3. kvartal 2024: Fokus på fastholdelse på TV 2 Play efter ekstraordinær sportssommer
Pressemeddelelse, 24. oktober 2024
TV 2 Danmarks seere og brugere fik de store sportsoplevelser helt ind under huden i 3. kvartal, hvor Tour de France og OL i Paris markerede afslutningen på en enestående sportssommer 2024, og Superligaen blev skudt i gang. I 1-3. kvartal har danskerne kunnet juble, heppe og dykke ned i samtaleskabende indhold med en stor spændvidde på TV 2 Danmarks platforme.
Det kan aflæses i streamingforbruget på TV 2 Play, der stiger med 21 procent og afspejles i omsætningsvæksten, som er på 9 procent. Abonnementsomsætningen stiger 13 procent grundet positiv udvikling i TV 2 Play-omsætningen, mens reklameomsætningen stiger med 2,1 procent. Den traditionelle tv-reklameomsætning falder, men opvejes af en stigning i den digitale omsætning. TV 2 har i 1.-3. kvartal et resultat før finansielle poster (EBIT) på 283 mio. kr., hvilket er 28 mio. kr. højere end samme periode 2023.
Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør i TV 2, siger:
- Det har været en fantastisk sportssommer, hvor vi er stolte over at være på den bane, hvor danskerne i høj grad også er. Vi har lagt store investeringer i samlende public service-oplevelser, og vi kan konstatere, at vi fortsætter med at sætte dagsordner, og at danskerne kvitterer ved at vælge TV 2 til.
- Men vi ser nogle klare strukturelle tendenser, hvor det kræver store investeringer at tiltrække nye kunder, der har en mere illoyal adfærd end tidligere. Vi ser nogle sprækker i forhold til at fastholde de nye abonnenter på TV 2 Play, som er helt afgørende i forhold til de fremtidige investeringer og vores gennemslagskraft. Fastholdelse af vores abonnenter på TV 2 Play er et helt centralt tema, og derfor glæder vi os over, at vi er gået ind i et kvartal med både stor fiktion i form af Thomas Vinterbergs ’Familier som vores’, helt ny underholdning for hele familien og EM i kvindehåndbold.
Der er vækst i antallet af TV 2 Play-abonnenter i forhold til årets start, men i 3. kvartal 2024 er der en strukturel udfordring i at fastholde abonnenterne efter sommerens store sportsevents. Omkostningerne udgør 2.714 mio.kr. og er øget med 219 mio.kr. svarende til 8,8 procent i forhold til 2023. Stigningen vedrører primært øgede sportsomkostninger.
Læs TV 2s rapport for 3. kvartal her.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 News rydder fladen for Trumps indsættelse som præsident15.1.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
TV 2 News er med hele vejen, når Donald Trump officielt bliver taget i ed som USA's 47. præsident. Cecilie Beck og Poul-Erik Skammelsen er værter på den store transmission 'Magtskifte i USA: Trump i Det Hvide Hus', mens Lotte Mejlhede og Miriam Zesler er på plads i Washington D.C. mandag 20. januar.
Stor debat i Nuuk og København: Toppolitikere samles til samtale om Grønlands fremtid på TV 215.1.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Partiledere, regeringstop og fremtrædende stemmer i den offentlige debat i både Grønland og Danmark bliver inviteret, når Cecilie Beck og Jesper Steinmetz sammen med KNR og TV 2 inviterer til stor debat på tværs af Nuuk og København.
'Streaming i Danmark': Tre tendenser, der tegner streamingmarkedet i 202410.1.2025 12:02:16 CET | Pressemeddelelse
I denne Streaming i Danmark-rapport kan du læse om tre af de vigtigste forbrugstendenser på det danske streamingmarked i 2024 med afsæt i data fra Nielsen Seerundersøgelsen.
Spektakulært realityformat får premiere på TV 2 Play8.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
I TV 2s nye realitysatsning 'Spillet' dyster 12 kendte danskere i et socialt spil om penge, magt og relationer. 'Spillet' har premiere onsdag 22. januar på TV 2 Play og TV 2 Echo.
Ny serie om Superliga-fans tegner et rørende danmarksportræt7.1.2025 13:25:59 CET | Pressemeddelelse
Reportageserien 'Mere end en klub' følger livet hos 12 dedikerede fans fra alle Superliga-klubber. Et danmarksportræt og en fortælling, som rækker langt ud over spillet på banen. Der er premiere på TV 2 Play og TV 2 onsdag 15. januar.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum