Coor

COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa

Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.

"Vi ser vores partnerskab som en af de stærkeste offentlige/private partnerskaber i Danmark", siger Annette Vindstrup, Divisionsdirektør, Cleaning, Coor Danmark

Forlængelsen kommer efter en udbudsproces, hvor Coor har fået gode point for blandt andet organisering, kvalitetsstyring og hospitalsrengøring. Det viser, hvad vi er særligt dygtige til sammen i et langvarigt partnerskab med vores gode kunde, fortæller Annette Vindstrup, Divisionsdirektør, Cleaning:

"Vi ser vores partnerskab som en af de stærkeste offentlige/private partnerskaber i Danmark, fordi vores samarbejde altid er blevet drevet af en fælles skyhøj ambition om at gå forrest, når det kommer til at levere den bedste patientsikkerhed, den stærkeste faglighed, den højeste hygiejnestandard og den bedste serviceoplevelse. Et partnerskab med gensidig forståelse for, at vi gennem vores samarbejde opnår succes."

Annette uddyber, hvordan organiseringen på kontrakten også skaber værdi:

"Mange af vores dygtige folk på kontrakten har været med, siden den startede for 14 år siden. De har en unik relation med kunden, hvor udfordringer løses med det samme, hvor vi er lydhøre, og hvor vi siger ja til at udvikle kontrakten konstant for at blive endnu bedre for kunden."

Fokus på medarbejderne på kontrakten

Helle Lausten, Chefcontroller på Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortæller:

"Vi glæder os til det fortsatte samarbejde, hvor vi skal videre på vores stærke udviklingsrejse sammen. Vores samarbejde er kendetegnet ved, at vi altid er innovative i forhold til vores hverdag og opgaver, så vi hele tiden har fokus på værdiskabelse. Det fokus kan vi have, fordi vi allerede har helt styr på samarbejde, kvalitet, resultater og digitalisering. En af vores ambitioner for de næste seks år er derfor at få endnu mere fokus på de mennesker, der udfører arbejdet, så vi har de allerbedste medarbejdere til jobbet. Det ser jeg personligt meget frem til."

Fakta om kontrakten

• Antal kvm 181.700 kvm
  • Antal medarbejdere – 145 medarbejdere
  • Coor har haft kontrakten i 14 år, og den er nu forlænget i 6 år med mulighed for + 2 år

Billeder

Rengøringstekniker Morten Serritzlew er et kendt ansigt på Sygehus Sønderjylland, når han vasker gulv på gulvvaskemaskinen

Om Coor:

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Følg pressemeddelelser fra Coor

Flere pressemeddelelser fra Coor

FOOD by Coor skal tanke elbilisternes maver op på Clevers lynladestationer13.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Clever har udviklet et nyt cafékoncept til sine lynladestationer, hvor FOOD by Coor – Coor´s stærke kantinedivision – nu skal hjælpe med at udfordre vejkantens traditionelle måltider. Ingredienser som æblekompot og pisket smør til morgenbollen, sammen med bæredygtig kvalitetskaffe, skal få elbilisternes tænder til at løbe i vand og skabe en meningsfuld pause. Første café med det nye koncept åbner i september på Clevers nye ladestation i Aabenraa.

Forlænget Coor-partnerskab skal styrke den daglige drift og bæredygtighed i MAN Energy Solutions2.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Stærkt samarbejde, stabil drift med høj kvalitet og fælles strategisk fokus på bæredygtighed gør, at MAN Energy Solutions og Coor nu forlænger partnerskabet frem til 2028. Siden 2018 har Coor været MAN Energy Solutions IFM-partner. Nu er de to virksomheder blevet enige om at forlænge samarbejdet i yderligere fem år. Den nye aftale løber frem til sensommeren 2028 og inkluderer løsninger på alt fra reception og kantine til vedligeholdelse af bygninger, udearealer og affaldshåndtering på Man Energy Solutions’ seks danske sites. Udover at servicere 82.500 kvm skal Coor yde rådgivning i forhold til at optimere driften og udvikle den fælles ambition om at skabe flere bæredygtige alternativer i hverdagen. ”Vi har et stærkt partnerskab med Coor på alle vores lokationer og en klar, fælles interesse om at lykkes. Derudover har Coor været med til at sikre en god og stabil drift af høj kvalitet. Derfor faldt det os helt naturligt at fortsætte kontrakten,” siger Peter Jacobsen, facility manager, MA