Overvejer billetloft: Stærk efterspørgsel på Copenhagen Gaming Week 2025

Copenhagen Gaming Week er tilbage i 2025, og interessen er eksploderet. Allerede nu, flere måneder før festivalens anden udgave, har mange tusinde sikret sig billet til gaming- og spilfestivalen, som finder sted den 13.-15. februar 2025 i Bella Center i København.

"Vi er blæst bagover af den massive interesse. Sidste år satte vi for første gang strøm til drømmen om en festival for gaming- og spilkultur i København, og nu oplever vi et klart ‘level up’. Copenhagen Gaming Week er hurtigt blevet et samlingspunkt for både gamere, sportsudøvere, børn, unge og familier, og vi forventer endnu større deltagelse end i 2024," siger Andreas Bjerrum Larsen, Head of Copenhagen Gaming Week.

På grund af den høje efterspørgsel overvejer arrangørerne allerede nu at sætte en begrænsning på antal besøgende om lørdagen, hvilket understreger, hvor populær festivalen er blevet. Besøgende opfordres derfor til ikke at vente for længe med at sikre sig billetter.

Nye billetpriser: Gaming skal være for alle

Et særligt træk ved Copenhagen Gaming Week 2025 er, at prisen på billetter er sat ned. Arrangørerne ønsker at sikre, at endnu flere får mulighed for at deltage, uanset økonomisk baggrund.

"Vi har bevidst sat prisen ned i år, fordi vi vil gøre festivalen mere inkluderende og tilgængelig for alle – både børn, unge og voksne. Fællesskaberne, som vokser ud af gaming og spil – hvad end de udfolder digitalt eller analogt - skal være tilgængelige for flest muligt. Derfor koster en dagsbillet i 2025 kun 95 kr. for børn og 195 kr. for voksne,” fortæller Andreas Bjerrum Larsen.

Programlancering i vente

Festivalen byder ikke kun på en gentagelse af sidste års succeser, men også på en række nye aktiviteter og oplevelser. I starten af november afsløres den første del af programmet for Copenhagen Gaming Week 2025. Der vil blandt andet være mulighed for at møde store youtubere og populære creators, prøve kræfter med aktiviteter lige fra street sport til fremtidens konsolspil og både nybegyndere og garvede spillere kan se frem til spændende turneringer og aktiviteter.

En anden nyhed er, som spiller ind i den store efterspørgsel, er at festivalen er rykket til vinterferien i uge 7, så flere børn og unge kan få glæde af de unikke spiloplevelser i deres ferie.

"Vi har lyttet til vores publikum og valgt at flytte festivalen til vinterferien, så det passer perfekt ind i en tid, hvor der er behov for flere kulturtilbud til målgruppen. Vi tror på, at den nye timing er med til at gøre Copenhagen Gaming Week endnu mere attraktiv, og derfor satser vi lige nu også stort på programindholdet til både torsdag og fredag, da vi ved, at mange har mulighed for at være med på hverdagene," slutter Andreas Bjerrum Larsen.

Om Copenhagen Gaming Week

Copenhagen Gaming Week er Danmarks ultimative spilfestival for hele familien. Festivalen byder på alt fra e-sport og gaming til samlerkort, brætspil og fysiske sportsgrene – og skaber et samlingspunkt for spilleglæde og fællesskab. Deltagerne kan opleve alt fra store turneringer til hands-on workshops, hvor de kan teste deres færdigheder og opdage nye spil, gadgets og trends.

Festivalen giver også mulighed for at møde og støtte Danmarks kommende spiludviklere, teste deres spil og bidrage med feedback. Derudover vil der være et stort udvalg af hardware og gaming gear tilgængeligt på festivalen, så besøgende kan opgradere deres setup.

For flere informationer om programmet og billetkøb, besøg: www.copenhagengamingweek.dk

• Copenhagen Gaming Week er udviklet i et partnerskab mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media.

• Copenhagen Gaming Week er støttet af Københavns Kommune med en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

Stærkere sammen: Copenhagen International Fashion Fair indgår samarbejde med ISPO Munich30.9.2024 09:28:10 CEST | Pressemeddelelse

To stærke kræfter mødes: ISPO Munich annoncerer nyt samarbejde med Copenhagen International Fashion Fair (CIFF). For første gang nogensinde vil CIFF stå bag en partnerstand på ISPO Munich (3.-5. december 2024), hvor brands inden for denim, sportstøj, streetwear og sneakers vil fremvise det bedste indenfor nyt dansk design. Samarbejdet understøtter en generel tendens, hvor grænserne mellem sport og mode udviskes, og hvor der åbnes op for forretningsmuligheder og vækstpotentiale for endnu flere detailhandlere på tværs af kategorier.