børns liv og trivsel i Gazastriben. Den begyndende vinter forværrer situationen yderligere ved at fremme spredningen af sygdomme og øge risikoen for dødsfald blandt de mest sårbare børn.
Stor vaccinationsindsats i Gaza: 40.000 børn får igen beskyttelse mod livstruende sygdomme24.11.2025 12:57:32 CET | Pressemeddelelse
Efter to års konflikt, hvor store dele af Gazas sundhedsklinikker er ødelagt eller ude af drift, og tusindvis af børn er gået glip af deres rutinevacciner, er en omfattende opfølgningskampagne sat i gang. Det sker på et tidspunkt, hvor sundhedssystemet stort set er brudt sammen – og kan kun lade sig gøre med humanitær adgang og våbenhvile.
Verdens humanitære medarbejdere hædret med UNICEFs Børnepris 202520.11.2025 16:15:29 CET | Pressemeddelelse
Alle de humanitære medarbejdere, som arbejder før børn og familier i verdens brændpunkter, tildeles for deres utrættelige indsats UNICEFs Børnepris 2025. Antallet af børn, der vokser op i krig og konflikt, er på et ekstraordinært niveau, og indsatsen for at nå dem, er under massivt pres.
UNICEF Danmark lancerer samarbejde med HuskMitNavn: Ny plakat hylder kærligheden på tværs af grænser20.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
HuskMitNavn har tegnet en plakat til fordel for UNICEF. Plakaten kredser om kærlighed til de børn i verden, der har allermest brug for hjælp, når tilværelsen trues af konflikt, katastrofer og utryghed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum