IAB Danmark

Ny formand for IAB Danmark's Advisory Board

Del

Thomas Lue Lytzen, annoncedirektør hos Ekstra Bladet, er ny formand for IAB Danmark’s Advisory Board! Thomas tager teten i et nyt, spændende initiativ for at tiltrække digitale annoncører til traditionelle danske medier.

Thomas Lue Lytzen, annoncedirektør hos Ekstra Bladet
Thomas Lue Lytzen, annoncedirektør hos Ekstra Bladet Maria Louise Reichardt

Thomas Lue Lytzen, der til dagligt er annoncedirektør hos Ekstra Bladet, er blevet udnævnt som ny formand for IAB Danmarks Advisory Board.

I sin nye rolle skal han stå i spidsen for et spændende initiativ, der har til formål at styrke samarbejdet mellem digitale annoncører og traditionelle danske medier. Initiativet, der blev præsenteret på Digital Advertising 2024, inviterer både medier, annoncører og mediebureauer til at komme med idéer og forslag til nye produkter og løsninger, der kan gøre det mere attraktivt at annoncere på danske medier fremfor sociale medier som Facebook og Instagram.

"Forhåbningen er, at branchen i fællesskab kan udvikle reelle løsninger, som gør det både nemmere og mere effektfuldt for annoncører at vælge danske medier," siger Thomas Lue Lytzen.

Han opfordrer alle parter til at deltage i den åbne idéudvikling, som forventes at munde ud i en workshop eller et seminar, hvor konkrete løsninger kan drøftes.

Initiativet er stadig i sin opstartsfase, men ambitionen er klar: at skabe en stærkere forbindelse mellem annoncører og traditionelle medier, så de digitale annoncekroner i højere grad bliver på de danske platforme.

Læs mere i MediaWatch her.

Kontakter

Om IAB Danmark

IAB Danmark er den nationale IAB organiseret under Danske Medier og har til formål at udvikle harmoniserede standarder og vejledninger med henblik på at udvikle og lette samhandel med digital annoncering. Vi arbejder ligeledes for at bidrage til, at juridiske rammebetingelser tager hensyn til den digitale annoncesektors særlige behov i Danmark og internationalt. Det tilsigtes, at den samfundsmæssige værdi af digital annoncering er dokumenteret og anerkendt blandt myndigheder, forbrugere og kommercielle markedsaktører.

IAB står for Interactive Advertising Bureau og blev etableret i USA i 1996. Det er en global organisation med nationale afdelinger, der beskæftiger sig med alle aspekter af digital annoncering herunder teknik, standarder, analyse og lovgivning. 

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye