3. kvartal 2024: Fokus på fastholdelse på TV 2 Play efter ekstraordinær sportssommer
Pressemeddelelse, 24. oktober 2024

TV 2 Danmarks seere og brugere fik de store sportsoplevelser helt ind under huden i 3. kvartal, hvor Tour de France og OL i Paris markerede afslutningen på en enestående sportssommer 2024, og Superligaen blev skudt i gang. I 1-3. kvartal har danskerne kunnet juble, heppe og dykke ned i samtaleskabende indhold med en stor spændvidde på TV 2 Danmarks platforme.
Det kan aflæses i streamingforbruget på TV 2 Play, der stiger med 21 procent og afspejles i omsætningsvæksten, som er på 9 procent. Abonnementsomsætningen stiger 13 procent grundet positiv udvikling i TV 2 Play-omsætningen, mens reklameomsætningen stiger med 2,1 procent. Den traditionelle tv-reklameomsætning falder, men opvejes af en stigning i den digitale omsætning. TV 2 har i 1.-3. kvartal et resultat før finansielle poster (EBIT) på 283 mio. kr., hvilket er 28 mio. kr. højere end samme periode 2023.
Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør i TV 2, siger:
- Det har været en fantastisk sportssommer, hvor vi er stolte over at være på den bane, hvor danskerne i høj grad også er. Vi har lagt store investeringer i samlende public service-oplevelser, og vi kan konstatere, at vi fortsætter med at sætte dagsordner, og at danskerne kvitterer ved at vælge TV 2 til.
- Men vi ser nogle klare strukturelle tendenser, hvor det kræver store investeringer at tiltrække nye kunder, der har en mere illoyal adfærd end tidligere. Vi ser nogle sprækker i forhold til at fastholde de nye abonnenter på TV 2 Play, som er helt afgørende i forhold til de fremtidige investeringer og vores gennemslagskraft. Fastholdelse af vores abonnenter på TV 2 Play er et helt centralt tema, og derfor glæder vi os over, at vi er gået ind i et kvartal med både stor fiktion i form af Thomas Vinterbergs ’Familier som vores’, helt ny underholdning for hele familien og EM i kvindehåndbold.
Der er vækst i antallet af TV 2 Play-abonnenter i forhold til årets start, men i 3. kvartal 2024 er der en strukturel udfordring i at fastholde abonnenterne efter sommerens store sportsevents. Omkostningerne udgør 2.714 mio.kr. og er øget med 219 mio.kr. svarende til 8,8 procent i forhold til 2023. Stigningen vedrører primært øgede sportsomkostninger.
Læs TV 2s rapport for 3. kvartal her.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 tager sag om udlevering af journalisters SMS'er til Strasbourg13.12.2025 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Kilder skal også fremadrettet trygt kunne henvende sig til medier i fortrolighed. Det er en helt afgørende forudsætning for pressens frie og uafhængige rolle i demokratiet. Derfor forsøger TV 2 at få sagen prøvet ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.
Ulf Lund bliver ny kommerciel direktør i TV 2 Danmark12.12.2025 12:00:15 CET | Pressemeddelelse
Ulf Lund bliver kommerciel direktør i TV 2 Danmark og tiltræder som en del af direktionen 1. januar 2026, hvor hans opgave bliver at videreudvikle TV 2s vigtige distributionsmarked, styrke reklameforretningen og TV 2s position i værdikæden.
TV 2 køber stjernespækket dansk dramaserie12.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den danske dramaserie 'Den gode stemning' med Iben Hjejle og Pilou Asbæk får dansk premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 15. december. Købet af serien sker i forlængelse af TV 2s strategilancering, hvor dansk kvalitetsindhold er et centralt fokus.
Stig Møller Christensen giver den kommercielle stafet videre på TV 2 Danmark1.12.2025 12:15:12 CET | Pressemeddelelse
Efter knap 15 år har kommerciel direktør Stig Møller Christensen besluttet at give stafetten videre. Det sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ og drøftelser om den fremtidige fordeling af roller og ansvar i direktionen.
Rasmus Tantholdt bliver vært på 'De største øjeblikke'26.11.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Rasmus Tantholdt kaster sig ud i en helt ny rolle, når han står i spidsen for 'De største øjeblikke'. Sammen med toneangivende danskere ser han tilbage på et begivenhedsrigt 2025. Showet flytter til Dansehallerne i København, og musikken bliver i år leveret af blandt andre APHACA, Christopher og HUGORM feat. Peter Sommer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum