Heatsave A/S

SmartWatts lancerer i samarbejde med Heatsave innovativ nul-løsning: Garanti for 0 kr. i energi- og varmeomkostninger

I en tid med historisk høje energipriser og global usikkerhed introducerer SmartWatts i et partnerskab med Heatsave en banebrydende løsning, der garanterer nul kroner i energiomkostninger for danske forbrugere.

Claus Rønnow, direktør i Heatsave, på stedet der markerer et vigtigt partnerskab indenfor energiløsninger. Foto: Christoffer

Ved at kombinere solceller, varmepumper, batterilagring og AI-drevet energistyring overtager SmartWatts forbrugerens elmåler og giver dem fuld kontrol over energiforbruget, hvilket eliminerer energiregningen.

Global energikrise truer stabiliteten
Krigen i Ukraine har tydeliggjort Europas afhængighed af russisk energi, hvilket har resulteret i volatile energipriser siden midten af 2021. Ifølge  Det Europæiske Råd har denne situation haft betydelige konsekvenser for energimarkederne. Samtidig står USA overfor et afgørende præsidentvalg i 2024, som kan påvirke den globale klima- og energipolitik og potentielt eskalere energipriserne yderligere.

"Forbrugerne føler sig magtesløse over for de uforudsigelige energimarkeder. Med vores løsning får de sikkerhed i en tid, hvor markedet er ustabilt. Vi overtager simpelthen elmåleren og garanterer, at forbrugerne ikke skal betale en krone i energiomkostninger”,  forklarer Claus Rønnow, direktør i Heatsave.

Nul-løsningen: bæredygtig, stabil og omkostningseffektiv
SmartWatts' løsning kombinerer flere teknologier for at sikre, at forbrugerne får fuld kontrol over deres energiforbrug. Solceller, varmepumper og batterilagring styres via en AI-drevet platform, der konstant overvåger energimarkedet for at optimere forbruget og maksimere effektiviteten. Dette resulterer ikke blot i lavere omkostninger, men øger også anvendelsen af vedvarende energi.

"Efter installationen af SmartWatts' system er jeg utrolig imponeret over, hvordan teknologierne spiller sammen. Jeg har fået installeret varmepumpe, solceller, inverter, batteri og EV-lader. Det er fantastisk at slippe bekymringerne om energipriser og fremtidens udvikling, da de har overtaget min elregning," udtaler Jesper Gade, kunde hos Heatsave.

For en gennemsnitlig dansk husstand kan nul-løsningen medføre en årlig besparelse på op til 51.500 kr., hvilket kan gøre en betydelig forskel for familier, der oplever stigende energipriser. Systemet sikrer desuden, at essentielle funktioner i hjemmet forbliver i drift under strømafbrydelser, da det er bygget op omkring et nødstrømsanlæg.

Grønne investeringer fremtidssikrer virksomheder
I en tid, hvor virksomheder står over for stigende krav om reduktion af CO2-aftryk og opfyldelse af ESG-rapportering, er nul-løsningen særligt relevant. Ifølge statusrapport 2024 fra Klimarådet skal Danmark fremskynde omstillingen til vedvarende energi og reducere afhængigheden af fossile brændstoffer for at bevare sin konkurrenceevne. Ved at investere i nul-løsningen kan virksomheder både reducere deres energiomkostninger og styrke deres bæredygtighedsprofil, hvilket fremtidssikrer deres forretning.

Partnerskab i spidsen for grøn omstilling
Danmark har længe været førende inden for grøn energi, og løsninger som nul-løsningen vil være essentielle i fremtidens energistrategi. Gennem en kombination af teknologisk innovation og intelligent energistyring hjælper SmartWatts og Heatsave både privatpersoner og virksomheder med at navigere gennem den globale energikrise på en bæredygtig og omkostningseffektiv måde.

Om SmartWatts:

SmartWatts – din partner i intelligent AI strømstyring.
Vi er en virksomhed med en mission om at hjælpe vores kunder med at reducere deres energiforbrug og optimere deres energiomkostninger ved hjælp af avanceret teknologi.

Følg pressemeddelelser fra Heatsave A/S

Flere pressemeddelelser fra Heatsave A/S