TV 2 ansætter ny marketingdirektør
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.

TV 2 har ansat 47-årige Frederik Scholten som ny marketingdirektør fra 1. februar 2025. Frederik Scholten, der kommer fra en stilling som direktør for Marketing, Digital og Kunder hos Telmore, skal stå i spidsen for arbejdet med at sikre en stærk positionering af TV 2s indhold og TV 2 Play som danskernes foretrukne streamingtjeneste. Sammen med et vedvarende fokus på TV 2s stærke brands og indhold skal Frederik Scholten og TV 2 Marketing understøtte arbejdet med at tage TV 2 Play til markedet. Med tiltrædelsen af TV 2s nye marketingdirektør flytter TV 2s marketingafdeling organisatorisk til TV 2s kommercielle område, som Stig Møller Christensen er direktør for.
- TV 2 står stærkt med en konkurrencedygtig streamingplatform, som er danskernes foretrukne streamingtjeneste. Vi er samtidig i en bevægelse, hvor vi i højere grad end tidligere har behov for at tilpasse vores måde at gå til kunderne på og vores kommunikation og positionering i markedet. Vi skal tale både til de mange og den enkelte, og indsatsen handler om både et skarpt fokus på potentielle kunder i markedet, effektiv akkvisition og at optimere vores kunderejser fra konvertering og det løbende loyalitetsarbejde. Partnerskaber og kreativ brand-aktivering bliver også vigtige opgaver, og det arbejde skal Frederik Scholten og TV 2 Marketing være med til at løfte sammen med vores andre dygtige teams på tværs af TV 2, siger Stig Møller Christensen, kommerciel direktør på TV 2, og fortsætter:
- Med Frederik på holdet får vi en direktør med et kommercielt strategisk mindset, en komplet marketingbaggrund, solide resultater fra en konkurrencepræget industri, og meget konkret erfaring med marketingteknologi anno 2024. Og så får vi ikke mindst en dygtig leder, der både har øje og forståelse for det kreative og for de udfordringer, TV 2 og mediebranchen står over for i dag. Jeg glæder mig meget til samarbejdet med Frederik, der bliver en vigtig spiller i spidsen for vores dygtige og kreative marketingkolleger og en central del af den kommercielle ledergruppe.
Frederik Scholten ser også frem til sin start på TV 2:
- TV 2 har en ganske særlig betydning for Danmark og danskerne, og det er med lige dele begejstring og respekt, jeg tager fat på opgaven med at fastholde og styrke interessen for TV 2 og alt det stærke indhold. TV 2 står et godt sted på rigtig mange områder, og der findes næppe nogen anden virksomhed i kongeriget, hvor der hersker en så uhæmmet kreativ energi. Det er en helt unik konkurrencefordel, som vi også får brug for i et marked, der er præget af intensiv konkurrence og kamp om danskernes opmærksomhed, og jeg glæder mig meget til at starte i jobbet, siger Frederik Scholten.
Frederik Scholten kommer til TV 2 fra Telmore og har ud over yderligere erfaring fra telebranchen hos teleselskabet 3 også erfaring fra Microsoft, mediebureauet IUM samt en række andre virksomheder.
TV 2 Marketing er en af Danmarks stærkeste kreative afdelinger, der iscenesætter TV 2 Danmarks brands på tværs af alle medieplatforme. TV 2 Marketing planlægger, designer, konceptudvikler og producerer kampagner på tværs af TV 2s egne og eksterne platforme.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Ulf Lund bliver ny kommerciel direktør i TV 2 Danmark12.12.2025 12:00:15 CET | Pressemeddelelse
Ulf Lund bliver kommerciel direktør i TV 2 Danmark og tiltræder som en del af direktionen 1. januar 2026, hvor hans opgave bliver at videreudvikle TV 2s vigtige distributionsmarked, styrke reklameforretningen og TV 2s position i værdikæden.
TV 2 køber stjernespækket dansk dramaserie12.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den danske dramaserie 'Den gode stemning' med Iben Hjejle og Pilou Asbæk får dansk premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 15. december. Købet af serien sker i forlængelse af TV 2s strategilancering, hvor dansk kvalitetsindhold er et centralt fokus.
Stig Møller Christensen giver den kommercielle stafet videre på TV 2 Danmark1.12.2025 12:15:12 CET | Pressemeddelelse
Efter knap 15 år har kommerciel direktør Stig Møller Christensen besluttet at give stafetten videre. Det sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ og drøftelser om den fremtidige fordeling af roller og ansvar i direktionen.
Rasmus Tantholdt bliver vært på 'De største øjeblikke'26.11.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Rasmus Tantholdt kaster sig ud i en helt ny rolle, når han står i spidsen for 'De største øjeblikke'. Sammen med toneangivende danskere ser han tilbage på et begivenhedsrigt 2025. Showet flytter til Dansehallerne i København, og musikken bliver i år leveret af blandt andre APHACA, Christopher og HUGORM feat. Peter Sommer.
TV 2 styrker primetime: Nyhederne rykker frem til 20.5025.11.2025 11:09:07 CET | Pressemeddelelse
De sene nyheder på TV 2, '21.30 News' og TV 2-regionernes sene udsendelse rykker frem til klokken 20.50. TV 2 har samtidig en ambition om at samle danskerne i weekenden med ny underholdning i primetime og en ny søndagssatsning på nyheder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum